
ΠΗΡΑΜΕ ΤΗΝ ΑΝΗΦΟΡΑ
- SPREADS
ΧΩΡΑ | ΑΠΟΔΟΣΗ % | Spread vs BUND |
---|---|---|
ΕΛΛΑΔΑ | 4,27 | +1,46 |
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ | 3,53 | +0,73 |
ΙΣΠΑΝΙΑ | 3,88 | +1,08 |
ΙΤΑΛΙΑ | 4,66 | +1,86 |
**
Η ΕΚΤΙΜΗΣΗ:
- Ως “σημείο καμπής” που δοκιμάζει σοβαρά τις αντοχές των δανειοληπτών χαρακτηρίζουν τα σημερινά επίπεδα του 4% στελέχη της τραπεζικής αγοράς, υπογραμμίζοντας ότι αυτό που έχει σημασία στο εξής είναι πότε θα ξεκινήσει η αποκλιμάκωση των επιτοκίων.
Παρότι ενδείξεις για σημαντική αύξηση στα μη εξυπηρετούμενα δάνεια δεν υπάρχουν προς το παρόν, οι εποπτικοί φορείς έχουν ωστόσο κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου επανειλημμένως αναγκάζοντας τις τράπεζες να λάβουν υψηλότερες προβλέψεις.
ΟΝ ΤΗΕ ΑGENTA
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ
Σήμερα, Τρίτη, η Epsilon Net ανακοινώνει οικονομικά αποτελέσματα α’ εξαμήνου, ενώ η Attica Συμμετοχών έχει ορίσει την εξ αναβολής τακτική γ.σ.
Aύριο Τετάρτη οι ΟΛΠ, Lamda Development, ΑΔΜΗΕ, Logismos, Μπλε Κέδρος ΑΕΕΑΠ και ΙΝΤΕΡΤΕΚ αναμένεται να δημοσιεύσουν τα οικονομικά αποτελέσματα α’ εξαμήνου 2023, ενώ η Τράπεζα της Ελλάδος δημοσιεύει την τραπεζική χρηματοδότηση και τις καταθέσεις για τον Αύγουστο. Την ίδια ημέρα θα διεξαχθεί η δημοπρασία Εντόκων Γραμματίων του Ελληνικού Δημοσίου διάρκειας 26 εβδομάδων.
Την Πέμπτη οι ΕΥΔΑΠ, Attica Bank, Alpha Αστικά Ακίνητα, Λανακάμ, Coral, CPLP Shipping Holdings, CNL Capital ΕΚΕΣ-ΔΟΕΕ αναμένεται να ανακοινώσουν οικονομικά αποτελέσματα α’ εξαμήνου 2023.
Την Παρασκευή οι ΕΥΑΘ, Ελινόιλ, Space Hellas, Αφοί Κορδέλλου, Εριουργία Τρία Άλφα, Τεχνική Ολυμπιακή, Παΐρης, Φιερατέξ, Αττικές Εκδόσεις, Προοδευτική, ΒΙΣ, Medicon Hellas, SATO, Βαρβαρέσος, Δέλτα Τεχνική, Unibios, Trastor ΑΕΕΑΠ, Interlife, Μπήτρος, Τζιρακιάν, Alpha Trust ΑΕΔΑΚΟΕΕ, Μπλε Κέδρος και Βιοκαρπέτ δημοσιεύουν τα οικονομικά αποτελέσματα α’ εξαμήνου 2023.
Τέλος, η εβδομάδα κλείνει με τις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ με τον δείκτη κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο για τον Ιούλιο, αλλά και τον δείκτη τιμών παραγωγού τόσο στη βιομηχανία όσο και στις υπηρεσίες για Αύγουστο και β’ τρίμηνο αντίστοιχα.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
Σήμερα το απόγευμα ανακοινώνονται οι πωλήσεις νέων κατοικιών για τον Αύγουστο στις ΗΠΑ.
Την Τετάρτη δημοσιεύονται οι παραγγελίες διαρκών αγαθών για τον Αύγουστο στις ΗΠΑ.
Την Πέμπτη ανακοινώνεται στη Γερμανία ο πληθωρισμός για τον Σεπτέμβριο, τα αναθεωρημένα στοιχεία για τη μεταβολή του ΑΕΠ β’ τριμήνου των ΗΠΑ (προηγούμενη μέτρηση +2,1% σε μηναία βάση), ενώ λίγο αργότερα το φως της δημοσιότητας θα δουν οι εκκρεμείς πωλήσεις κατοικιών στις ΗΠΑ για τον Αύγουστο. Την ίδια ημέρα η Nike (μετά το κλείσιμο) ανακοινώνει οικονομικά αποτελέσματα χρήσης α’ τριμήνου 2024.
Την Παρασκευή το πρωί ανακοινώνεται η ανεργία στη Γερμανία για τον Σεπτέμβριο, ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη για τον ίδιο μήνα, ο εναλλακτικός δείκτης πληθωρισμού (PCE) στις ΗΠΑ με βάση τα στοιχεία του Αυγούστου.
Η εβδομάδα κλείνει με τις πληθωριστικές και καταναλωτικές προσδοκίες τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα. Τέλος, την Παρασκευή η αγορά της Κίνας θα παραμείνει κλειστή λόγω επίσημης τραπεζικής αργίας.
ΑEGEAN AIRLINES
NA είσαι η διοίκηση μίας εισηγμένης εταιρείας ή ακόμη χειρότερα ο μεγαλομέτοχος και να μην σου καίγεται καρφάκι αν η μετοχή σου διαλύεται στο ταμπλό του ελληνικού χρηματιστηρίου! (ΚΑΙ) Περί ΕΛΙΝΟΙΛ ο λόγος, κρίμα και για την… διαφήμιση που της κάναμε. Δεν την αξίζε. Ακου λέει… -8,4% με 9,5 χιλ. τμχ…
- Autohellas: Αύξηση τζίρου με συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΤΡΙΓΓΑΣ@ΒΕΤΑ: Ο συνδυασμός της ανάπτυξης της τουριστικής αγοράς και της αγοράς αυτοκινήτου οδήγησε σε αύξηση όλων των δραστηριοτήτων του ομίλου Autohellas. Από την άλλη πλευρά, οι πληθωριστικές πιέσεις και οι αυξήσεις στο κόστος του αυτοκινήτου, στα επιτόκια και σε λοιπά λειτουργικά έξοδα έφεραν συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους του ομίλου.
- Ειδικότερα, το μικτό περιθώριο συρρικνώθηκε κατά 162 μονάδες βάσης, ενώ ο καθαρός δανεισμός του ομίλου άγγιξε τα 605 εκατ. ευρώ, έναντι 487 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα, φυσικό επακόλουθο του αυξημένου τζίρου.
Να σημειώσουμε ότι το μέσο σταθμικό επιτόκιο των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων δανείων του ομίλου το α’ εξάμηνο του 2023 κυμάνθηκε από 4,22% έως 5,25% αντίστοιχα, έναντι 2,0% – 2,3% έναν χρόνο νωρίτερα. Αυτό σημειώστε το, όχι μόνο για την Autohellas!
- Για το β’ εξάμηνο του 2023, σύμφωνα με τη διοίκηση, αναμένεται σχετική αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο τόσο σε τουριστικές αφίξεις όσο και σε ταξινομήσεις αυτοκινήτων, αλλά με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με το α’ εξάμηνο του έτους.
- Σε ό,τι αφορά την αποτίμηση, ο δείκτης EV/EBIT, ο οποίος είναι πιο αντιπροσωπευτικός για τις εταιρείες μίσθωσης όπως η Autohellas, αγγίζει τις 9,5 φορές τα EBIT των τελευταίων 12 μηνών, ενώ ο δείκτης EV/EBITDA δεν ξεπερνά τις 5,1 φορές.
- Ταυτόχρονα, ο δείκτης τιμή προς κέρδη ανά μετοχή P/E διαμορφώνεται στις 8,5 φορές τα κέρδη των τελευταίων 12 μηνών.
ΑΠΛΑ, διαβάστε τι έλεγε ο CEO της ΣΙΔΜΑ κ. Αν. Καραδελόγλου στις αρχές Ιουνίου, πριν λίγο ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο…
- Κλίμα αισιοδοξίας στη ΣΙΔΜΑ, «όλα καλά» με τις τράπεζες
Στη μεγάλη αύξηση του ανεκτέλεστου έργων των κατασκευαστικών ομίλων αποδίδει τις προσδοκίες για αυξημένη ζήτηση ο CEO της ΣΙΔΜΑ Αν. Καραδελόγλου.
- Η εκτίμηση για τα περιθώρια κέρδους. «Όλα καλά» με τις τράπεζες.
Εξέφρασε την αισιοδοξία του για τις προοπτικές της ΣΙΔΜΑ στα πλαίσια της χθεσινής ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας. Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι μετά και την πολύ ικανοποιητική πορεία της διετίας 2021-2022 ο όμιλος είδε τα ίδια κεφάλαιά του να περνούν σε θετικό πρόσημο και τα αποτελέσματά του να είναι σαφώς κερδοφόρα.
Σε ότι αφορά το μέλλον, μπορεί μεν να επισημάνθηκαν κάποιες προκλήσεις (π.χ. αύξηση επιτοκίων), ωστόσο σημειώθηκε ότι:
- Πρώτον, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων μόνο των πέντε μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας είχε διαμορφωθεί στις 31/12/2022 στα έντεκα δισ. ευρώ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μελλοντική ζήτηση στον κλάδο.
- Δεύτερον, ότι το ανεκτέλεστο αυτό υπόλοιπο αναμένεται να αυξηθεί γύρω στα 14 δισ. ευρώ, μέσα στο 2024
- Τρίτον, ότι κάποια από τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα έχουν αρχίσει να υλοποιούνται, εξέλιξη που γεμίζει τη ΣΙΔΜΑ με αισιοδοξία.
Από την αρχή του έτους η ΣΙΔΜΑ διατηρεί σε γενικές γραμμές τους περυσινούς όγκους πωλήσεων, με την αγορά να εμφανίζει κάποια κάμψη εξ’ αιτίας κυρίως των επιπτώσεων από την αύξηση των επιτοκίων.
- Επιπλέον, το γεγονός ότι οι τιμές του φυσικού αερίου (έχει επιστρέψει σε επίπεδα 2021) και των πρώτων υλών είναι σαφώς μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, αποτελεί εξέλιξη που επηρεάζει θετικά την υλοποίηση των κατασκευαστικών έργων.
«Το σχετικό πάγωμα που είδαμε κατά τους πρώτους φετινούς μήνες εκτιμώ ότι δεν οφειλόταν τόσο στην πολιτική αβεβαιότητα, όσο κυρίως στην αύξηση των επιτοκίων. Πάντως, την αμέσως επόμενη εβδομάδα των εκλογών της 21ης Μαΐου είδαμε να επικρατεί στην αγορά ένα κλίμα αισιοδοξίας» σημείωσε ο Αντώνης Καραδελόγλου.
***
ΚΑΜΙΑ ΝΥΞΗ, καμία προειδοποίηση για την καταιγίδα που θα ενέσκηπτε… Ο κάθε καλοπροαίρετος εκτιμούσε ότι και 50% μείωση κερδών να είχε πάλι μονοψήφιο p/e θα είχε μεταξύ 6 και 7… Οχι όμως αυτό κακό… Με τίποτα…
ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΟΙΒΕΣ τους; Αμοιβάρες, πάνω από 500.000 ευρώ στο 6μηνο…
ΑΓΟΡΑ Χ.Α: ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
- ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΧΡΗΣΗ Stop Loss
- ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΚΕΡΔΩΝ ΕΦΟΣΟΝ ΕΥΝΟΕΙ Η ΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΜΤΧ
- ΔΕΝ ΚΥΝΗΓΑΜΕ ΤΙΜΕΣ
- Αγοράζουμε μόνον σε πτωτικά γυρίσματα την μετοχή που μας ενδιαφέρει…
- ΣΧΟΛΙΟ: Στις αγορές δεν χωρούν συναισθηματισμοί, δεν είναι ποδοσφαιρικές ή αθλητικές ομάδες για να μην αλλάζουμε τις… αγάπες μας. Οι μετοχές είναι αναλώσιμες… Και Long θα βγεις και Short θα γίνεις, αν το επιβάλλουν ή συνηγορούν σε κάτι τέτοιο οι συνθήκες.
Η αγορά θέλει καθημερινή πολύωρη ενασχόληση, όποιος δεν μπορεί να την μελετά και να την παρακολουθεί τότε πολύ δύσκολα θα βγει στο τέλος κερδισμένος από αυτήν. Απαιτείται πολύ διάβασμα, διεισδυτικότητα στις λεπτομέρειες και στα ψιλά γράμματα που κρύβουν οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύουν οι εταιρείες.
- Χρειάζονται συχνά γρήγορες κινήσεις, ρευστοποιήσεις θέσεων ακόμα και με ζημιά (για να προλάβουμε πολύ μεγαλύτερη αργότερα), όχι κυνήγι του υποσχόμενου εύκολου κέρδους που δεν (υπο)στηρίζεται από πουθενά και μία ροπή προς τα Θεμελιώδη της κάθε υπό εξέταση περίπτωσης.
Τα παραπάνω εκφράζουν προσωπικές απόψεις, και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε κινητής αξίας.
Bασίλης Παπαθεοδώρου

