Mercedes-Benz Group AG: Ετοιμάζει ρεκόρ νέων μοντέλων EV μετά την αποτυχία της

Mercedez-Benz

Η Mercedes θα λανσάρει νέα επίθεση μοντέλων μετά από λάθη EV Η Mercedes-Benz Group AG ετοιμάζεται για ένα σχεδόν ρεκόρ νέων μοντέλων, αφού η πρώτη γενιά αυτοκινήτων με μπαταρία απέτυχε.

Η προϊοντική επέλαση τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια θα δει επίσης τον κατασκευαστή της S-Class να στρέφεται στο να ξοδεύει περισσότερα για την προσοδοφόρα σειρά οχημάτων καύσης καυσίμου. Οι αγοραστές υψηλού επιπέδου, ειδικότερα, «συνεχίζουν να αναζητούν τα υψηλής τεχνολογίας αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius σε συνέντευξή του.

  • «Χρειαζόμαστε ευελιξία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μέχρι βαθιά στη δεκαετία του 2030», δήλωσε ο Källenius, διατηρώντας ανέπαφο τον στόχο της εταιρείας να είναι ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2039.

«Παραμένουμε δεσμευμένοι να προσφέρουμε ηλεκτρικές εκδόσεις ολόκληρης της γκάμας αυτή τη δεκαετία, αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα αυτοκίνητά μας με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν ανταγωνιστικά».

Mercedes-Benz Group AG

Ο κορυφαίος κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων έχει περιορίσει τα σχέδια ηλεκτροκίνησης τους τελευταίους μήνες, καθώς η ζήτηση EV έχει επιβραδυνθεί. Αλλά η Mercedes έχει επίσης μείνει πίσω από τον μεγάλο αντίπαλο BMW AG, επειδή η γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της έχει αποθαρρύνει τους αγοραστές με υψηλές τιμές και πολωτικά σχέδια.

  • Οι πωλήσεις οχημάτων μπαταρίας της εταιρείας μειώθηκαν κατά 9% κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου στις 50. 500 μονάδες, ενώ οι παραδόσεις του ανταγωνιστή της με έδρα το Μόναχο αυξήθηκαν στα 82. 700 οχήματα. Η EQS – που τιμολογήθηκε ως ένα από τα πιο σημαντικά λανσαρίσματα εδώ και δεκαετίες όταν η Mercedes την παρουσίασε το 2021 – έχει υπολείπεται ιδιαίτερα, προκαλώντας μη κολακευτικές συγκρίσεις με ζελέ εν μέσω χαμηλών πωλήσεων.

Η κεκλιμένη οροφή του σεντάν αξίας 109. 500 ευρώ (117. 100 δολάρια) μεγιστοποίησε την αεροδυναμική, αλλά περιόρισε ορισμένους πελάτες πίσω καθισμάτων – ένα πρόβλημα στην Κίνα, όπου πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οδηγούνται από σοφέρ. Οι πελάτες σε αυτή την αγορά έχασαν επίσης λεπτομέρειες συμβόλων όπως το χαρακτηριστικό τριάκτινο αστέρι της Mercedes στο καπό.

Mercedes-Benz Group AG

Η αποτυχία των πωλήσεων συνέβαλε στην απόφαση της Mercedes να υπαναχωρήσει από τον στόχο της να πουλάει μόνο ηλεκτρικά οχήματα όπου είναι δυνατόν μέχρι το 2030. Ο νέος στόχος της είναι περίπου οι μισές πωλήσεις να είναι ηλεκτρικές μέχρι τότε.

  • Ανταγωνιστές όπως η Audi της Volkswagen AG και η Jaguar Land Rover της Tata Motors Ltd. έχουν επίσης προσαρμοστεί, καθώς ακόμη και ο ηγέτης των ηλεκτρικών οχημάτων Tesla Inc. αγωνίζεται με την πτώση των παραδόσεων.

Η χλιαρή ζήτηση έχει επίσης προκαλέσει δαπανηρές σχεδιαστικές αναβαθμίσεις, με τη Mercedes να ετοιμάζει μια ανανεωμένη EQS για το επόμενο έτος με περισσότερες ανέσεις στα πίσω καθίσματα και το αστέρι να επιστρέφει στο καπό.

  • Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, οι υψηλότερες δαπάνες για αυτό που η εταιρεία ονόμασε «διαχείριση κύκλου ζωής» παρέσυραν εν μέρει τις αποδόσεις, οι οποίες μειώθηκαν στο 9% από 14,5% ένα χρόνο νωρίτερα.

Mercedes-Benz Group AG

Η Mercedes θα ξεκινήσει την επόμενη γενιά οχημάτων της που βασίζονται σε νέες βάσεις το επόμενο έτος, ξεκινώντας με το εισαγωγικό CLA coupe και αργότερα το GLB SUV. Κατά τη διάρκεια μιας προεπισκόπησης της επερχόμενης σουίτας αυτοκινήτων στο κέντρο σχεδιασμού της εταιρείας στο Sindelfingen της νότιας Γερμανίας, ο Källenius ήταν πρόθυμος να επιδείξει επαρκή ευρυχωρία ακόμη και στα μικρότερα μοντέλα, πιέζοντας το ψηλό πλαίσιο του στα πίσω καθίσματα.

  • Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει επίσης να παρουσιάσει μια συμπαγή ηλεκτρική έκδοση του G-Wagon το 2026. Το CLA θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μπαταρία και κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κατά τη στιγμή του λανσαρίσματος, το μοντέλο πρόκειται να ηγηθεί του τρέχοντος χαρτοφυλακίου σε ορισμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και υπολογιστικής ισχύος, δήλωσε ο Källenius στο Sindelfingen.

Ενώ τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα παράγουν ανώτερα κέρδη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, η εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη συνεχίζει να πιέζει για εξοικονόμηση αγορών, πάγιων δαπανών και μη βασικών δαπανών, δήλωσε ο Källenius.

  • Η Mercedes μπορεί επίσης δυνητικά να απελευθερώσει έως και 10,5 δισεκατομμύρια ευρώ πουλώντας το υπόλοιπο μερίδιό της στην Daimler Truck Holding AG, η οποία αποσχίστηκε το 2021. Η περίοδος κλειδώματος για το υπόλοιπο 35% της αυτοκινητοβιομηχανίας λήγει στο τέλος του έτους. “Το μερίδιο αντιπροσωπεύει ένα πρόσθετο αποθεματικό επιπλέον της καθαρής βιομηχανικής μας ρευστότητας”, δήλωσε ο Källenius.

Mercedes-Benz Group AG

  • Δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση και η αυτοκινητοβιομηχανία είναι «πλήρως επικεντρωμένη στις ανάγκες του πελάτη της Mercedes», είπε. Η Daimler Truck σημείωσε άνοδο έως και 2,9% τη Δευτέρα στη Φρανκφούρτη. Από τότε που διαπραγματεύτηκε ξεχωριστά από τη Mercedes, η μετοχή του μεγαλύτερου κατασκευαστή επαγγελματικών οχημάτων στον κόσμο έχει αυξηθεί κατά 38%, ενισχύοντας την αγοραία αποτίμησή της στα 31 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι μετοχές της Mercedes σημείωσαν επίσης άνοδο έως και 2% στις ενδοημερήσιες συναλλαγές. Η Mercedes εξοικονομεί κάποιες δαπάνες θέτοντας σε αναμονή δύο από τα τρία ευρωπαϊκά εργοστάσια μπαταριών που πρόκειται να προκύψουν από μια κοινοπραξία 7 δισεκατομμυρίων ευρώ.

  • Η Automotive Cells Company Company SE, συνιδιοκτήτρια με τη Stellantis NV και την TotalEnergies SE, διέκοψε τις εργασίες στη Γερμανία και την Ιταλία για να εξετάσει το ενδεχόμενο στροφής σε κυψέλες χαμηλότερου κόστους υπό το πρίσμα της επιβράδυνσης της ζήτησης EV. “Θα κατασκευάσουμε εργοστάσια κυψελών μπαταριών με την ταχύτητα με την οποία θα τα χρειαστούμε”, δήλωσε ο Källenius. «Πρέπει να ταιριάξουμε την κατανομή κεφαλαίου με το ποσοστό υιοθέτησης»

Η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα αμφισβητείται επίσης από γεωπολιτικές εντάσεις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να επισημοποιήσει τους προσωρινούς δασμούς στα αυτοκίνητα μπαταρίας που κατασκευάζονται στην Κίνα αυτή την εβδομάδα, με τους δασμούς να αυξάνονται έως και 48%.

  • Εάν οι χρεώσεις προχωρήσουν, τα μοντέλα Smart που κατασκευάζονται από μια κοινοπραξία Mercedes-Geely στην Κίνα θα προσελκύσουν δασμό 20% επιπλέον του υφιστάμενου 10%, δήλωσε ο Källenius.

«Όταν έχεις επωφεληθεί από τις ανοικτές αγορές, όπως έχει κάνει η Γερμανία εδώ και δεκαετίες, δεν έχει νόημα να προκαλέσεις ενδεχομένως μια εμπορική σύγκρουση», είπε. «Κατασκευάζουμε το Smart στην Κίνα με τον συνεργάτη μας Geely και έτσι εισάγουμε αυτοκίνητα στην Ευρώπη σε σημαντική κλίμακα».

EΠIMEΛEIA: ΤΑΤΙΑΝΗ ΣΑΓΙΕΧ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο