Του Απόστολου Μάνθου
Υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο ελληνικό χρηματιστήριο ποιοτικές μετοχές εισηγμένων εταιρειών που αναπτύσσονται ταχύτατα και παρουσιάζουν ένα τέτοιο ισχυρό εξαγωγικό αποτύπωμα, που μπορεί να ανεβάσει σημαντικά τα οικονομικά τους μεγέθη το επόμενο χρονικό διάστημα.
Τέσσερις εταιρείες από αυτές είναι
- η Austriacard Holdings (ACAG),
- η Profile Software (ΠΡΟΦ),
- η Lavipharm (ΛΑΒΙ) και
- η AS Company (ΑΣΚΟ).
*****
Ξεκινάω με την Austriacard Holdings, που προσφέρει προϊοντικές λύσεις και υπηρεσίες στους τομείς των πληρωμών, ταυτοποίησης, smart cards, card personalization, ψηφιοποίησης και ασφαλούς διαχείρισης δεδομένων.
Δραστηριοποιείται στη Δυτική Ευρώπη, τη Σκανδιναβία και την Αμερική, όπου για το πρώτο εξάμηνο πραγματοποίησε πωλήσεις 64,9 εκατ. ευρώ με a-EBITDA στα 11,5 εκατ. ευρώ (περιθώριο 17,7%), στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με πωλήσεις 121,6 εκατ. ευρώ και a-EBITDA στα 16,2 εκατ. ευρώ (περιθώριο 13,3%) και στην Τουρκία, Μέση Ανατολή και Αφρική με έσοδα 37,5 εκατ. ευρώ και a-EBITDA στα 3,2 εκατ. ευρώ (περιθώριο 8,6% λόγω υπερπληθωρισμού).
- Σημαντική είναι η βελτίωση των μεγεθών που προήλθε από τον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού, με την Austriacard να διαθέτει ακόμα μεγάλο ανεκτέλεστο υπόλοιπο υπογεγραμμένων συμβάσεων.
Το δεύτερο και αρκετά προσοδοφόρο πεδίο ανάπτυξης είναι οι neo και οι challenger banks που αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, με την Austriacard, για όσους δεν το γνωρίζετε, να ελέγχει ήδη το 51% της συγκεκριμένης αγοράς στην Ευρώπη και το 10% στις ΗΠΑ.
- Παρά όμως τους ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης του ομίλου, η τιμή της μετοχής βρίσκεται υποτιμημένη κάτω από τα 6 ευρώ. Διαγραμματικά οι δείκτες δείχνουν να ετοιμάζεται ανοδική εκτόνωση προς την περιοχή που εκτείνεται ανάμεσα στα 6,80 με 7,70 ευρώ, που ήταν το υψηλό του 2023.
*****
Η Profile Software ενισχύει συστηματικά την παρουσία και τις δραστηριότητές της στις αγορές του εξωτερικού, με σκοπό την πλέον ολοκληρωμένη κάλυψη και εξυπηρέτηση των αναγκών του τραπεζικού και επενδυτικού τομέα, ενώ τελευταία έχει μπει πολύ δυνατά και στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
- Σε πάνω από 50 χώρες η ελληνική αυτή Fintech εταιρεία εξάγει τεχνογνωσία, δίχως όμως να σταματάει στις ήδη υπάρχουσες, καθώς μήνα με τον μήνα τοποθετεί καινούργιες χώρες στο χαρτοφυλάκιό της.
Χαρακτηριστικές από πλευράς ταχύτατης εξάπλωσης είναι οι συμφωνίες που έκλεισε κατά το πρώτο εξάμηνο με τη First Global Bank, που δραστηριοποιείται στην Τζαμάικα και την Cash Plus από τη Δημοκρατία του Κοσσυφοπεδίου, ενώ στο δεύτερο εξάμηνο η Profile έχει κλείσει συμφωνίες με εταιρείες από τη Μάλτα, τον Άγιο Μαυρίκιο και την Κένυα.
- Εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, με την Profile να παρουσιάζει στις πωλήσεις αύξηση +24% στα 15,5 εκατ. ευρώ, αύξηση +29% στο EBITDA κλείνοντας στα 4,0 εκατ. ευρώ και εκρηκτική άνοδο της τάξης του +71% στα καθαρά κέρδη φτάνοντας τα 2,5 εκατ. ευρώ.
Διαγραμματικά η μετοχή έχει γράψει νέο ιστορικό υψηλό στα 5,50 ευρώ και δείχνει να έχει ανάψει το πράσινο φως για την άνοδό της μέσα στο εύρος διακύμανσης των 6,40 με 8 ευρώ.
Η μοναδική εισηγμένη φαρμακοβιομηχανία Lavipharm πουλάει τα προϊόντα της σε 34 χώρες, με τις πιο βασικές τη Γερμανία, την Κορέα, την Αίγυπτο, την Ισπανία και τη Μ. Βρετανία, ενώ τελευταία υπάρχει η είσοδος νέων χωρών όπως είναι η Ιταλία, η Κύπρος, η Μάλτα και η Χιλή.
- Ο όμιλος κατά το πρώτο εξάμηνο εμφάνισε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά +5,3% στα 30,6 εκατ. ευρώ, δίχως να είναι ενδεικτικό για την πολύ θετική συνέχεια, μιας που δεν αντικατοπτρίζονται ούτε οι πωλήσεις των προϊόντων που εξαγοράστηκαν πρόσφατα (Lonarid, Lonalgal και Flagyl), καθώς ξεκίνησαν από τα τέλη Μαΐου, ούτε η πολλά υποσχόμενη αγορά της φαρμακευτικής κάνναβης, που ξεκίνησε ουσιαστικά από τον Μάρτιο και, όπως αναμενόταν, στην αρχή παρουσιάζει προς το παρόν αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Παρ’ όλα αυτά τα καθαρά κέρδη του ομίλου εκτοξεύτηκαν στα 7,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας εκρηκτική αύξηση +248,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα λόγω και της αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης.
- Με το δεύτερο εξάμηνο να αναμένεται αρκετά πιο ενισχυμένο, η μετοχή έχει βρεθεί κοντά σε έναν πολύ ενδιαφέροντα αγοραστικό βατήρα τιμών πέριξ των 0,81 με 0,775 ευρώ. Είναι ένα επίπεδο τιμών που προσφέρει low risk entry, μιας που δύσκολα θα διαρραγεί προς τα κάτω, ενώ αναμένεται ένα εκ νέου ανοδικό άπλωμα προς το όριο του 1,02 ευρώ.
******
Κλείνω με την AS Company, η οποία εξάγει προϊόντα της σε Γαλλία, Μ. Βρετανία, Ρουμανία, Κύπρο και Βουλγαρία. Στη Ρουμανία μάλιστα ο όμιλος παρουσιάζεται να έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης, με αιχμή του δόρατος τον καλύτερο πελάτη του, τα Jumbo.
- Και εδώ τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου είναι κάτι παραπάνω από “μπαγιάτικα”, μιας που η εταιρεία προχώρησε τον Ιούλιο σε κινήσεις μεγέθυνσης αποκτώντας τα αποκλειστικά δικαιώματα διανομής για νέες κατηγορίες προϊόντων, που αφορούν τη βρεφική ανάπτυξη με τα σήματα των Chicco, Boppy, Bebe Comfort και Safety.
Έτσι οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο των 11,6 εκατ. ευρώ, που έφεραν καθαρά κέρδη της τάξης του 1,5 εκατ. ευρώ, αναμένεται να συμπληρωθούν με ένα αρκετά δυνατό δεύτερο εξάμηνο.
- Αυτό όμως που έκανε μεγάλη εντύπωση και θα παίξει καταλυτικό ρόλο στη συνέχεια είναι η σημαντική αύξηση των διαθεσίμων της κατά 4,42 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις 31/12/2023, φτάνοντας πλέον τα 18,74 εκατ. ευρώ.
Στοιχείο που δίνει την ευχέρεια στη διοίκηση όχι μόνο να προχωρήσει στις εξαγορές που σκέφτεται, αλλά και να κρατήσει την υπόσχεση μερισματικής απόδοσης στο 5%.
- Διαγραμματικά η μετοχή δίνει μοναδική ευκαιρία εισόδου, καθώς στα 2,82 ευρώ που την αποτιμά το ταμπλό βρίσκεται κάτω ακόμα και από τη λογιστική της αξία, που είναι τα 2,90 ευρώ. Ο ανοδικός στόχος της μετοχής παραμένει το εύρος τιμών ανάμεσα στα 3,45 με 4,30 ευρώ.