Ο νέος κίνδυνος που αντιμετωπίζει η Boeing εάν παραδεχθεί την ενοχή της σε ποινική δίωξη των ΗΠΑ

Ο νέος κίνδυνος που αντιμετωπίζει η Boeing εάν παραδεχθεί την ενοχή της σε ποινική δίωξη των ΗΠΑ

·Senior Legal Reporter
4 min read

Η Boeing αντιμετωπίζει νέους κινδύνους εάν οι ομοσπονδιακοί εισαγγελείς αναβιώσουν μια ποινική κατηγορία εναντίον του γίγαντα της αεροπορίας και η εταιρεία αποφασίσει να δηλώσει ένοχη, μια διαδικασία που προφανώς έπρεπε να επιλυθεί μέχρι το Σαββατοκύριακο.

Μια συμφωνία ένστασης θα μπορούσε να απορριφθεί από δικαστή καθώς πρέπει να καταβληθούν μεγάλα πρόστιμα. Και ίσως ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η επίδραση που μπορεί να έχει μια καταδίκη στην ήδη χτυπημένη κατώτατη γραμμή της Boeing.

Οι ποινικές καταδίκες μπορούν να αποκλείσουν ή να αναστείλουν το δικαίωμα μιας εταιρείας να συνάπτει συμβάσεις με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και να ματαιώσουν την ικανότητά της να εξασφαλίσει δάνεια, σύμφωνα με τον Eddie Jauregui, δικηγόρο υπεράσπισης της Holland & Knight και πρώην ομοσπονδιακό εισαγγελέα.

Αυτές οι συνέπειες έχουν ιδιαίτερη σημασία για την Boeing, η οποία υπολογίζει την ομοσπονδιακή κυβέρνηση ως τον μεγαλύτερο πελάτη της. Τυχαίνει επίσης να είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας της χώρας.

Το θέμα θα μπορούσε να καταλήξει σε μια εκτελεστική υπηρεσία γνωστή ως Διυπηρεσιακή Επιτροπή Αναστολής και Αποκλεισμού (ISDC), η οποία έχει την εξουσία να συζητά αναστολές και αποκλεισμούς σε ολόκληρη την κυβέρνηση που μπορούν να τερματίσουν ή να διαταράξουν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες μιας εταιρείας με την κυβέρνηση των ΗΠΑ.”Οι εκτιμήσεις είναι πολλές και είναι βαρυσήμαντες”, δήλωσε ο Jauregui.

«Νομίζω ότι το έργο των κρατικών συμβάσεων είναι πιθανώς ένα εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο για την Boeing».Το ερώτημα που θα επιλυθεί μέχρι την Κυριακή είναι εάν οι ενέργειες της Boeing που οδήγησαν σε έκρηξη βύσματος πόρτας τον Ιανουάριο σε ένα Boeing 737 Max 9 της Alaska Airlines (ALK) αναγκάζουν κορυφαίους αξιωματούχους του υπουργείου Δικαιοσύνης να ανακαλέσουν επίσημα τη νομική προστασία που επεκτάθηκε στην Boeing σε μια συμφωνία αναβολής δίωξης τον Ιανουάριο του 2021.

Μετά από έρευνες για δύο συντριβές Max 737-8 το 2018 και το 2019 που σκότωσαν 346 άτομα, η Boeing παραδέχτηκε ότι δύο από τους πρώην πιλότους δοκιμών Max εξαπάτησαν την FAA σχετικά με ένα σύστημα ελέγχου πτήσης που ονομάζεται Maneuvering Features Augmentation System ή MCAS.

Οι εισαγγελείς συμφώνησαν να καταθέσουν μήνυση ισχυριζόμενοι ότι η Boeing συνωμότησε για να εξαπατήσει την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, εφόσον η Boeing πέρασε τρία χρόνια σχεδιάζοντας, εφαρμόζοντας και επιβάλλοντας ένα πρόγραμμα συμμόρφωσης και δεοντολογίας για ασφαλέστερες πρακτικές κατασκευής και εποπτείας. Ωστόσο, οι εισαγγελείς είπαν σε δικαστή τον Μάιο ότι η Boeing είχε παραβιάσει αυτή την τριετή συμφωνία.

Τώρα φαίνεται, σύμφωνα με πολλές αναφορές, ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα ασκήσει στην πραγματικότητα νέα ποινική δίωξη κατά της Boeing, αλλά θα δώσει στην εταιρεία την ευκαιρία να παραδεχθεί την ενοχή της με αντάλλαγμα ορισμένους όρους. Εάν η Boeing επιλέξει να μην παραδεχθεί την ενοχή της, το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα μπορούσε να παραπέμψει την εταιρεία σε δίκη, σύμφωνα με αυτές τις αναφορές.

Το δικηγορικό γραφείο του Σικάγο που εκπροσωπεί τις οικογένειες των ανθρώπων που σκοτώθηκαν στις συντριβές του Boeing 737 Max δήλωσε ότι οι οικογένειες «σίγουρα θα αντιταχθούν» σε αυτό που αποκάλεσε «συμφωνία αγάπης» που τους περιγράφηκε κατά τη διάρκεια μιας δίωρης κλήσης την περασμένη Κυριακή με αξιωματούχους του υπουργείου Δικαιοσύνης.

Η συμφωνία περιελάμβανε την επιβολή εταιρικής εποπτείας και προστίμου. Το δικηγορικό γραφείο δήλωσε ότι οι οικογένειες θα ζητήσουν από έναν δικαστή να το απορρίψει.Σύμφωνα με το νόμο, η μέγιστη ποινή για καταδίκη σχετικά με την κατηγορία συνωμοσίας του DOJ είναι 487 εκατομμύρια δολάρια. Η Boeing, ωστόσο, θα λάβει πίστωση έναντι πρόσθετων κυρώσεων με βάση τις ποινές που έχει ήδη συμφωνήσει να πληρώσει.

Η Boeing και το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα χρειάζονταν στην πραγματικότητα την έγκριση του δικαστηρίου για να συνάψουν συμφωνία.Εάν μια συμφωνία απορριφθεί, η Boeing και η κυβέρνηση θα μπορούσαν στη συνέχεια να επιστρέψουν στο σχεδιαστήριο για να διαπραγματευτούν νέους όρους ή η κυβέρνηση θα μπορούσε να προχωρήσει με κατηγορίες.

Ο Matthieu Goddeyne, πρώην βοηθός εισαγγελέας της κομητείας της Νέας Υόρκης και ομοσπονδιακός δικηγόρος υπεράσπισης του Gunster, δήλωσε ότι η ομολογία ενοχής της Boeing εξακολουθεί να αφήνει το υπουργείο Δικαιοσύνης με το δύσκολο έργο της επιβολής του νόμου, ενώ παράλληλα προσπαθεί να υποστηρίξει τα δικαιώματα των θυμάτων και να ενθαρρύνει την ασφαλή κατασκευή αεροσκαφών.

«Δεν πιστεύω απαραίτητα ότι η δουλειά της κυβέρνησης είναι να προσπαθήσει να κάνει την Boeing να αποτύχει ή να προσπαθήσει να βγάλει χιλιάδες ανθρώπους άνεργους», δήλωσε ο Goddeyne. «Νομίζω ότι η δουλειά τους είναι να προσπαθήσουν να αποδώσουν δικαιοσύνη, να κάνουν το σωστό για τα θύματα και να προσπαθήσουν να πραγματοποιήσουν κάποια αλλαγή μέσα στην εταιρεία»

Η Boeing δεν σχολίασε εάν της είχε προσφερθεί μια συμφωνία. Ωστόσο, τον Μάιο δήλωσε ότι πίστευε ότι είχε συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις της βάσει της συμφωνίας αναβολής της δίωξης του υπουργείου Δικαιοσύνης. Στο τέλος, οι ηγέτες της εταιρείας μπορεί να αναγκαστούν να αποδεχτούν μία από τις δύο κακές επιλογές: να παραδεχτούν ότι η εταιρεία διέπραξε κακούργημα ή να διακινδυνεύσουν ποινική δίκη.

«Δεν είναι ποτέ εύκολη απόφαση για μια εταιρεία, ειδικά για μια εταιρεία που είναι τόσο συνδεδεμένη με την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών όσο η Boeing, να λάβει την απόφαση να παραδεχθεί την ενοχή της», δήλωσε ο Jauregi.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο