Η απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στη Γαλλία, που ξεκίνησε την Πέμπτη και θα διαρκέσει δύο ημέρες, έχει διαταράξει τη λειτουργία των πτήσεων σε όλη την Ευρώπη και έχει προκαλέσει εκτεταμένες καθυστερήσεις για τους επιβάτες, καθώς ξεκινά η περίοδος των καλοκαιρινών διακοπών στην ήπειρο.
Οι Γάλλοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ζήτησαν αύξηση του προσωπικού και καλύτερες συνθήκες εργασίας από τη Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας (DGAC) της Γαλλίας, τον φορέα που είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια των αεροδρομίων και τον εναέριο χώρο.
Για να αντιμετωπίσει τις διαταραχές, η DGAC ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν το ένα τέταρτο των πτήσεων στα αεροδρόμια του Παρισιού την Πέμπτη και το 40% την Παρασκευή. Θα υπάρξουν επίσης εκτεταμένες διαταραχές στα αεροδρόμια της νότιας Γαλλίας, συμπεριλαμβανομένων ακυρώσεων στις Νίκαια, Λυών, Μασσαλία και Μονπελιέ.
Τα μέτρα θα επηρεάσουν τις πτήσεις που διέρχονται από τον γαλλικό εναέριο χώρο, σύμφωνα με τις αεροπορικές εταιρείες, και έρχονται στην αρχή της περιόδου των διακοπών για πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι ακύρωσε 170 πτήσεις, επηρεάζοντας περισσότερους από 30.000 επιβάτες.
Η εταιρεία κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παρέμβει για να αποτρέψει μελλοντικές διαταραχές, με τη μεταρρύθμιση της νομοθεσίας για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας. Δήλωσε ότι η ΕΕ πρέπει να εξασφαλίσει πλήρη στελέχωση για την πρώτη σειρά καθημερινών αναχωρήσεων και να προστατεύσει τις πτήσεις που διέρχονται από τον γαλλικό εναέριο χώρο κατά τη διάρκεια των εθνικών απεργιών του ATC.
Ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας, Michael O’Leary, δήλωσε ότι οι ακυρώσεις και οι καθυστερήσεις των πτήσεων πάνω από τον γαλλικό εναέριο χώρο προς τον προορισμό τους λόγω της απεργίας είναι «απαράδεκτες».
Η EasyJet δήλωσε ότι είναι «εξαιρετικά δυσαρεστημένη» με την απεργία, επισημαίνοντας στοιχεία του οργανισμού αεροπορίας Eurocontrol σύμφωνα με τα οποία η Γαλλία έχει ήδη το μεγαλύτερο αριθμό καθυστερήσεων από οποιαδήποτε άλλη χώρα στην Ευρώπη.
Ένα από τα δύο συνδικάτα που ηγούνται των απεργιών, το USAC-CGT, δήλωσε ότι η DGAC πρέπει να «αλλάξει πορεία», κατηγορώντας για τις απεργίες «τη χρόνια έλλειψη προσωπικού, μια ανισορροπημένη, κορπορατιστική κοινωνική συμφωνία, την αυταρχική διαχείριση, την εκτεταμένη αστυνόμευση, τις απειλές για περαιτέρω εξωτερική ανάθεση και την υποβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών».
Ο υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας, Φιλίπ Ταμπαρό, χαρακτήρισε «απαράδεκτες» τις απαιτήσεις του συνδικάτου, δηλώνοντας ότι η κυβέρνηση δεν θα υποχωρήσει. Αναφέρθηκε σε αναθεωρήσεις των μισθών το 2024, προσθέτοντας ότι οι απώλειες για την ημικρατική Air France θα μπορούσαν να φθάσουν τα εκατομμύρια ευρώ.
Απόδοση – Επιμέλεια: ΤΑΤΙΑΝΗ ΣΑΓΙΕΧ

