ΑΝΑΛΥΣΗ Δευτέρα, 16-Δεκ-2024 ΧΑ: Η προθεσμία των δέκα ημερών (του Απόστολου Μάνθου)

Μόλις δέκα συνεδριάσεις μένουν για να μας αποχαιρετήσει το 2024 και τα μάτια έχουν αρχίσει και πέφτουν πάνω στις ετήσιες αποδόσεις που πρόσφεραν οι εισηγμένες εταιρείες του ελληνικού χρηματιστηρίου.

  • Ρίχνοντας ένα διερευνητικό φως πάνω στις 25 εταιρείες που απαρτίζουν τον δείκτη της υψηλής κεφαλαιοποίησης FTSE / ATHEX Large Cap, θα κοιτάξουμε διαγραμματικά όχι εκείνες τις εταιρείες που βρίσκονται στην κορυφή των αποδόσεων, αλλά εκείνες που βρίσκονται στην αντίθετη πλευρά της κλίμακας και δίνουν, μέχρι το πρωί της περασμένης Πέμπτης οπότε και γραφόταν το άρθρο, αρνητικές αποδόσεις της τάξης από -11% έως και -20%.

Εταιρείες οι οποίες έχουν “προθεσμία” δέκα ημερών ώστε να καλύψουν ένα μέρος από τις απώλειες και, γιατί όχι, να αρπάξουν στο φωτοφίνις το θετικό πρόσημο. Μιλάμε για την Autohellas (OTOEL), που εμφανίζεται να έχει απώλειες της τάξης του -19,80%, τη Motor Oil (ΜΟΗ) με -14,50%, την Aegean Airlines (ΑΡΑΙΓ) με -11,80% και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) με ένα -11,50%.

  • Έχουμε δηλαδή έναν όμιλο από τον κλάδο της ενέργειας και τρεις από τον τουριστικό κλάδο, γεγονός που περνάει κάποια λάθος μηνύματα προς τους επενδυτές σε σχέση με την πραγματικότητα.

*****

Ξεκινάω με τη Motor Oil, που είχε ως αφετηρία στις αρχές του 2024 τα 23,76 ευρώ, τον Μάιο του 2024 έφτασε να γράφει τιμές στα 28,56 ευρώ και τώρα βρίσκεται στα 20,48 ευρώ χάνοντας μέσα σε ένα διάστημα περίπου 200 ημερών ένα -28%.

  • Διαγραμματικά η μετοχή μετά και την καθοδική διάσπαση της μεγάλης μακροπρόθεσμης ανοδικής γραμμής τάσης “W” που ερχόταν από τον Οκτώβρη του 2020 έχει βρεθεί να λαμβάνει τιμές μέσα στο κύριο εύρος διακύμανσης των 19 με 20,50 ευρώ, πραγματοποιώντας πάνω από 6,3 εκατ. τεμάχια.

Ο όγκος αυτός των συναλλαγών δίνει ένα πολύ ισχυρό πάτημα στο σενάριο που θέλει τη μετοχή να περνάει με δύναμη πάνω από την αντίσταση των 20,50 ευρώ και να κατευθύνεται ανοδικά προς την περιοχή των 22,20 με 23 ευρώ. Πάνω από εκεί θα μπορούσε η μετοχή να καλύψει το μισό της τελευταίας πτωτικής κίνησης των 28,56 με 18,91 ευρώ δίνοντας τιμή-στόχο τα 23,74 ευρώ, λίγο κάτω δηλαδή από την αφετηρία του 2024.

  • Οι τιμές πάντως που γράφει τις τελευταίες εβδομάδες ο όμιλος της Motor Oil αντιστοιχούν με εκείνες που έγραφε τον Ιανουάριο του 2020, που φυσικά δεν έχουν καμία σχέση με τα σημερινά ισχυρά μεγέθη του ομίλου, καθώς τότε δεν υπήρχε καν η More (Motor Oil Renewable Energy).

χρηματιστηρίου

*****

Η Aegean Airlines ξεκίνησε το 2024 με την τιμή της μετοχής της στα 11,34 ευρώ, έφτασε τον Μάιο στο κατώφλι των 13,50 ευρώ και στη συνέχεια διολίσθησε έως τα 9,07 ευρώ γράφοντας έτσι απώλειες από τα υψηλά του έτους έως και -32,8%.

  • Στις τελευταίες συνεδριάσεις λαμβάνει τιμές πάνω από το όριο των 10 ευρώ δείχνοντας στο διεβδομαδιαίο διάγραμμα τιμών μια θετική διάθεση να αποτυπώσει το πρώτο ανοδικό candlestick έπειτα από έξι συνεχόμενα καθοδικά. Ο στόχος εδώ είναι η μετοχή να δοκιμάσει τις δυνάμεις της πάνω στη ζώνη αντίστασης των 10,86 με 11,10 ευρώ.

Εκεί μια πιθανή ανοδική διάλυση με αυξημένο όγκο συναλλαγών θα ήταν αρκετή για να σύρει βιαίως τη μετοχή στο κατώφλι των 11,70 με 12 ευρώ, αλλάζοντας έτσι ριζικά την υπάρχουσα πτωτική τάση της μετοχής.

Για να μην υπάρξουν ανατροπές στο σκηνικό ανοδικής ανάτασης που πάει να σχηματιστεί, θα πρέπει η μετοχή να μη γράψει καθόλου τιμές κάτω από την κόκκινη γραμμή του δαπέδου των 9,50 με 9,40 ευρώ.

  • Πάντως με την καθοδική κίνηση που έχει κάνει η μετοχή ακουμπώντας τα 9 ευρώ, είναι σαν να έχει αναιρέσει όλο τον μακροπρόθεσμο ανοδικό σχηματισμό που έχει αποτυπώσει μέσα σε 560 μέρες πραγματοποιώντας πάνω από 46 εκατ. μετοχές. Είναι ένα πολύ αιχμηρό διαγραμματικό στοιχείο που η Aegean θα πρέπει εκτάκτως να το “σβήσει” από τη σκέψη των επενδυτών, ανεβάζοντας τη μετοχή προς τα 11,10 ευρώ.

χρηματιστηρίου*****

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών μπήκε στο ελληνικό χρηματιστήριο στις 7 Φεβρουαρίου. Εκείνη την ημέρα έγραψε και το υψηλό του έτους στα 9,56 ευρώ, ενώ έκλεισε τη συνεδρίαση στα 9,16 ευρώ με όγκο 9,67 εκατ. μετοχών.

  • Από εκεί και έπειτα έπεσε σε μια πλαγιοκαθοδική δίνη, που οδήγησε τη μετοχή έως και τα 7,30 ευρώ, τον περασμένο Αύγουστο, γράφοντας έτσι απώλειες από τα υψηλά της τάξης του -23,5%. Στη συνέχεια ανέλαβε ο μακροπρόθεσμος ανοδικός στροφέας “S”, ο οποίος έχει τραβήξει τη μετοχή έως τα τωρινά επίπεδα των 8,05 ευρώ.

Ζητούμενο για τους αγοραστές είναι να αποτυπωθεί μια ισχυρή βάση στήριξης μέσα στην περιοχή των 8,10 με 7,92 ευρώ.

  • Με αυτή τη διαγραμματική αποτύπωση ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών θα μπορέσει να κινηθεί ανοδικά προς την περιοχή των 8,55 ευρώ, ώστε να ανοίξει στη συνέχεια το οπτικό πεδίο για το εύρος διακύμανσης των 8,82 με 9 ευρώ.

χρηματιστηρίου

*****

Κλείνω με την Autohellas, που ξεκίνησε τη χρονιά με την τιμή της μετοχής στα 12,78 ευρώ, έφτασε τον Μάρτιο να γράφει το υψηλό στα 14,10 ευρώ και από εκείνη την εβδομάδα και έπειτα έπεσε σε ένα πτωτικό κανάλι που την έχει φέρει πάνω στο όριο των 10 ευρώ. Ένα σημαντικό επίπεδο που η μετοχή το κρατάει για πάνω από 710 μέρες.

  • Στην Autohellas συναντάμε το πιο δύστροπο διάγραμμα σε σχέση με τις άλλες τρεις εταιρείες, καθώς έχει καταστρατηγηθεί πτωτικά το πλαγιοκαθοδικό κανάλι “R” στα 11 ευρώ και η μετοχή αυτή τη στιγμή βρίσκεται κάτω από τη στήριξη των 10,20 ευρώ και μια ανάσα από τα χαμηλά της κίνησης.

Στην περίπτωση που η μετοχή γράψει ένα εβδομαδιαίο κλείσιμο κάτω από τα 10 ευρώ, θα φέρει σε δύσκολη θέση τους αγοραστές, καθώς η επόμενη στήριξη εντοπίζεται στα 9,34 ευρώ. Έντονη αλλαγή πορείας μόνο με την ανοδική αρπαγή των 11,30 ευρώ.

χρηματιστηρίου

 

* Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής

** Αναδημοσίευση από την εφημερίδα “Κεφάλαιο”

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο