Άλλη μια χρονιά σταθερών δαπανών θα δώσει ώθηση στις μετοχές του καταναλωτικού τομέα το 2025, λέει η Goldman Sachs

Το καταναλωτικό κλίμα και οι δαπάνες θα παραμείνουν ισχυρές το 2025, αναφέρει η Goldman Sachs.

Οι αναλυτές αναμένουν ότι η διακριτική ταμειακή ροή για τους Αμερικανούς καταναλωτές θα αυξηθεί κατά 5,2% έναντι αύξησης 4,4% το 2024.

Αυτή η ισχύς θα οδηγήσει σε υπέρμετρα κέρδη μεταξύ των μετοχών διακριτικής ευχέρειας, με κάποια υπεραπόδοση και στα βασικά αγαθά, λένε.

  • Οι καταναλωτικές δαπάνες θα είναι και πάλι σταθερές το επόμενο έτος, ενισχύοντας τις μετοχές των κλάδων της διακριτικής ευχέρειας, καθώς και των βασικών καταναλωτικών αγαθών, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman Sachs.
  • Ο οίκος αναμένει ότι η διακριτική ευχέρεια των αμερικανών καταναλωτών θα ανακάμψει το 2025, σημειώνοντας αύξηση 5,2% έναντι αύξησης 4,4% το 2024, υποβοηθούμενη από τα πιο λογικά επίπεδα πληθωρισμού και την πτώση των επιτοκίων.
  • Οι πιο ισχυρές ταμειακές ροές θα στηρίξουν ένα υγιές σκηνικό διακριτικής δαπάνης και υψηλότερων αποταμιεύσεων για τους Αμερικανούς καταναλωτές, αν και το διαθέσιμο εισόδημα θα αυξηθεί ελαφρώς πιο αργά από ό,τι το 2024, στο 4,9% από 5,8%, αν και εξακολουθεί να είναι ισχυρό με βάση τα ιστορικά επίπεδα, αναφέρει ο οίκος.

«Οι συνολικοί ισολογισμοί των νοικοκυριών παραμένουν εύρωστοι, με την καθαρή αξία προς το DPI και την καθαρή κατοικία των νοικοκυριών ως ποσοστό του ΑΕΠ κοντά σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, τα οποία μαζί με τα ενθαρρυντικά σημάδια στην καταναλωτική εμπιστοσύνη θα πρέπει να στηρίξουν ένα ανθεκτικό σκηνικό δαπανών, παρά την υποστήριξη ενός ελαφρώς υψηλότερου ποσοστού αποταμίευσης για το 2025», ανέφεραν οι αναλυτές.

Οι αναλυτές πρόσθεσαν ότι υπάρχουν ενδείξεις βελτίωσης του καταναλωτικού κλίματος γενικότερα. Η έρευνα των εταιρειών για τις διακοπές του 2024 διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα φέτος, ενώ οι αντιλήψεις για τις τιμές και τη σημασία των προωθητικών ενεργειών μετριάστηκαν σε σχέση με πέρυσι.

Δεδομένων των συνεχιζόμενων υγιών προοπτικών για τους καταναλωτές, μερικές γωνιές της χρηματιστηριακής αγοράς είναι έτοιμες για ισχυρά κέρδη, ανέφεραν οι αναλυτές.

Ο οίκος βλέπει τη μεγαλύτερη άνοδο για τις μετοχές διακριτικής ευχέρειας, προσθέτοντας ότι ο τομέας θα συνεχίσει πιθανότατα να υπεραποδίδει έναντι του πιο αμυντικού τομέα των καταναλωτικών αγαθών, καθώς η ανοδική τάση συνεχίζει να αυξάνεται. Ωστόσο, τα βασικά καταναλωτικά αγαθά θα απολαμβάνουν επίσης κάποιες ανοδικές τάσεις ενόψει του 2025.

«Είδαμε μια στροφή από τα Staples (δεδομένου του αμυντικού χαρακτήρα τους) προς τα Discretionary τους τελευταίους μήνες, καθώς η εκτίμηση της αγοράς για τον κίνδυνο ύφεσης μειώθηκε», ανέφεραν οι αναλυτές και πρόσθεσαν: “Αναμένουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί και το 2025”.

Οι αναλυτές ανέφεραν ότι οι μετοχές διακριτικής ευχέρειας είναι έτοιμες για ανάπτυξη εν μέσω χαλάρωσης των επιτοκίων και καθώς εξομαλύνεται το μερίδιό τους στο πορτοφόλι των καταναλωτών, ιδίως μεταξύ μετοχών όπως οι Target, Bath & Body Works και DICK’S Sporting Goods.

Πρόσθεσαν ότι οι μετοχές εταιρειών του καταναλωτικού τομέα, όπως η Walmart, με υγιείς επενδύσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και μακροπρόθεσμους παράγοντες όπως η ανάπτυξη εναλλακτικών πηγών εσόδων, θα συνεχίσουν να υπεραποδίδουν. Η μετοχή της εταιρείας λιανικής πώλησης έχει άνοδο περίπου 78% το 2024.

Τα ονόματα που βλέπουν μεγαλύτερο ανταγωνισμό και υψηλότερους κινδύνους που σχετίζονται με τους δασμούς, ωστόσο, θα δουν πιθανότατα ένα σκληρότερο περιβάλλον το 2025, ανέφερε η τράπεζα, επισημαίνοντας εταιρείες όπως η Autozone και η RH (πρώην Restoration Hardware).

Οι αναλυτές δήλωσαν ότι αμυντικοί τομείς όπως τα καταναλωτικά αγαθά έχουν επίσης μια βελτιούμενη ρύθμιση, καθώς το καταναλωτικό κλίμα αυξάνεται. Ο τομέας είδε εισροές προς το τέλος του καλοκαιριού, καθώς οι φόβοι για ύφεση κορυφώθηκαν, αλλά έκτοτε έχει σημειώσει απώλειες εν μέσω ισχυρότερου ανοδικού κλίματος.

«Βλέπουμε αναδυόμενες ανοδικές τάσεις, καθώς ο όγκος/μείγμα συνεχίζει να βελτιώνεται εν μέσω ενός εποικοδομητικού καταναλωτικού σκηνικού, και η τιμολόγηση θα μπορούσε να επιστρέψει ως μοχλός πίεσης της πρώτης γραμμής για ορισμένους, δεδομένης της επανεπιτάχυνσης του κόστους εισροών», ανέφεραν.

Ανέφεραν ότι βλέπουν συνεχή δυναμική από τις εταιρείες που κερδίζουν μερίδιο αγοράς, όπως η Philip Morris και η Monster Beverage Corporation. Προειδοποίησαν, ωστόσο, ότι οι εταιρείες με αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις ιδιωτικές ετικέτες και διαβρωτικές αποδόσεις από προωθητικές ενέργειες -όπως η Kraft Heinz, η Hershey και η Clorox- απαιτούν περισσότερη προσοχή.

Kelly Cloonan, The Business Insider

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο