Ανοδικά κινείται η μετοχή της Renault

Renault

Οι μετοχές της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault σημειώνουν άλμα 5% στις πρώτες συναλλαγές της Τρίτης, αφού η εταιρεία ακύρωσε τα σχέδιά της να εισαγάγει δημόσια στο χρηματιστήριο τη νέα της επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού.

Η Renault ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι δεν θα πραγματοποιήσει πλέον αρχική δημόσια προσφορά της μονάδας Ampere, την οποία ο διευθύνων σύμβουλος Λούκα ντε Μέο είχε προηγουμένως τοποθετήσει ως αντίπαλο της Tesla ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ (10,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων) και Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με τους Financial Times.

Η τιμή της μετοχής της Renaults αυξήθηκε κατά 5,13% στο άνοιγμα της αγοράς την Τρίτη, προτού υποχωρήσει για να διαπραγματευτεί με άνοδο 1,7% στις 8:30 π. μ. ώρα Λονδίνου.

Ο De Meo ανακοίνωσε αρχικά σχέδια για την εισαγωγή της Ampere στο χρηματιστήριο το 2022, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής για την αναμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας και την αξιοποίηση της αναπτυσσόμενης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει έκτοτε ψυχρανθεί, γεγονός που ώθησε την εταιρεία να δηλώσει στα τέλη του 2023 ότι δεν θα προχωρούσε με τα σχέδια αν η αποτίμηση ήταν πολύ χαμηλή.

Ο De Meo δήλωσε τη Δευτέρα ότι οι “συνθήκες της αγοράς” και η αυξημένη κερδοφορία της ευρύτερης επιχείρησης καθιστούσαν την εισαγωγή στο χρηματιστήριο μη βιώσιμη.

Επισήμανε επίσης την επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αλλά επέμεινε ότι η ηλεκτρική αγορά θα παραμείνει “κυρίαρχη” στην περιοχή λόγω των κανονισμών απαλλαγής από τον άνθρακα.

Η Volkswagen διατηρεί ανοικτό το ενδεχόμενο για IPO

Η Volkswagen δήλωσε την Τρίτη ότι η δημόσια εγγραφή της μονάδας μπαταριών της παραμένει μια “απτή επιλογή”, μετά τις αναφορές ότι η εταιρεία μπορεί να αναβάλει τη δημόσια εγγραφή λόγω της ασθενέστερης ζήτησης στην αγορά.

Ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ότι εμμένει στα χρηματοδοτικά του σχέδια για την επιχείρηση PowerCo, ενώ αξιολογεί την “ετοιμότητα των επενδυτών” από το 2024 και μετά.

Αυτό συμβαίνει μετά την αναφορά του Bloomberg ότι η Volkswagen αναβάλλει τα σχέδιά της να αναζητήσει εξωτερικούς επενδυτές για τη μονάδα μπαταριών της, εγείροντας αμφιβολίες ότι μπορεί να παράγει τις δικές της μπαταρίες σε κλίμακα.

“Το ενδιαφέρον που βλέπουμε από τους επενδυτές παραμένει υψηλό. Η δημόσια εγγραφή είναι μια απτή επιλογή στο μέλλον”, ανέφερε η Volkswagen σε ανακοίνωσή της, ενώ σημείωσε επίσης: “Διαθέτουμε την τεχνογνωσία και τα μέσα για να χρηματοδοτήσουμε μια τόσο σημαντική οντότητα εντός του ομίλου Volkswagen”

Η εταιρεία αναγνώρισε επίσης μια αλλαγή στο “περιβάλλον της αγοράς” των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά επέμεινε ότι η PowerCo παραμένει ένας “σημαντικός πυλώνας της στρατηγικής της VW για τις μπαταρίες.

“Το περιβάλλον της αγοράς έχει αλλάξει δυναμικά τα τελευταία χρόνια”, ανέφερε. “Οι χωρητικότητες δημιουργούνται παγκοσμίως, η αύξηση των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων είναι σταθερή αλλά όχι τόσο απότομη όσο αναμενόταν και οι τιμές των πρώτων υλών παρουσιάζουν σημαντικές διακυμάνσεις”

Η PowerCo δήλωσε ότι παραμένει “σε πλήρη τροχιά για να γίνει παγκόσμιος παίκτης μπαταριών” και πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή κατασκευάζει τρία εργοστάσια γίγας στη Γερμανία, την Ισπανία και τον Καναδά, με την παραγωγή να ξεκινά το 2025.

Οι μετοχές της Volkswagen υποχώρησαν περίπου 1% στις πρώτες συναλλαγές, πριν ανακάμψουν ελαφρώς και διαπραγματευτούν με πτώση 0,5% στις 9:45 π. μ. ώρα Λονδίνου.

πηγή:www.cnbc.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο