ΕΠΕΙΔΗ μερικοί αναγνώστες μας ρώτησαν σχετικά με το δικαίωμα προαίρεσης του ελληνικού δημοσίου στην Aegean Airlines τους παραθέτουμε σχετική αναφορά του κ. Δημοσθένη Τρίγγα**
**Ο Δημοσθένης Τρίγγας είναι Πιστοποιημένος Αναλυτής Μετοχών & Αγοράς BETA Χρηματιστηριακή –[email protected]
Από την τελευταία ημέρα διαπραγμάτευσης του Μαρτίου 2023 άρχισε να μετράει ο χρόνος για τον υπολογισμό της τιμής που θα πρέπει να πληρώσει η Aegean Airlines στο ελληνικό Δημόσιο εφόσον ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης να αποκτήσει τους τίτλους παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών στην αγοραία αξία τους, σύμφωνα με το άρθρο 30 του νόμου που εμπεριέχει τη ρύθμιση που αφορά τη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης στην Αεροπορία Αιγαίου. Πόσο θα κοστίσει στην εταιρεία; Θα υπάρξει αραίωση (dilution) των μετοχών της;
- Μετά την ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου των 60 εκατ. ευρώ το ελληνικό Δημόσιο κατέβαλε στην Aegean την κρατική ενίσχυση των 120 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση της ζημιάς που υπέστη η εταιρεία λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
- Τα warrants αντιπροσωπεύουν το δικαίωμα απόκτησης αριθμού μετοχών που αντιστοιχεί στο 11,5% της Aegean Airlines. Η τιμή άσκησης των δικαιωμάτων είναι 3,2 ευρώ ανά μετοχή. Ο κάτοχος των τίτλων, δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο, δύναται να δηλώσει την πρόθεσή του για άσκηση των δικαιωμάτων κτήσης από τη λήξη του δεύτερου έτους που έπεται της ημερομηνίας εκταμίευσης της ενίσχυσης από την Aegean Airlines.
Ωστόσο, εντός 60 ημερών από την ημερομηνία της δήλωσης πρόθεσης άσκησης των δικαιωμάτων κτήσης, η Aegean Airlines δύναται να ασκήσει με δήλωσή της το δικαίωμα προαίρεσης και να αποκτήσει τους τίτλους παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών στην αγοραία αξία τους.
- Η αγοραία αξία ισούται με την τυχόν θετική διαφορά μεταξύ της μέσης σταθμισμένης με τον όγκο συναλλαγών χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής της Aegean Airlines κατά τις τελευταίες 60 ημέρες διαπραγμάτευσης, που προηγούνται της ημερομηνίας δήλωσης πρόθεσης άσκησης των τίτλων παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών και της τιμής άσκησης.
Άρα, λοιπόν, από την τελευταία ημέρα διαπραγμάτευσης του Μαρτίου άρχισε να μετράει ο χρόνος για τον υπολογισμό της τιμής που θα πρέπει να πληρώσει η Aegean Airlines στο ελληνικό Δημόσιο εφόσον ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης να αποκτήσει τους τίτλους παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών στην αγοραία αξία τους.
- Καταλήγοντας, αν υποθέσουμε ότι η τρέχουσα τιμή (9,30 ευρώ) είναι αυτή όπου θα πραγματοποιούνταν η επαναγορά των warrants από την Aegean Airlines, τότε η εταιρεία θα έπρεπε να καταβάλλει 6,10 ευρώ ανά παραστατικό τίτλο, ήτοι 10.369.217 x 6,10 = 63,25 εκατ. ευρώ. Όπως γίνεται αντιληπτό, όσο μεγεθύνεται η τιμή της μετοχής, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το κέρδος για το ελληνικό Δημόσιο.
Από την άλλη πλευρά, όσο χαμηλότερα είναι η μεσοσταθμική τιμή με βάση των όγκο συναλλαγών των τελευταίων 60 ημερών, τόσο μικρότερο θα είναι το ποσό που θα πρέπει να καταβάλλει στο ελληνικό Δημόσιο η εταιρεία.
- Όλα τα παραπάνω, επαναλαμβάνω, εφόσον η εταιρεία αποφασίσει να επαναγοράσει τα warrants του ελληνικού Δημοσίου, καθώς σε διαφορετική περίπτωση η αραίωση των υφιστάμενων μετόχων θα αγγίξει το 11,5%.
- Τέλος, η Aegean Airlines αποτελεί μία από τις ελάχιστες εισηγμένες στο Χ.Α. όπου μπορεί κανείς να επενδύσει στον ισχυρότερο πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, τον τουρισμό!