ΕΙΝΑΙ μεγάλη η αναφορά μας – κάλυψη της ΦΡΙΓΟ, αλλά έχει αρκετή πληροφόρηση για τα μεγέθη χρήσεων 2023 και 2024 καθώς και το H1 2024 VS 2025, πλαισιωμένη με σχόλια που θα συζητηθούν.
➢ Η εισχώρησή σε νέες αγορές (λχ Αίγυπτο – Κίνα) αλλά και η κυοφορούμενη επέκταση στην ανεξάντλητη αγορά των ΗΠΑ
➢ Η εξαγορά από την Coca Cola της CCBA, η οποία προσφέρει στρατηγική τοποθέτηση στην Αφρική σε μία αγορά με ισχυρή δημογραφική ανάπτυξη – αναμένεται να ωθήσει – μέσω συνεργειών και υποστηρικτικών εργασιών σε ψηλότερα επίπεδα τα νούμερα τόσο της ψύξης όσο και της υαλουργίας
➢ Η ενεργοποίηση της εισηγμένης, μέσω εξαγορών εταιρειών, σε εργασίες υποστήριξης του δικτύου καθώς και συνολικής διαχείρισης εξοπλισμού μέσω απομακρυσμένης πρόσβασης
➢ Η αναμενόμενη διεύρυνση του αντικειμένου (εισχώρηση στον κλάδο HORECA) αλλά και η διεύρυνση του πελατολογίου προσφέρουν μία ισχυρή αναπτυξιακή πορεία των εταιρειών στις οποίες συμμετέχει η εισηγμένη FRIGOGLASS.
- Η πορεία αυτή μπορεί ξεκάθαρα να λάβει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις στην περίπτωση κατά την οποία καταστεί εφικτό να επανακτήσει – μέρος ή συνολικά – τις δραστηριότητες που απώλεσε από τους ομολογιούχους δανειστές της πριν από 2 χρόνια.
Οπως θα δείτε, υπάρχουν πληροφορίες για εταιρείες για τις οποίες αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σύνδεση αλλά απλές ενδείξεις, λόγω συνάφειας αντικειμένου και σύνδεση ονομασίας. Προφανώς δεν εστιάζουμε εκεί, αλλά τα έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας.
- Επικεντρωνόμαστε στα υφιστάμενα μεγέθη, στις δυνατότητες ανάπτυξης της εισηγμένης μέσω των εξαγορών που έκανε, στα μεγέθη που θα κάνουν την εμφάνισή τους σε επόμενα Q και πολύ σημαντικό τι θα γίνει τελικά με τα ομόλογα, ύψους περίπου 100 εκατ. της dept Co που λήγουν Απρίλιο και Μάιο 2026.

Ανατολική Ευρώπη
Μείωση πωλήσεων κατά 11% σε ετήσια βάση, λόγω – χαμηλότερου όγκου πωλήσεων και λιγότερο ευνοϊκού μείγματος προϊόντων – της στρατηγικής μετατόπισης ενός βασικού πελάτη αναψυκτικών – χαμηλότερες παραγγελίες στη Ρωσία
εν μέρει αντισταθμίστηκε από παραγγελίες από πελάτες εκτός της Coca-Cola
**
Δυτική Ευρώπη
Μείωση πωλήσεων κατά 7%, αντανακλώντας – χαμηλότερες παραγγελίες λόγω της στρατηγικής μετατόπισης πελατών
– αντισταθμίστηκε εν μέρει από την ισχυρή αύξηση των πωλήσεων στις Υπηρεσίες Απόδοσης Ενεργητικού, με πρωτοβουλίες επέκτασης και τιμολόγησης.
Αφρική & Μέση Ανατολή
Αύξηση πωλήσεων κατά 5% σε ετήσια βάση, υποστηριζόμενη από – ισχυρή αύξηση όγκου πωλήσεων και αυξημένη δραστηριότητα των Υπηρεσιών Απόδοσης Ενεργητικού στη
Νότια Αφρική
– κέρδη μετοχών στη Βόρεια Αφρική μετά από στοχευμένες εμπορικές πρωτοβουλίες
– δυναμική όγκου πωλήσεων στη Νιγηρία
Ασία
Αύξηση πωλήσεων +30% σε ετήσια βάση, λόγω – της ισχυρής ανάπτυξης στην Ινδία, η οποία κατέγραψε νέο ρεκόρ όσον αφορά τον όγκο πωλήσεων
– αύξηση πωλήσεων στη Νοτιοανατολική Ασία
– αύξηση πωλήσεων στην κεντρική Ασία λόγω αυξημένων παραγγελιών στο Καζακστάν και το Ουζμπεκιστάν
*
Γυάλινα δοχεία
Οι αναφερόμενες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση (+87% σε ουδέτερη συναλλαγματική ισοτιμία), επηρεασμένες από την υποτίμηση του Νάιρα εν μέρει μετριάστηκαν από την αύξηση του όγκου πωλήσεων (+16%) και την ευέλικτη τιμολόγηση (+61% μέση τιμή1).
– Ο όγκος αντανακλά τις αυξημένες παραγγελίες από ζυθοποιίες και πελάτες αναψυκτικών
Πλαστικά κιβώτια
Οι αναφερόμενες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 21% σε ετήσια βάση (+78% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση), αντανακλώντας τον αντίκτυπο από την υποτίμηση του Νάιρα,
την αύξηση του όγκου πωλήσεων (+6%) και τις προσαρμογές των τιμών, την εφαρμογή αυξήσεων τιμών που οδήγησαν σε μέση αύξηση τιμών 68%.
Μεταλλικά πώματα
Αναφερόμενες πωλήσεις -13% (+94% σε ουδέτερη συναλλαγματική ισοτιμία), λόγω
– του αντίκτυπου από την υποτίμηση του Νάιρα
– υποστηριζόμενες από διψήφια αύξηση όγκου (+22%), αντανακλώντας αυξημένες παραγγελίες από ζυθοποιίες και προσαρμογές τιμολόγησης
– εφαρμογή προσαρμογών τιμών που οδήγησαν σε μέση αύξηση τιμών 59%

Τομέας Ψύξης
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν οριακά σε ετήσια βάση, υποστηριζόμενες από την ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων στην Ασία και τις ισχυρές παραγγελίες στην Αφρική, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τον χαμηλότερο όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη και ένα λιγότερο ευνοϊκό μείγμα προϊόντων, κυρίως λόγω της στρατηγικής μετατόπισης ενός βασικού πελάτη αναψυκτικών.
- Τα αναπροσαρμοσμένα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 73% σε ετήσια βάση λόγω του χαμηλότερου κόστους υλικών, της βελτίωσης του κόστους παραγωγής στη Ρουμανία, της καλύτερης απορρόφησης του κόστους και των χαμηλότερων λειτουργικών εξόδων. Αυτή η απόδοση αντισταθμίστηκε εν μέρει από ένα λιγότερο ευνοϊκό μείγμα προϊόντων και υψηλότερα κόστη logistics.
Τομέας Υαλουργίας
Οι πωλήσεις επηρεάστηκαν από την υποτίμηση του νάιρα, η οποία μετριάστηκε εν μέρει από την αύξηση του όγκου πωλήσεων και τα οφέλη από ευέλικτες πρωτοβουλίες τιμολόγησης που αποσκοπούσαν στην αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων και του αντίκτυπου της μετατροπής νομισμάτων.
- Η αύξηση του όγκου πωλήσεων αντανακλά τις παραγγελίες από ζυθοποιίες και πελάτες αναψυκτικών.
- Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση λόγω αυξημένου κόστους παραγωγής και αντιξοοτήτων στις συναλλαγματικές ισοτιμίες, που εν μέρει μετριάστηκαν από τις προσαρμογές τιμών και την αύξηση του όγκου πωλήσεων.
- Σημαντική διαδοχική βελτίωση στο τέταρτο τρίμηνο του 2024 (σε σύγκριση
με το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και το πρώτο τρίμηνο του 2024) με το περιθώριο EBITDA να φτάνει το 27% στις τιμές και τις καλές παραγγελίες.

Σημαντικά μειωμένες κεφαλαιουχικές δαπάνες καθώς η κατασκευή του εργοστασίου στη Ρουμανία ολοκληρώθηκε το 2023
- ➢ Υψηλότερη καθαρή εκροή κεφαλαίου κίνησης από το εμπόριο επηρεάστηκε από την αύξηση των αποθεμάτων λόγω υψηλότερου αποθέματος πρώτων υλών στον κλάδο Υαλουργίας για την εξασφάλιση της παραγωγής το 2025 έτοιμων προϊόντων και υλικών στον κλάδο Εμπορικής Ψύξης
➢ Η αρνητική μεταβολή των €10 εκατομμυρίων αντανακλά κυρίως χαμηλότερες προκαταβολές πελατών, υψηλές εισπράξεις ΦΠΑ το 2023 και εκκαθάριση δεδουλευμένων εξόδων που εξισορροπήθηκαν εν μέρει από τις αμοιβές συμβούλων και τα έξοδα που σχετίζονται με την Αναδιάρθρωση του περασμένου έτους.
- ➢ Εξαιρώντας τις αμοιβές συμβούλων και τα έξοδα του περασμένου έτους που σχετίζονται με την αναδιάρθρωση, το Adj. FCF ήταν ελαφρώς χαμηλότερο από το οικονομικό έτος 2023 λόγω υψηλότερων αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης.









Όλο το service στο φάσμα των υπηρεσιών γίνεται πλέον μέσω αυτής της πλατφόρμας. Από τον απομακρυσμένο έλεγχο των συσκευών μέχρι και παραγγελία για ανεφοδιασμό ψυγείων. Δυναμική είσοδος στον κλάδο HORECA.

ΠΡΟΣΕΞΤΕ τα ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ στην αρχή του άρθρου μας…
Με εκτίμηση
Ο ΔΙΕΞΟΔΙΚΟΣ
Ειδικός συνεργάτης μας










