Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές στα είδη παντοπωλείου στην Βρετανία

πληθωρισμός παντωπολείου

Ο πληθωρισμός των ειδών παντοπωλείου στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε αυτόν τον μήνα για πρώτη φορά από τον Μάρτιο του 2023, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου την Τρίτη.


Ο ερευνητής αγοράς Kantar δήλωσε ότι ο ετήσιος πληθωρισμός των τιμών των ειδών παντοπωλείου ήταν 1,8% τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 4 Αυγούστου, έναντι 1,6% την προηγούμενη περίοδο τεσσάρων εβδομάδων.


«Έχοντας φτάσει στο χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων σχεδόν τριών ετών τον Ιούλιο, ο Αύγουστος είδε τον πληθωρισμό να αυξάνεται και πάλι ελαφρώς», δήλωσε ο Fraser McKevitt, επικεφαλής λιανικής και καταναλωτικής διορατικότητας στην Kantar.


«Ενώ αυτό είναι αισθητό μετά από 17 συνεχόμενους μήνες πτώσης των επιτοκίων, στην πραγματικότητα σηματοδοτεί μια επιστροφή στα μέσα επίπεδα που παρατηρήθηκαν τα πέντε χρόνια πριν από την έναρξη της κρίσης του κόστους ζωής».

Η British Retail Consortium προειδοποίησε τον περασμένο μήνα ότι νέες πληθωριστικές πιέσεις θα μπορούσαν να είναι καθ’ οδόν, καθώς η επίδραση της πτώσης των τιμών των εμπορευμάτων πέρυσι εξασθενεί και η κλιματική αλλαγή βλάπτει τις σοδειές μετά από ασυνήθιστα υγρό καιρό στην Αγγλία και υπερβολική ζέστη αλλού. Ο πληθωρισμός των μισθών ασκεί επίσης ανοδικές πιέσεις στις τιμές.


Η Kantar δήλωσε ότι οι τιμές αυξάνονται ταχύτερα σε αγορές όπως τα συμπληρώματα βιταμινών και ανόργανων συστατικών, οι χυμοί φρούτων και τα ποτά και τα σοκολατένια είδη ζαχαροπλαστικής και μειώνονται ταχύτερα στα χαρτομάντιλα τουαλέτας, τα εμφιαλωμένα ποτά τύπου κόλα και τις τροφές για σκύλους.


Τα επίσημα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν τον περασμένο μήνα έδειξαν ότι ο συνολικός πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο διατηρήθηκε στο 2% τον Ιούνιο, χαμηλότερος από ό,τι στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη ζώνη του ευρώ. Τα στοιχεία για τον Ιούλιο θα δημοσιευθούν την Τετάρτη και αναμένεται να δείξουν αύξηση.


Τα στοιχεία της Kantar, το πιο ενημερωμένο στιγμιότυπο της καταναλωτικής συμπεριφοράς του Ηνωμένου Βασιλείου που δημοσιεύθηκε από τις εθνικές εκλογές της 4ης Ιουλίου, έδειξαν ότι οι πωλήσεις παντοπωλείων αυξήθηκαν κατά 3,8% σε όρους αξίας κατά την περίοδο τεσσάρων εβδομάδων από έτος σε έτος.

Οι πωλήσεις κρασιού, μπύρας και σνακ ενισχύθηκαν από τα τελικά στάδια του πρωταθλήματος ποδοσφαίρου Euro 2024 και την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού. Οι πωλήσεις τροφίμων μπάρμπεκιου ενισχύθηκαν από την επιστροφή κάποιου καλύτερου καιρού.


Κατά τη διάρκεια των 12 εβδομάδων έως τις 4 Αυγούστου, το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ Ocado ήταν και πάλι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο παντοπωλείο με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 11,3% από έτος σε έτος, δήλωσε η Kantar. Οι μετοχές της Ocado σημείωσαν άνοδο 2% στις πρωινές συναλλαγές.


Ο ηγέτης της αγοράς Tesco (OTC:TSCDY) σημείωσε αύξηση 4,9%, ενώ οι πωλήσεις στο Νο 2 Sainsbury’s αυξήθηκαν κατά 5,2%. Οι μετοχές και στις δύο ήταν περίπου 1% υψηλότερες.


Η 3η Asda ήταν και πάλι ουραγός, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 6,0% και έχασε 1,1 ποσοστιαίες μονάδες μεριδίου αγοράς από έτος σε έτος.

Last week, Asda reported a 5.3% fall in second quarter sales.

UK supermarkets’ market share and sales growth (%)

Market share Market share % change in 12 wks to 12 wks to sales

Aug 4 2024 Aug 6 2023 (yr-on-yr)

Tesco 27.6 27.0 4.9

Sainsbury’s 15.3 14.8 5.2

Asda 12.6 13.7 -6.0

Aldi 10.0 10.2 0.5

Morrisons 8.6 8.7 1.4

Lidl 8.1 7.7 7.8

Co-operative 5.9 6.1 -1.8

Waitrose 4.5 4.4 4.5

Iceland 2.3 2.3 4.1

Ocado 1.8 1.7 11.3

Source: Kantar

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο