Το συνέδριο προγραμματιστών AWS re:Invent της Amazon (AMZN) ξεκίνησε με ένα πλήθος ανακοινώσεων αυτή την εβδομάδα. Το πρώτο συμπέρασμα Η Amazon εργάζεται πυρετωδώς για να πλησιάσει την πρωτοπόρο και κύρια αντίπαλο της Τεχνητής Νοημοσύνης, τη Microsoft.
Το Re:Invent είναι η ετήσια παρουσίαση της Amazon για την πολύ σημαντική επιχείρηση Amazon Web Services. Φέτος, η εταιρεία ξεκίνησε τα πράγματα με μεγάλη έμφαση στη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη, καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κυριαρχία της Microsoft και της Google στην αγορά.
Οι μεγαλύτερες ανακοινώσεις από την έκθεση περιλαμβάνουν το νέο chatbot Q της Amazon, ένα αναβαθμισμένο τσιπ AI και μια βαθύτερη συνεργασία με τον ισχυρό κατασκευαστή τσιπ Nvidia (NVDA). Κάθε ένα από αυτά θα βοηθήσει την Amazon και την επιχείρησή της AWS να φτάσει τους ηγέτες του κλάδου.
“Οι συζητήσεις μας δείχνουν ότι η AWS έχει σημειώσει σταθερή πρόοδο στην ανάπτυξη της στρατηγικής και των δυνατοτήτων της [δημιουργικής] AI, με έμφαση στην παροχή μιας εκτεταμένης επιλογής προσαρμόσιμων FM σε ένα ασφαλές περιβάλλον”, έγραψε ο αναλυτής της JPMorgan Doug Anmuth σε ερευνητικό σημείωμα.
Και πρόσθεσε: “Είμαστε σίγουροι ότι η AWS αρχίζει να καλύπτει κάποια από τα πολύ πρώιμα κενά στη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη, με την ανάπτυξη πυριτίου, το εύρος των [μεγάλων γλωσσικών μοντέλων] και τα σημαντικά δεδομένα πελατών που έχουν ήδη μεταφερθεί στο cloud της AWS να αποτελούν βασικούς παράγοντες διαφοροποίησης με την πάροδο του χρόνου”
Αλλά οι κινήσεις της Amazon δεν σημαίνουν ότι είναι ισότιμη με τη Microsoft ή τη Google, τουλάχιστον ακόμα.
Η πιο καυτή είδηση του re:Invent ήταν το chatbot Q της Amazon. Σχεδιασμένο για εταιρικούς πελάτες και όχι για το ευρύ κοινό, το Q προορίζεται να χρησιμεύσει ως ένα είδος γενικού βοηθού για να βοηθήσει τους χρήστες να κάνουν πράγματα όπως να συντάσσουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, να σκέφτονται επιχειρηματικές ιδέες, να συνοψίζουν εκθέσεις και να σχεδιάζουν εργαστήρια.
Η Amazon προβάλλει το γεγονός ότι το Q εκπαιδεύτηκε σε δεδομένα 17 ετών του AWS ως βασικό στοιχείο διαφοροποίησης της πλατφόρμας, η οποία είναι επί του παρόντος διαθέσιμη σε προεπισκόπηση. Σε ένα παράδειγμα, η Amazon εξηγεί πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Q για να λάβετε πληροφορίες από ένα εταιρικό ιστολόγιο και να τις μετατρέψετε σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με hashtags. Σε ένα άλλο παράδειγμα, η εταιρεία εξηγεί πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Q για να δημιουργήσετε χρήσιμες εφαρμογές για τους εργαζόμενους.
Η υπηρεσία είναι παρόμοια με αυτή που προσφέρουν σήμερα η Microsoft και η Google στις πλατφόρμες τους για την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης. Το Copilot και το Azure AI studio της Microsoft βοηθούν τους εργαζόμενους να συνοψίζουν περιεχόμενο και να δημιουργούν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς και να δημιουργούν προσαρμοσμένους AI copilots. Οι Copilots είναι ουσιαστικά εφαρμογές με τεχνητή νοημοσύνη.
Το Duet for Workspaces της Google, εν τω μεταξύ, λειτουργεί ως βοηθός δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης για καταιγισμό ιδεών και περίληψη περιεχομένου, ενώ οι υπηρεσίες Vertex AI βοηθούν τους πελάτες των επιχειρήσεων να δημιουργήσουν εφαρμογές δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης.
Το συμπέρασμα είναι ότι το Q της Amazon βάζει την εταιρεία σε μια πορεία για να ανταγωνιστεί πιο άμεσα τόσο τη Microsoft όσο και τη Google, οι οποίες κατατάσσονται στο νούμερο 2 και 3 της αγοράς cloud πίσω από την Amazon.
Εκτός από το Q, η Amazon παρουσίασε επίσης το τελευταίο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης της: το Trainium2. Σχεδιασμένα για την εκπαίδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης, τα τσιπ Trainium2, σύμφωνα με την Amazon, θα προσφέρουν εκπαίδευση τέσσερις φορές ταχύτερα από την πρώτη γενιά Trainium και δύο φορές πιο αποδοτική ενεργειακά.
Σημαντικό είναι ότι η εταιρεία ανάπτυξης AI Anthropic, η εταιρεία πίσω από το chatbot Claude, λέει ότι θα αναπτύξει μελλοντικά θεμελιώδη μοντέλα στα τσιπ Trainium2 της Amazon. Τον Σεπτέμβριο, η Amazon ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει έως και 4 δισεκατομμύρια δολάρια στη νεοσύστατη επιχείρηση.
Η Amazon αναπτύσσει και χρησιμοποιεί τα δικά της τσιπ AI τα τελευταία χρόνια, δίνοντάς της ένα προβάδισμα στη Microsoft, η οποία μόλις πρόσφατα ανακοίνωσε ότι εργάζεται σε προσαρμοσμένα τσιπ AI. Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι επενδύει περισσότερα στο δικό της πυρίτιο, εμβαθύνει τη σχέση της με τον ηγέτη των chip AI Nvidia. Κατά τη διάρκεια του re:Invest, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nvidia, Jensen Huang, ανέβηκε στη σκηνή για να διαφημίσει τη δέσμευση της Amazon στα τσιπ της Nvidia και να ανακοινώσει ότι η εταιρεία θα αποκτήσει πρόσβαση στο πιο πρόσφατο υλικό της Nvidia. Η παραγωγική ώθηση AI της Amazon έρχεται καθώς η εταιρεία συνεχίζει να αντιμετωπίζει την επιβράδυνση της αύξησης των εσόδων της AWS, η οποία έχει σημάνει συναγερμούς στη Wall Street. Το τρίτο τρίμηνο, η εταιρεία ανέφερε 23,06 δισεκατομμύρια δολάρια σε καθαρές πωλήσεις AWS. Οι αναλυτές ανέμεναν 23,13 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Microsoft και η Google έκαναν το 2023 τη χρονιά τους για να λάμψουν ως ισχυροί τεχνίτες της τεχνητής νοημοσύνης, δίνοντας στις επιχειρήσεις τους στο cloud κάποια πρόσθετη αίσθηση. Αλλά με τις τελευταίες κινήσεις της Amazon, η εταιρεία μπαίνει στο 2024 έτοιμη να πολεμήσει.
Πηγή: www.finance.yahoo.com

