Ένα νέο κύμα καταναλωτικού ακτιβισμού σαρώνει το έθνος, με διαμαρτυρίες και μποϊκοτάζ που στοχεύουν εταιρείες σε ένα βεβαρημένο πολιτικό περιβάλλον. Προετοιμάζεται η Wall Street για τον αντίκτυπο, αν υπάρχει;
Για περισσότερο από ένα μήνα τώρα, για παράδειγμα, ο Michael Galvez, ηγετική φυσιογνωμία του Latino Freeze Movement, έχει καλέσει τους καταναλωτές να μποϊκοτάρουν τις μάρκες που συντάσσονται με τις πρωτοβουλίες του προέδρου Donald Trump κατά της ποικιλομορφίας, της ισότητας και της ενσωμάτωσης (DEI). Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να «ξοδεύουμε τα χρήματά μας σε εταιρείες που μπορεί να μην εκτιμούν την κοινότητά μας», δήλωσε ο Galvez στο Yahoo Finance.
Εν τω μεταξύ, διαδηλωτές συγκεντρώνονται έξω από τα καταστήματα της Tesla (TSLA) σε όλη τη χώρα για να διαμαρτυρηθούν για την εμπλοκή του διευθύνοντος συμβούλου Elon Musk με την κυβέρνηση Trump και την προσπάθειά του να περικόψει τις κυβερνητικές δαπάνες.
Ορισμένοι αναλυτές της Wall Street υποστηρίζουν ότι η πολιτική εμπλοκή του Musk – με το Τμήμα Κυβερνητικής Αποδοτικότητας (DOGE) – έχει πιθανές συνέπειες. Ακόμη και ορισμένοι ταύροι της Wall Street για την Tesla αναγνωρίζουν την αναταραχή.
«Ενώ η σιδηρόφρακτη συνεργασία DOGE/Trump Musk έχει δημιουργήσει μεγάλες ανησυχίες για το εμπορικό σήμα της Tesla, εκτιμούμε ότι λιγότερο από το 5% των πωλήσεων της Tesla παγκοσμίως κινδυνεύει από αυτά τα ζητήματα, παρά την παγκόσμια δρακόντεια αφήγηση για τον Musk», έγραψε στους πελάτες του ο ταύρος της Tesla Dan Ives της Wedbush Securities αυτή την εβδομάδα.
Στον τομέα των μέσων ενημέρωσης, η Washington Post έχασε 75.000 ψηφιακές συνδρομές αφού ο ιδιοκτήτης της, ο συνιδρυτής της Amazon Jeff Bezos, δήλωσε ότι το τμήμα γνώμης της θα ευθυγραμμιστεί αποκλειστικά με τις ελευθεριακές προτεραιότητες. Πριν από αυτό, η εφημερίδα φέρεται να έχασε 250.000 αναγνώστες – ή το 10% της πελατειακής της βάσης – αφότου ο Μπέζος εμπόδισε τη συντακτική της επιτροπή να δημοσιεύσει την υποστήριξη της πρώην αντιπροέδρου Καμάλα Χάρις.
Αυτή η συνεχιζόμενη αλυσίδα μποϊκοτάζ, συμπεριλαμβανομένου του κινήματος Latino Freeze, έχει σημάνει κάποια καμπανάκια συναγερμού. Ο διευθύνων σύμβουλος της RBC Capital Markets Nik Modi προειδοποίησε τους πελάτες σε σημείωμά του ότι «οι πιθανές επιπτώσεις αυτής της αντίδρασης δεν θα πρέπει να υποτιμηθούν».
Εταιρείες όπως η Target (TGT), η Walmart (WMT), η Amazon (AMZN) του Bezos και η Coca-Cola (KO) συγκαταλέγονται μεταξύ εκείνων που πρόσφατα αντέστρεψαν τη στάση τους όσον αφορά τη διαφορετικότητα, μαζί με τις Google (GOOG), Meta (META) και Tractor Supply (TSCO).
Ο Joe Feldman, ανώτερος διευθύνων σύμβουλος και βοηθός διευθυντής έρευνας της Telsey Advisory Group, δήλωσε στο Yahoo Finance ότι «ο αντίκτυπος στις πωλήσεις και τα κέρδη είναι μια ανησυχία ως επενδυτής».
Η Target, ειδικότερα, έχει γίνει σημείο εστίασης του καταναλωτικού ακτιβιστικού κινήματος, καθώς μείωσε τις πολιτικές της υπέρ της ποικιλομορφίας, της ισότητας και της ένταξης νωρίτερα φέτος, συμπεριλαμβανομένου του τερματισμού των πρωτοβουλιών της για τη φυλετική ισότητα και την αλλαγή (REACH).
«Είναι πάντα μια ανησυχία όταν έχεις οποιοδήποτε είδος καταναλωτικού ακτιβισμού», δήλωσε στο Yahoo Finance ο Kris Merz, ειδικός στο λιανικό εμπόριο και εταίρος της Columbus Consulting. «Το γεγονός ότι ορισμένες μάρκες αλλάζουν τις θέσεις τους είναι ένα ζήτημα, επειδή οι άνθρωποι που τις εμπιστεύονται μπορεί να μην συνεχίσουν να αγοράζουν από αυτές».
Η σειρά των μποϊκοτάζ κατά της Target ξεκίνησε στα τέλη Ιανουαρίου, ενώ ακολούθησε το οικονομικό μπλακ άουτ στις 28 Φεβρουαρίου. Τα στοιχεία της Placer.ai διαπίστωσαν ότι οι επισκέψεις της Target μειώθηκαν σχεδόν 5% σε ετήσια βάση κατά την εβδομάδα της 24ης Φεβρουαρίου. Οι ερευνητές της Placer.ai αποδίδουν ότι το οικονομικό μπλακ-άουτ μπορεί να ήταν μια επιρροή, αλλά ο συγκεκριμένος αντίκτυπός του είναι δύσκολο να απομονωθεί. Αυτό διαφέρει από το γεγονός ότι η Walmart είδε μείωση της επισκεψιμότητας κατά 0,6% την ίδια εβδομάδα.
Άλλες ομάδες καταναλωτών και ακτιβιστές, συμπεριλαμβανομένης της θρησκευτικής κοινότητας των μαύρων, κάλεσαν σε 40ήμερη νηστεία για ψώνια στο Target κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, η οποία ξεκίνησε στις 5 Μαρτίου.
«Ανάλογα με το περιθώριο κέρδους, αυτό θα μπορούσε να βλάψει», δήλωσε ο Φέλντμαν της Telsey. «Εάν οι πωλήσεις έρθουν υπό πίεση ως αποτέλεσμα, θα μπορούσε να διαταράξει τις αγορές αποθεμάτων σας και να δημιουργήσει ανισορροπίες στο απόθεμά σας».
Ο γίγαντας του λιανεμπορίου κατηγόρησε άλλους λόγους για τον αργό Φεβρουάριο μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου του οικονομικού του έτους, ωστόσο ούτε ένας αναλυτής δεν έθεσε το ζήτημα των πρόσφατων μποϊκοτάζ κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα κέρδη.
Παρά το γεγονός αυτό, 16 αναλυτές μείωσαν τους στόχους τιμών κατά μέσο όρο 7,2% από τις 4 Μαρτίου που ανακοίνωσε η εταιρεία τα κέρδη της. Ο 12μηνος στόχος τιμών είναι 138,79 δολάρια σε σύγκριση με 146,52 δολάρια πριν από τα κέρδη, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέταξε το Bloomberg.
Η Target αρνήθηκε να σχολιάσει στο Yahoo Finance σχετικά με το μποϊκοτάζ. Εκπρόσωπος της Target δήλωσε ότι η εταιρεία εξακολουθεί να δεσμεύεται για τη συμπερίληψη.
Ο Μόντι της RBC τόνισε ότι η αντίδραση των Λατίνων θα μπορούσε να «προκαλέσει παρόμοιο ή μεγαλύτερο βαθμό ζημίας» από τα συντηρητικά μποϊκοτάζ που είχαν προηγηθεί στο παρελθόν εναντίον εταιρειών όπως η AB InBev (BUD) και η Target.
Τα στοιχεία από το Γραφείο Απογραφής των ΗΠΑ δείχνουν ότι οι ισπανόφωνοι/λατίνοι ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη φυλετική ομάδα στις ΗΠΑ το 2023, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 20% του πληθυσμού και συνεισφέροντας περίπου το 71% της συνολικής αύξησης του πληθυσμού της χώρας μεταξύ 2022 και 2023.
Ωστόσο, η κοινότητα δεν είναι μονολιθική. Ένα ρεκόρ προσέλευσης Λατίνων ψηφοφόρων υποστήριξε τον Τραμπ στις εκλογές. Οι διοργανωτές πίσω από το κίνημα Latino Freeze είναι διακομματικοί, επιτρέποντας σε όσους διαφωνούν με την τρέχουσα ομοσπονδιακή κυβέρνηση να αναλάβουν ακόμη δράση ψηφίζοντας με το πορτοφόλι τους.
Το κίνημα αυξάνει το διακύβευμα για ορισμένες εταιρείες. Σύμφωνα με την ανάλυση της Modi, οι εταιρείες με τη μεγαλύτερη έκθεση σε αυτή τη δημογραφική ομάδα περιλαμβάνουν τις Constellation Brands (STZ), Coty (COTY) και Primo Brands (PRMB).
«Είναι πολύ νωρίς για να ποσοτικοποιήσουμε», δήλωσε ο Modi στο Yahoo Finance σε συνέντευξή του, προσθέτοντας: «Αυτό θα είναι ένα πρόβλημα. Οπότε απλά να το γνωρίζετε».
Dani Romero, Yahoo Finance
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

