Aegean: Οι εκτιμήσεις για το μέρισμα και ο καφές των Starbucks (Του Δημοσθένη Τρίγγα)

Κατά μέσο όρο το 2024 (εκτιμήσεις) οι αεροπορικές εταιρείες θα κρατούν μόλις 5,45 δολάρια για κάθε επιβάτη που θα μεταφέρουν, αρκετά χρήματα για να αγοράσετε έναν βασικό “grande latte” σε ένα Starbucks του Λονδίνου, σύμφωνα με τον επικεφαλής της IATA, Willie Walsh. Η Aegean Airlines είχε πετύχει αυτόν τον στόχο ήδη από το α’ εξάμηνο του 2023! Ποιες είναι οι εκτιμήσεις για το μέλλον της αεροπορικής βιομηχανίας, και ειδικότερα της Aegean;

Τα καθαρά κέρδη της αεροπορικής βιομηχανίας παγκοσμίως αναμένεται να φτάσουν τα 25,7 δισ. δολάρια το 2024 (2,7% καθαρό περιθώριο κέρδους), έναντι 23,3 δισ. δολ. το 2023 (2,6% καθαρό περιθώριο κέρδους), σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της IATA (Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών), ήτοι αύξηση 10% περίπου. Τα λειτουργικά κέρδη εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 49,3 δισ. δολ. το 2024, από 40,7 δισ. δολ. το 2023, αύξηση 21%. Τα συνολικά έσοδα το 2024 αναμένεται να αυξηθούν κατά 7,6% σε ετήσια βάση, στα 964 δισ. δολάρια.

Όπως φαίνεται στον πίνακα, η πανδημία έχει κοστίσει στην αεροπορική βιομηχανία περισσότερα από τέσσερα χρόνια ανάπτυξης! Οι ζημίες άγγιξαν τα 180 δισ. δολ. σωρευτικά τα τρία χρόνια, με το 2023 να βλέπει θετικά αποτελέσματα για πρώτη φορά. Είναι σαφές πως δεν ήταν το ίδιο για όλες τις εταιρείες, με την Aegean Airlines να καταφέρνει να ισοφαρίζει ακόμα και τη χρήση του 2021!
Aegean

 

Η Aegean Airlines προέβη στην καταβολή των 85.389.669,82 ευρώ στις 2/1/2024, αποκτώντας έτσι τους τίτλους κτήσης μετοχών μετά τη δήλωση πρόθεσης της Ελληνικής Δημοκρατίας για την άσκηση του συνόλου των δικαιωμάτων κτήσης μετοχών της εταιρείας. Με αυτή την πράξη “έφυγε” ο κίνδυνος της αραίωσης των μετοχών, δίνοντας ανάσα στη μετοχή της εταιρείας, ενώ ταυτόχρονα άνοιξε ο “δρόμος” για τη διανομή μερίσματος.

Έτσι, στις 12 Μαρτίου η Aegean Airlines αναμένεται να ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματα δ’ τριμήνου/12μήνου 2023, στις 17 Απριλίου έχει συγκαλέσει τακτική γ.σ. (έγκριση διανομής μερίσματος), ενώ η 22α Απριλίου έχει ορισθεί ως ημερομηνία αποκοπής του μερίσματος. Οι εκτιμήσεις της αγοράς (Bloomberg) κάνουν λόγο για 0,49 ευρώ ανά μετοχή, με τη μερισματική απόδοση να αγγίζει το 4%. Η γνώμη της στήλης είναι ότι το μέρισμα ενδέχεται να είναι υψηλότερο, καθώς η εταιρεία στην προ COVID-19 εποχή μάς είχε συνηθίσει σε αρκετά υψηλότερες μερισματικές αποδόσεις!

Σε ό,τι αφορά την αποτίμηση της εταιρείας, σύμφωνα με τον δείκτη τιμή προς κέρδη ανά μετοχή (P/E), διαπραγματεύεται ελαφρώς υψηλότερα των 8 φορών τα εκτιμώμενα κέρδη του 2024, ενώ για το 2025 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση των κερδών κατά 5%, συρρικνώνοντας αντίστοιχα τον δείκτη P/E, εφόσον η τιμή της μετοχής δεν μεταβληθεί.

Ταυτόχρονα, ο δείκτης επιχειρηματικής αξίας προς λειτουργικά κέρδη (EV/EBITDA) διαμορφώνεται μόλις στις 4 φορές τα εκτιμώμενα EBITDA του 2024, ενώ για το 2025 η συρρίκνωση του καθαρού δανεισμού δίνει τιμή για τον δείκτη 3,7 φορές.

Σύμφωνα με άλλους κλάδους, η εν λόγω αποτίμηση φαντάζει πολύ ελκυστική, ωστόσο ο αεροπορικός κλάδος διαθέτει ανάλογες αποτιμήσεις. Πιο συγκεκριμένα, η Lufthansa αποτιμάται 5 φορές τα εκτιμώμενα κέρδη του 2024 σε όρους P/E, ενώ σε όρους EV/EBITDA δεν ξεπερνά τις 3 φορές.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Air France-KLM, όπου το P/E δεν ξεπερνά τις 3 φορές τα κέρδη του 2024, ενώ σε όρους EV/EBITDA βρίσκεται στις 2,4 φορές. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραπάνω δείκτες δεν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη μεμονωμένα, καθώς υπάρχουν αρκετοί άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν μια επενδυτική απόφαση.

Καταλήγοντας, η σύγκριση μεταξύ των εταιρειών πρέπει να γίνεται με προσοχή, καθώς μεγάλο ρόλο παίζει το δείγμα των εταιρειών που λαμβάνεται υπ’ όψιν. Οι παραπάνω δύο είναι μόλις ένα δείγμα ότι υπάρχουν φθηνότερες εταιρείες, όχι ότι η Aegean είναι ακριβή! Κοιτάζοντας το μέλλον, μπορεί η Aegean να μη διαθέτει την ανάπτυξη κερδών της Nvidia, αλλά διαθέτει ισχυρή μερισματική απόδοση, η οποία αναμένεται να μεγεθυνθεί τα επόμενα χρόνια.

Τέλος, όταν αγοράζω μία μετοχή, πρέπει να σκέφτομαι σαν ένας επιχειρηματίας που αγοράζει ένα κομμάτι από την επιχείρηση, καθώς η αγορά μίας μετοχής είναι συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο μίας εταιρείας και τίποτε άλλο!

Aegean

 Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Κεφάλαιο

 Ο Δημοσθένης Τρίγγας είναι Πιστοποιημένος Αναλυτής Μετοχών & Αγοράς BETA Χρηματιστηριακή – [email protected]

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο