Η Samsung, η Xiaomi και άλλες εταιρείες smartphone συνεννοήθηκαν με την Amazon και το Flipkart της Walmart για να λανσάρουν αποκλειστικά προϊόντα στους ιστότοπους των ινδικών εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου κατά παράβαση των αντιμονοπωλιακών νόμων, σύμφωνα με ρυθμιστικές εκθέσεις που είδε το Reuters.
Έρευνες κατά των μονοπωλίων που διεξήχθησαν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ινδίας (CCI) διαπίστωσαν ότι η Amazon και η Flipkart παραβίασαν τους τοπικούς νόμους ανταγωνισμού δίνοντας προτίμηση σε επιλεγμένους πωλητές, δίνοντας προτεραιότητα σε ορισμένες καταχωρίσεις και μειώνοντας σημαντικά προϊόντα, βλάπτοντας άλλες εταιρείες, ανέφερε αυτή την εβδομάδα το Reuters.
Η έκθεση 1.027 σελίδων του CCI για την Amazon ανέφερε επίσης ότι οι ινδικές μονάδες πέντε εταιρειών – Samsung, Xiaomi, Motorola, Realme και OnePlus – “εμπλέκονται στην πρακτική αποκλειστικών” κυκλοφοριών τηλεφώνων σε “συνεργασία” με την Amazon και τις θυγατρικές της, σπάζοντας τον ανταγωνισμό.
Στην περίπτωση του Flipkart, μια έκθεση CCI 1.696 σελίδων ανέφερε ότι οι ινδικές μονάδες Samsung, Xiaomi, Motorola, Vivo, Lenovo και Realme έκαναν παρόμοιες πρακτικές.
Η συμπερίληψη κατασκευαστών smartphone όπως η Samsung και η Xiaomi στην υπόθεση θα μπορούσε να αυξήσει τους πονοκεφάλους νομικής και συμμόρφωσης.
“Η αποκλειστικότητα στις επιχειρήσεις είναι ανάθεμα. Δεν είναι μόνο ενάντια στον ελεύθερο και θεμιτό ανταγωνισμό, αλλά και ενάντια στα συμφέροντα των καταναλωτών”, ο πρόσθετος γενικός διευθυντής της CCI G.V. Ο Siva Prasad έγραψε στις εκθέσεις Amazon και Flipkart, σε πανομοιότυπα ευρήματα.
Το Reuters είναι το πρώτο που αναφέρει ότι οι εταιρείες smartphone έχουν κατηγορηθεί για αντιανταγωνιστική συμπεριφορά στις εκθέσεις του CCI που χρονολογούνται στις 9 Αυγούστου και δεν είναι δημόσιες.
Η Xiaomi αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ οι άλλοι κατασκευαστές smartphone δεν απάντησαν στα αιτήματα για σχολιασμό.
Η Amazon, η Flipkart και η CCI δεν απάντησαν και δεν έχουν σχολιάσει μέχρι στιγμής τα ευρήματα των εκθέσεων.
Και οι δύο εκθέσεις της CCI ανέφεραν ότι κατά τη διάρκεια των ερευνών η Amazon και η Flipkart «υποβάθμισαν σκόπιμα» τους ισχυρισμούς για αποκλειστικές εκτοξεύσεις, αλλά οι αξιωματούχοι διαπίστωσαν ότι η πρακτική ήταν «ανεξέλεγκτη».
Τα στοιχεία της έρευνας Counterpoint δείχνουν ότι η Samsung της Νότιας Κορέας και η κινεζική Xiaomi είναι δύο από τους μεγαλύτερους παίκτες smartphone της Ινδίας, κατέχοντας μαζί σχεδόν 36% μερίδιο αγοράς, με την κινεζική Vivo να κατέχει το 19%.
Η αγορά ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου της Ινδίας πρόκειται να ξεπεράσει τα 160 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, από 57-60 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, εκτιμά η εταιρεία συμβούλων Bain.
Τα ευρήματα της έρευνας αποτελούν σημαντική οπισθοδρόμηση για την Amazon και το Flipkart σε μια βασική αναπτυσσόμενη αγορά όπου αντιμετωπίζουν την οργή των μικρών εμπόρων λιανικής εδώ και χρόνια επειδή βλάπτουν τις offline επιχειρήσεις τους.
Το CCI είπε επίσης ότι και οι δύο εταιρείες χρησιμοποίησαν τις ξένες επενδύσεις τους για να παρέχουν επιδοτούμενες τιμές για υπηρεσίες όπως η αποθήκευση και το μάρκετινγκ σε επιλεγμένο αριθμό πωλητών.
ΕΚΠΤΩΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ONLINE
Ορισμένες από τις εταιρείες smartphone – Xiaomi, Samsung, OnePlus, Realme και Motorola – έλαβαν εντολή να υποβάλουν τις οικονομικές τους καταστάσεις για τρία οικονομικά έτη έως το 2024, πιστοποιημένες από τον ελεγκτή τους, στο CCI, σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο CCI με ημερομηνία 28 Αυγούστου , είδε και το Reuters.
Η έρευνα για το Amazon, το Flipkart και τους πωλητές τους ξεκίνησε το 2020 μετά από καταγγελία από μια θυγατρική της μεγαλύτερης ένωσης λιανοπωλητών της χώρας, της Συνομοσπονδίας All India Traders, η οποία έχει 80 εκατομμύρια μέλη.
Το CCI θα επανεξετάσει τις επόμενες εβδομάδες τυχόν αντιρρήσεις για τα ευρήματά του από την Amazon, το Flipkart, την ένωση λιανοπωλητών και τις εταιρείες smartphone και θα μπορούσε ενδεχομένως να επιβάλει πρόστιμα μαζί με την εντολή στις εταιρείες να αλλάξουν τις επιχειρηματικές τους πρακτικές, ανέφεραν άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Οι Ινδοί έμποροι έχουν κατηγορήσει επανειλημμένα την Amazon και το Flipkart και τις εταιρείες smartphone για αποκλειστικές κυκλοφορίες τηλεφώνων στο Διαδίκτυο, λέγοντας ότι οι καταστηματάρχες υπέφεραν καθώς δεν έλαβαν τα πιο πρόσφατα μοντέλα και οι πελάτες τα αναζήτησαν στους ιστότοπους αγορών.
«Οι αποκλειστικές εκδόσεις δεν επηρέασαν σοβαρά μόνο τους απλούς πωλητές στην πλατφόρμα, αλλά και τους εμπόρους λιανικής πώλησης, στους οποίους παρασχέθηκαν κινητά τηλέφωνα πολύ αργότερα», ανέφεραν και οι δύο εκθέσεις της CCI, επικαλούμενες αναλύσεις δεδομένων από εταιρείες smartphone.
Η ινδική ερευνητική εταιρεία Datum Intelligence εκτιμά ότι το 50% των πωλήσεων τηλεφώνων ήταν διαδικτυακά πέρυσι, από 14,5% το 2013. Η Flipkart είχε μερίδιο 55% στις ηλεκτρονικές πωλήσεις τηλεφώνων το 2023 και η Amazon 35%.
Τ.Σ