Απειλείται η ευρωπαϊκή οικονομία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της;

αυτοκινήτου

Η αναταραχή στον τομέα του αυτοκινήτου της Ευρώπης θα μπορούσε να πλήξει την οικονομία της κεντρικής Ευρώπης και να βλάψει την ποιότητα του ενεργητικού των τραπεζών, δήλωσε την Τρίτη η S&P Global, αν και πρόσθεσε ότι οι δανειστές ήταν αρκετά ισχυροί για να αντέξουν το στρες στα χαρτοφυλάκια αυτοκινήτων τους.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλη την Ευρώπη έχουν ανακοινώσει κλείσιμο εργοστασίων και μεγάλες απολύσεις καθώς αγωνίζονται με την αδύναμη ζήτηση, το υψηλό κόστος, τον ανταγωνισμό από την Κίνα και μια βραδύτερη από το αναμενόμενο μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο τομέας αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομικής ανάπτυξης της κεντρικής Ευρώπης, αντιπροσωπεύοντας το 5% έως 10% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της περιοχής και το 5% της απασχόλησής της, σύμφωνα με την S&P.

«Ενώ η άμεση πιστωτική έκθεση των τραπεζών της ΚΑΕ στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι σχετικά χαμηλή, στο 3%-5% περίπου των συνολικών εταιρικών δανείων, μια σημαντική ύφεση θα μπορούσε να βλάψει την οικονομία της περιοχής και την ποιότητα του ενεργητικού των τραπεζών», ανέφερε.

Αν και οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν διαφοροποιήσει τη χρηματοδότησή τους από τα τραπεζικά δάνεια στις κεφαλαιαγορές, η S&P είπε ότι τα σοκ στον κλάδο θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σημαντικά αρνητικά αποτελέσματα.

Η απειλή των δασμών των ΗΠΑ στις εισαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων, οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2025 και ο έντονος ανταγωνισμός από τις κινεζικές κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πρόσθετες προκλήσεις, δήλωσε η S&P.

«Ενώ η περαιτέρω πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόσθετες πιστωτικές απώλειες -πρωτίστως λόγω πιθανών επιπτώσεων στους προμηθευτές- πιστεύουμε ότι τα κέρδη και τα επίπεδα κεφαλαίου των τραπεζών της ΚΑΕ είναι αρκετά ισχυρά για να απορροφήσουν το οικονομικό πλήγμα», ανέφερε.

Πρόσθεσε ότι οι διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο και η στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ευκαιρίες για ορισμένες χώρες, όπως η Ουγγαρία ή η Σερβία, με μεγάλες κινεζικές τράπεζες να παρακολουθούν ενεργά τις επενδύσεις και τις ευκαιρίες στην περιοχή.

Επί πρωθυπουργού Βίκτορ Όρμπαν, η Ουγγαρία έχει γίνει ένας σημαντικός εμπορικός και επενδυτικός εταίρος για την Κίνα, σε αντίθεση με ορισμένα άλλα κράτη της ΕΕ που σκέφτονται να εξαρτηθούν λιγότερο από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.

«Η ICBC δημιούργησε μια τράπεζα στην Αυστρία το 2019 και από εκεί δραστηριοποιείται σε ολόκληρη την ΚΑΕ, όπως άλλες κινεζικές τράπεζες με θυγατρικές στην περιοχή», δήλωσε ο αναλυτής της S&P Cihan Duran, επικαλούμενος επίσης την Bank of China και την China Construction Bank (OTC:CICHF ) ως παραδείγματα.

«Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την Ουγγαρία ως μία από τις μεγαλύτερες αγορές όπου προσπαθούν να συνεργαστούν με κινεζικές εταιρείες στην Ουγγαρία, αλλά και με ουγγρικές εταιρείες που έχουν συνεργασίες με κινεζικές επενδύσεις και κεφάλαια».

πηγή: investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο