Alter Ego Media: Νέα εποχή για τα ΜΜΕ στο Χ.Α. (του Δημοσθένη Τρίγγα)

Του Δημοσθένη Τρίγγα

Εκατό χρόνια μετά την εφεύρεση της τηλεόρασης, ετοιμάζεται να περάσει το κατώφλι του Χ.Α. και να γίνει ο μοναδικός εισηγμένος με δραστηριότητες ευρυεκπομπής σε τηλεόραση ο όμιλος Alter Ego Media! Η εν λόγω δημόσια εγγραφή δεν είναι μια απλή εισαγωγή, αλλά ένα νέο ξεκίνημα για τον κλάδο των ΜΜΕ στο Χ.Α., με τις Αττικές Εκδόσεις να είναι μέχρι τώρα η μοναδική εισηγμένη του κλάδου (δεν διαθέτει τηλεοπτικό σταθμό).

  • Τα έσοδα των media είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τη μεταβολή του ΑΕΠ της χώρας (εκτίμηση +2,3% για το 2025), καθώς, όσο μεγεθύνεται το ΑΕΠ, τόσο μεγαλώνει και η διαφημιστική δαπάνη. Τα τελευταία 7 χρόνια η διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε μεσοσταθμικά 5%, ενώ οι εκτιμήσεις για την επόμενη πενταετία κάνουν λόγο για αύξηση 3%, σύμφωνα με τη Statista.

Alter Ego Media

Η πηγή εσόδων του ομίλου Alter Ego Media προέρχεται από δραστηριότητες ευρυεκπομπής σε τηλεόραση, ευρυεκπομπής σε ραδιόφωνο και από τη δημιουργία οπτικοακουστικού περιεχομένου. Η δραστηριότητα στην τηλεόραση πραγματοποιείται μέσω του “Mega”, ενώ η δραστηριότητα του ραδιοφώνου μέσω του ραδιοφωνικού σταθμού “My Radio 104,6”.

  • Η δεύτερη πηγή εσόδων περιλαμβάνει τις έντυπες και ηλεκτρονικές εκδόσεις, με τα ενημερωτικά μέσα “Το Βήμα”, “Τα Νέα” και “Οικονομικός Ταχυδρόμος”, αλλά και τη διαδικτυακή πύλη “in.gr”.

Επίσης στον όμιλο ανήκουν τα περιοδικά “Διακοπές”, “Vita”, “Ελληνική Κουζίνα”, “Sixty”, “Wineguru” και “Grace”, καθώς και οι ιστοσελίδες www.diakopes.gr, www.vita.gr, www.imommy.gr, www.ellinikikouzina.gr, www.grace.gr, www.argiro.gr.
Βασικός μέτοχος της Alter Ego Media είναι ο Ευάγγελος Μαρινάκης με 53,14% και η εταιρεία Pomacon (100% μέτοχος είναι ο Ευάγγελος Μαρινάκης) με 21,86%, ενώ το υπόλοιπο 25% θα είναι η ελεύθερη διασπορά μετά τη δημόσια εγγραφή (εφόσον καλυφθεί πλήρως).

  • Στις 30 Νοεμβρίου 2024 ο όμιλος είχε καθαρό ταμείο 2,5 εκατ. ευρώ (δάνεια – ταμείο), βοηθώντας έτσι σημαντικά τον εκτιμώμενο δείκτη επιχειρηματική αξία προς λειτουργική κερδοφορία (EV/EBITDA).
  • Σημειώνεται ότι η κερδοφορία του ομίλου, τόσο η λειτουργική όσο και η καθαρή, βελτιώνονται σημαντικά κατά το β’ εξάμηνο, καθώς η διαφημιστική δαπάνη ενισχύεται σημαντικά την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, κυρίως λόγω Black Friday και Χριστουγέννων.

Ο λόγος EV/EBITDA εκτιμάται περί τις 4 φορές για τους τελευταίους 12 μήνες (1/7/2023 – 30/6/2024), συμπεριλαμβανομένης της ΑΜΚ. Ο υπολογισμός της κεφαλαιοποίησης (228 εκατ. ευρώ) έχει γίνει στην ανώτατη τιμή του εύρους 3,7 – 4 ευρώ ανά μετοχή.

Σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα ευρωπαϊκών εταιρειών media μια μέση εκτίμηση για τον δείκτη EV/EBITDA ξεπερνά τις 6 φορές. Δηλαδή η Alter Ego Media εκτιμάται ότι θα “τρέξει” τη δημόσια εγγραφή με έκπτωση που ξεπερνά το 35%. Στα θετικά πρέπει να προσμετρηθεί η διάθεση της διοίκησης για διανομή μερίσματος μέσα στο 2025 (αφορά τη χρήση 2024).

  • Αξίζει να σημειωθεί ότι στον κλάδο των media, καθώς και σε άλλους τεχνολογικούς κλάδους, οι εξελίξεις είναι ραγδαίες, ειδικά στη μετά COVID-19 εποχή. Έτσι, οι αποτιμήσεις σε αυτούς τους κλάδους, λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας, υποχώρησαν στις 6-7 φορές τα EBITDA, έναντι 9 και πλέον φορών πριν από την COVID-19.

Κοιτάζοντας προς το μέλλον, ο κύκλος εργασιών του ομίλου για τη χρήση του 2025 εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει ανάπτυξη, κυρίως λόγω της αναμενόμενης αύξησης της διαφημιστικής αγοράς στην Ελλάδα, ενώ τα λειτουργικά έξοδα εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μικρότερη αύξηση έναντι του κύκλου εργασιών, με αποτέλεσμα τη βελτίωση περαιτέρω των περιθωρίων κερδοφορίας.

  • Το σύνολο των καθαρών εσόδων της ΑΜΚ, ήτοι 50,8 εκατ. ευρώ, θα χρησιμοποιηθεί για (i) εξαγορές και συμμετοχές σε τρίτες εταιρείες και επενδύσεις στη θυγατρική Alter Ego Ventures, (ii) επενδύσεις σε τεχνολογία, εγκαταστάσεις και πάγιο εξοπλισμό, (iii) επενδύσεις σε παραγωγή περιεχομένου και απόκτηση πνευματικών δικαιωμάτων οπτικοακουστικού περιεχομένου και (iv) διάθεση σε κεφάλαιο κίνησης.

Καταλήγοντας, αξίζει να τονιστεί το καθαρό ταμείο της Alter Ego Media, καθώς τα δεινά του κλάδου MME μπορεί να ξεκίνησαν από τη συρρίκνωση της διαφημιστικής πίτας λόγω της κρίσης, ωστόσο αυτό που “έριξε στα βράχια” τις εταιρείες ήταν η μη εξυπηρέτηση του αλόγιστου δανεισμού. Για αυτόν τον λόγο η συνετή διαχείριση πάντα θα βρίσκει απήχηση!

 Ο Δημοσθένης Τρίγγας είναι Πιστοποιημένος Αναλυτής Μετοχών & Αγοράς BETA Χρηματιστηριακή – [email protected]** Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Κεφάλαιο

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο