6 τρόποι με τους οποίους οι πλούσιοι άνθρωποι σκέφτονται μεγαλοπρεπώς, ενώ οι φτωχοί άνθρωποι σκέφτονται μικροπρεπώς

Steve Burns, New Trader U

Στο πεδίο των προσωπικών οικονομικών και της επιτυχίας, η έντονη αντίθεση μεταξύ της νοοτροπίας των πλούσιων και εκείνων που αγωνίζονται οικονομικά συχνά καταλήγει σε έναν βασικό παράγοντα: την ικανότητα να σκέφτονται σε μεγάλο βαθμό.

Αυτό το άρθρο διερευνά έξι κρίσιμους τρόπους με τους οποίους οι πλούσιοι άνθρωποι προσεγγίζουν τη ζωή και τις επιχειρήσεις με μια ευρύτερη προοπτική, ενώ όσοι έχουν λιγότερη οικονομική επιτυχία τείνουν να σκέφτονται σε μικρότερη κλίμακα.

Κατανοώντας και υιοθετώντας αυτές τις αλλαγές νοοτροπίας, μπορείτε κι εσείς να αρχίσετε να διευρύνετε τους ορίζοντές σας και ενδεχομένως να ξεκλειδώσετε πιο σημαντικές ευκαιρίες για πλούτο και επιτυχία.

1. Όραμα και στόχοι: Θέτοντας φιλόδοξες φιλοδοξίες

Οι πλούσιοι άνθρωποι είναι γνωστοί για την ικανότητά τους να οραματίζονται μεγάλες δυνατότητες και να θέτουν φιλόδοξους, μακροπρόθεσμους στόχους. Δεν περιορίζονται σε ό,τι φαίνεται άμεσα εφικτό- αντίθετα, ονειρεύονται μεγάλα πράγματα και εργάζονται ακούραστα προς την κατεύθυνση αυτών των ονείρων.

Για παράδειγμα, ο Elon Musk δεν είχε ως στόχο απλώς να δημιουργήσει άλλη μια εταιρεία αυτοκινήτων – έβαλε στόχο να φέρει επανάσταση στις μεταφορές και τα διαστημικά ταξίδια.

Από την άλλη πλευρά, όσοι έχουν μικρότερη νοοτροπία συχνά επικεντρώνονται σε πιο μετριοπαθείς, βραχυπρόθεσμους στόχους. Μπορεί να στοχεύουν σε μια μικρή αύξηση ή μια ελαφρώς καλύτερη δουλειά αντί να οραματίζονται μια πλήρη μεταμόρφωση της καριέρας τους ή την έναρξη της δικής τους επιχείρησης.

Για να υιοθετήσετε μια νοοτροπία “σκέψου μεγαλοπρεπώς”, ξεκινήστε αναρωτώμενοι τι θα κάνατε αν είχατε απεριόριστους πόρους και κανένα φόβο αποτυχίας. Γράψτε αυτούς τους φιλόδοξους στόχους και χωρίστε τους σε μικρότερα, εφαρμόσιμα βήματα.

Αυτή η διαδικασία βοηθά να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των μεγάλων ονείρων και της πρακτικής πραγματικότητας, επιτρέποντάς σας να εργαστείτε προς την κατεύθυνση των μεγάλων φιλοδοξιών, διατηρώντας παράλληλα την εστίαση στην καθημερινή πρόοδο.

2. Προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων: Αντιμετώπιση προκλήσεων μεγάλης κλίμακας

Τα πλούσια άτομα συχνά αναζητούν και αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα που επηρεάζουν πολλούς ανθρώπους. Κατανοούν ότι όσο μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα που λύνουν, τόσο μεγαλύτερη αξία μπορούν να δημιουργήσουν – και κατά συνέπεια, τόσο περισσότερο πλούτο μπορούν να δημιουργήσουν.

Όσοι έχουν μικρότερη νοοτροπία τείνουν να επικεντρώνονται σε πιο άμεσες, προσωπικές ανησυχίες. Ενώ τα ζητήματα αυτά είναι ουσιώδη, συχνά δεν δημιουργούν ουσιαστικό πλούτο ή ευρεία επίδραση.

Για να σκεφτείτε ευρύτερα στην επίλυση προβλημάτων, ξεκινήστε εντοπίζοντας ζητήματα στον κλάδο ή την κοινότητά σας που επηρεάζουν πολλούς ανθρώπους. Σκεφτείτε πώς οι δεξιότητες και οι πόροι σας θα μπορούσαν να εφαρμοστούν για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων.

Ακόμη και αν δεν μπορείτε να λύσετε το πρόβλημα, η εστίαση σε μεγαλύτερα ζητήματα μπορεί να οδηγήσει σε πιο σημαντικές ευκαιρίες και πιθανές ανταμοιβές.

3. Δημιουργία αξίας: Εστίαση στον αντίκτυπο και την κλίμακα

Οι πλούσιοι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα στη δημιουργία τεράστιας αξίας στην αγορά. Κατανοούν ότι τα κέρδη τους είναι άμεσα συσχετισμένα με την αξία που παρέχουν στους άλλους. Ο Jeff Bezos έχτισε την Amazon εστιάζοντας στη δημιουργία πρωτοφανούς αξίας για τους καταναλωτές μέσω της ευκολίας, της επιλογής και της ανταγωνιστικής τιμολόγησης.

Αυτοί που σκέφτονται με μικρό μέγεθος συχνά εστιάζουν στην απόσπαση αξίας αντί για τη δημιουργία της ή μπορεί να παράγουν αξία σε πολύ μικρότερη κλίμακα. Μπορεί να αρκούνται στην εξυπηρέτηση μιας χούφτας πελατών ή πελατών αντί να σκέφτονται πώς να προσεγγίσουν χιλιάδες ή εκατομμύρια.

Για να αλλάξετε τη νοοτροπία σας προς την κατεύθυνση της δημιουργίας πιο σημαντικής αξίας, σκεφτείτε πώς μπορείτε να επεκτείνετε την εμβέλεια και τον αντίκτυπο της εργασίας σας. Μπορείτε να αναπτύξετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που να λύνει ένα πρόβλημα για ένα μεγαλύτερο κοινό; Μπορείτε να αξιοποιήσετε την τεχνολογία για να κλιμακώσετε τις προσφορές σας; Επικεντρωθείτε στον πολλαπλασιασμό του αντίκτυπού σας, και οι δυνατότητές σας για πλούτο θα αυξηθούν αναλόγως.

4. Αξιοποίηση και κλιμάκωση: Μεγιστοποίηση των πόρων για ανάπτυξη

Τα πλούσια άτομα σκέφτονται με όρους μόχλευσης και επεκτασιμότητας. Αναζητούν τρόπους να μεγιστοποιήσουν τον αντίκτυπο και τις αποδόσεις τους μέσω της στρατηγικής σκέψης και της αξιοποίησης των πόρων. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη χρήση της τεχνολογίας για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, τη δημιουργία ομάδων για τον πολλαπλασιασμό των προσπαθειών ή τη χρήση χρηματοοικονομικών μέσων για την ενίσχυση των αποδόσεων.

Για παράδειγμα, ένας επενδυτής ακινήτων μπορεί να χρησιμοποιήσει μόχλευση για να αγοράσει πολλαπλά ακίνητα με σχετικά μικρό κεφάλαιο, πολλαπλασιάζοντας ενδεχομένως τις αποδόσεις του.

Αντίθετα, κάποιος με μικρότερη νοοτροπία μπορεί να επικεντρωθεί αποκλειστικά στην αποταμίευση για να αγοράσει άμεσα ένα μόνο ακίνητο, χάνοντας τη δυνατότητα για πιο σημαντική ανάπτυξη.

Για να εφαρμόσετε αυτή την αρχή, αναζητήστε τρόπους για να αξιοποιήσετε αποτελεσματικότερα το χρόνο, τα χρήματα και τις δεξιότητές σας. Μπορείτε να αναθέσετε καθήκοντα για να απελευθερώσετε χρόνο για δραστηριότητες υψηλότερης αξίας; Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την τεχνολογία για να αυτοματοποιήσετε επαναλαμβανόμενες διαδικασίες; Μπορείτε να επιτύχετε πιο σημαντικά αποτελέσματα με τους ίδιους ή λιγότερους πόρους, εστιάζοντας στη μόχλευση και την κλίμακα.

5. Κίνδυνος και ευκαιρία: Αγκαλιάζοντας τις αποτυχίες ως εμπειρίες μάθησης

Οι πλούσιοι άνθρωποι συχνά βλέπουν τις αποτυχίες ως πολύτιμες ευκαιρίες μάθησης και είναι πρόθυμοι να αναλάβουν υπολογισμένα ρίσκα. Διατηρούν μια νοοτροπία ανάπτυξης, αναζητώντας συνεχώς τρόπους επέκτασης και βελτίωσης.

Ο Ρίτσαρντ Μπράνσον, ιδρυτής του ομίλου Virgin Group, έχει ξεκινήσει πολλές επιχειρήσεις σε διάφορους κλάδους, μαθαίνοντας από τις επιτυχίες και τις αποτυχίες.

Εκείνοι που σκέφτονται μικρότερα μπορεί να είναι πιο ριψοκίνδυνοι και λιγότερο πιθανό να επιδιώξουν νέες ευκαιρίες. Μπορεί να θεωρούν την αποτυχία ως κάτι που πρέπει να αποφευχθεί με κάθε κόστος και όχι ως σκαλοπάτι προς την επιτυχία.

Για να αναπτύξετε μια πιο επεκτατική νοοτροπία απέναντι στον κίνδυνο και τις ευκαιρίες, ξεκινήστε με την αναδιαμόρφωση της άποψής σας για την αποτυχία. Αντί να τη βλέπετε ως ένα αρνητικό αποτέλεσμα, δείτε την ως μια ευκαιρία να μάθετε και να αναπτυχθείτε.

Πάρτε μικρά, υπολογισμένα ρίσκα και αναλύστε τα αποτελέσματα. Τι μάθατε; Πώς μπορείτε να εφαρμόσετε αυτά τα μαθήματα σε μελλοντικές προσπάθειες; Με την υιοθέτηση αυτής της νοοτροπίας, θα νιώσετε πιο άνετα με την ανάληψη κινδύνων και θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να εκμεταλλευτείτε πολύτιμες ευκαιρίες.

6. Εστίαση στο χρόνο και την ενέργεια: Ιεράρχηση δραστηριοτήτων υψηλής απόδοσης

Οι πλούσιοι άνθρωποι είναι σχολαστικοί ως προς τον τρόπο με τον οποίο κατανέμουν τον χρόνο και την ενέργειά τους. Δίνουν προτεραιότητα σε δραστηριότητες που έχουν τη δυνατότητα υψηλών αποδόσεων και αποφεύγουν τις ασύμφορες προσπάθειες.

Ο Warren Buffett, για παράδειγμα, είναι γνωστός για την επιλεκτική του προσέγγιση στις επενδύσεις και την ικανότητά του να απορρίπτει ευκαιρίες που δεν ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική του.

Όσοι έχουν μικρότερη νοοτροπία συχνά αναλώνονται σε πολυάσχολες εργασίες ή δραστηριότητες χαμηλής αξίας. Μπορεί να ξοδεύουν ώρες σε εργασίες που δεν συμβάλλουν σημαντικά στους στόχους τους ή στην οικονομική τους ανάπτυξη.

Ελέγχετε τακτικά τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύετε τον χρόνο σας για να υιοθετήσετε αυτή την πτυχή της μεγάλης σκέψης. Προσδιορίστε τις δραστηριότητες που συμβάλλουν περισσότερο στους στόχους και την οικονομική σας επιτυχία.

Επικεντρωθείτε στην αύξηση του χρόνου σας σε αυτές τις εργασίες υψηλής αξίας και βρείτε τρόπους να εξαλείψετε ή να αναθέσετε δραστηριότητες χαμηλότερης αξίας. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει να αρνηθείτε συγκεκριμένες υποχρεώσεις ή να επενδύσετε σε εργαλεία ή βοήθεια για να απελευθερώσετε το χρόνο σας για πιο κρίσιμες εργασίες.

Συμπέρασμα

Το να σκέφτεστε σε μεγάλα μεγέθη είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των πλούσιων και επιτυχημένων ατόμων. Υιοθετώντας αυτές τις έξι αλλαγές νοοτροπίας – θέτοντας φιλόδοξους στόχους, αντιμετωπίζοντας προβλήματα μεγάλης κλίμακας, εστιάζοντας στη μαζική δημιουργία αξίας, αξιοποιώντας πόρους για κλίμακα, αποδεχόμενοι τον κίνδυνο ως ευκαιρία μάθησης και δίνοντας προτεραιότητα σε δραστηριότητες υψηλής απόδοσης – μπορείτε να αρχίσετε να διευρύνετε τη σκέψη σας και να ξεκλειδώσετε ενδεχομένως πιο σημαντικές ευκαιρίες για επιτυχία και δημιουργία πλούτου.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η μεγάλη σκέψη δεν εγγυάται άμεσα αποτελέσματα, αλλά ανοίγει δυνατότητες που διαφορετικά μπορεί να παρέμεναν κρυφές. Ξεκινήστε να εφαρμόζετε αυτές τις στρατηγικές σταδιακά και ίσως βρεθείτε σε μια πορεία προς πιο σημαντικά επιτεύγματα και οικονομική επιτυχία.

Το ταξίδι από το να σκέφτεστε από το μικρό στο μεγάλο είναι μετασχηματιστικό, ικανό να αναδιαμορφώσει το οικονομικό σας μέλλον και ολόκληρη την προσέγγισή σας για τη ζωή και τις δυνατότητές της.

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο