Αποκλειστικό: Πώς η Intel έχασε την επιχείρηση Sony PlayStation

Η Intel (INTC) έχασε ένα συμβόλαιο για το σχεδιασμό και την κατασκευή του τσιπ PlayStation 6 της Sony (SONY) το 2022, το οποίο επέφερε σημαντικό πλήγμα στην προσπάθειά της να χτίσει τη νεοσύστατη επιχείρηση κατασκευής συμβολαίων, σύμφωνα με τρεις πηγές με γνώση των γεγονότων.

  • Η προσπάθεια της Intel να κερδίσει τις Advanced Micro Devices (AMD) σε μια ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για την προμήθεια του σχεδίου για το επερχόμενο τσιπ PlayStation 6 και την Taiwan Semiconductor Manufacturing Co ως συμβόλαιο κατασκευαστή θα έφτανε τα έσοδα δισεκατομμυρίων δολαρίων και θα κατασκευάσει χιλιάδες γκοφρέτες πυριτίου το μήνα, ανέφεραν δύο πηγές.

Η Intel και η AMD ήταν οι δύο τελευταίοι υποψήφιοι στη διαδικασία υποβολής προσφορών για τη σύμβαση.

  • Η κατάκτηση της επιχείρησης σχεδιασμού τσιπ Sony PlayStation 6 θα ήταν μια νίκη για το τμήμα σχεδιασμού της Intel και θα είχε διπλασιαστεί ως νίκη για την προσπάθεια κατασκευής συμβολαίων της εταιρείας ή την επιχείρηση χυτηρίου, που ήταν το επίκεντρο του σχεδίου ανάκαμψης του CEO της Intel, Pat Gelsinger.

Ο Gelsinger ανακοίνωσε σχέδια για την Intel να δημιουργήσει μια μονάδα χυτηρίου το 2021 και την εγκαινίασε επίσημα σε μια εκδήλωση στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια, τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους. Η συμφωνία με το τσιπ PlayStation προήλθε από το τμήμα σχεδιασμού της Intel, αλλά θα ήταν ένα όφελος για τις οικονομικές επιδόσεις της επιχείρησης χυτηρίου μετά τον φετινό χωρισμό.

  • Λεπτομέρειες των συζητήσεων και πώς η Intel έχασε το συμβόλαιο για την κονσόλα παιχνιδιών επόμενης γενιάς της Sony που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, αναφέρονται εδώ για πρώτη φορά.

Συνήθως, οι κονσόλες Sony πωλούν περισσότερες από 100 εκατομμύρια μονάδες σε μισή δεκαετία. Για έναν σχεδιαστή τσιπ, η επιχείρηση κονσολών προσφέρει χαμηλότερο κέρδος από τα μεικτά περιθώρια άνω του 50% για προϊόντα όπως τα τσιπ τεχνητής νοημοσύνης, αλλά παρ’ όλα αυτά αντιπροσωπεύει σταθερή επιχείρηση που μπορεί να επωφεληθεί από την τεχνολογία που έχει ήδη αναπτύξει μια εταιρεία. Η επιχείρηση της Sony θα μπορούσε επίσης να έχει βοηθήσει στην ενίσχυση της επιχείρησης κατασκευής συμβολαίων της Intel, η οποία τώρα αγωνίζεται να βρει νέους μεγάλους πελάτες.

  • Μια διαφωνία σχετικά με το πόσο κέρδος επρόκειτο να λάβει η Intel από κάθε τσιπ που πωλούνταν στον ιαπωνικό γίγαντα ηλεκτρονικών εμπόδισε την Intel να διευθετήσει την τιμή με τη Sony, σύμφωνα με δύο από τις πηγές. Αντίθετα, η ανταγωνίστρια AMD έκλεισε το συμβόλαιο μέσω μιας ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών που εξάλειψε άλλες, όπως η Broadcom, έως ότου παρέμειναν μόνο η Intel και η AMD.

Οι συζητήσεις μεταξύ της Sony και της Intel διήρκεσαν μήνες το 2022 και περιελάμβαναν συναντήσεις μεταξύ των CEO των δύο εταιρειών, δεκάδων μηχανικών και στελεχών.

  • Σε απάντηση στην αναφορά του Reuters σχετικά με τις συνομιλίες για το PlayStation 6 και την αποτυχία της Intel να κερδίσει την επιχείρηση, ένας εκπρόσωπος της Intel είπε:

“Διαφωνούμε έντονα με αυτόν τον χαρακτηρισμό, αλλά δεν πρόκειται να σχολιάσουμε τυχόν τρέχουσες ή πιθανές συνομιλίες πελατών. Έχουμε έναν πολύ υγιή πελάτη διοχετεύουμε τόσο τις επιχειρήσεις προϊόντων όσο και χυτηρίων μας και επικεντρωνόμαστε απόλυτα στην καινοτομία για να καλύψουμε τις ανάγκες τους».

  • Η Sony και η Broadcom δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό. Η AMD αρνήθηκε να σχολιάσει.

Η τρέχουσα γενιά των κονσολών PlayStation της Sony τροφοδοτείται από προσαρμοσμένα τσιπ με σύμβαση σχεδιασμού που εκπληρώνεται από την AMD.

  • Η Sony ανακοίνωσε το PlayStation 5 Pro την περασμένη εβδομάδα, αλλά δεν έχει ακόμη αποκαλύψει την επόμενη γενιά. Χρόνια μετά την κυκλοφορία της το 2020, η Sony είπε ότι πούλησε 20,8 εκατομμύρια από τα συστήματα PlayStation 5 πρώτης γενιάς το οικονομικό 2023.

Παρόμοια με τον τρόπο με τον οποίο οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google και η Amazon βασίζονται σε εξωτερικούς προμηθευτές για να βοηθήσουν στο σχεδιασμό και την κατασκευή προσαρμοσμένων τσιπ AI, η Sony βασίζεται σε έμπειρους εργολάβους σχεδιασμού για την κατασκευή των επεξεργαστών για συστήματα.

  • Τα σχέδια τσιπ κονσόλας συνήθως προσπαθούν να εξασφαλίσουν συμβατότητα με προηγούμενες εκδόσεις του συστήματος, για να επιτρέψουν στους χρήστες να εκτελούν παλαιότερα παιχνίδια στο νέο υλικό. Η μετάβαση από την AMD, η οποία κατασκεύασε το τσιπ του PlayStation 5, στην Intel θα κινδύνευε τη συμβατότητα προς τα πίσω, κάτι που ήταν αντικείμενο συζήτησης μεταξύ των μηχανικών και στελεχών της Intel και της Sony, ανέφεραν οι πηγές.

Η διασφάλιση της συμβατότητας προς τα πίσω με προηγούμενες εκδόσεις του PlayStation θα ήταν δαπανηρή και θα χρειαζόταν μηχανικούς πόρους. Το να επιτρέπεται στους χρήστες του PlayStation να παίζουν παιχνίδια που έχουν αγοράσει για παλαιότερα συστήματα είναι μια δυνατότητα που η Sony περιλαμβάνει συχνά σε ένα σύστημα επόμενης γενιάς.

  • Έχοντας χάσει το πρώτο κύμα της έκρηξης της τεχνητής νοημοσύνης που κυριαρχείται από τη Nvidia και την AMD, η Intel ανέφερε ένα καταστροφικό δεύτερο τρίμηνο τον Αύγουστο. Η Intel ανακοίνωσε τα σχέδιά της να περικόψει το 15% του εργατικού της δυναμικού για να εξοικονομήσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια και έχει ετοιμάσει ένα σχέδιο για τη μείωση των κεφαλαιουχικών της δαπανών για την επέκταση του εργοστασίου που ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος της στρατηγικής της για το χυτήριο.

Η ξαφνική αποχώρηση του Lip-Bu Tan, ενός μέλους του διοικητικού συμβουλίου υψηλού προφίλ, λόγω διαφορών στο μέλλον της Intel, πρόσθεσε στις προκλήσεις της εταιρείας καθώς ο Gelsinger και άλλα στελέχη της Intel παρουσίασαν σχέδια στο διοικητικό συμβούλιο σε μια συνάντηση την περασμένη εβδομάδα, ανέφεραν πολλές πηγές. Το Reuters ανέφερε στις αρχές αυτού του μήνα για την προγραμματισμένη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, επικαλούμενο μια πηγή που γνωρίζει τις συζητήσεις του διοικητικού συμβουλίου.

  • Τα πιθανά σχέδια περιλαμβάνουν ιδέες για το πώς να ξεκουραστούν οι επιχειρήσεις που η Intel δεν μπορεί πλέον να αντέξει οικονομικά να λειτουργήσει, ανέφερε το Reuters. Τα στελέχη αναμένεται επίσης να συζητήσουν το μέλλον της προγραμματιζόμενης μονάδας τσιπ Altera της Intel, συμπεριλαμβανομένης μιας πιθανής πώλησης και την επέκταση της παραγωγής της στη Γερμανία.

Η Intel χώρισε τις δραστηριότητες σχεδιασμού και κατασκευής υπό τη θητεία του Gelsinger και έχει αναφέρει οικονομικά αποτελέσματα ξεχωριστά από το πρώτο ημερολογιακό τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Τον Απρίλιο, η εταιρεία αποκάλυψε 7 δισεκατομμύρια δολάρια σε λειτουργικές ζημίες για τις μεταποιητικές επιχειρήσεις.

  • Η Intel δυσκολεύτηκε να βρει έναν πελάτη για τον οποίο μπορεί να μιλήσει δημόσια για την πρώτη διαδικασία παραγωγής, γνωστή ως 18A, ανοιχτή σε άλλες εταιρείες. Αν η Intel είχε κερδίσει το τσιπ PlayStation 6, θα μπορούσε να απασχολήσει τη μονάδα χυτηρίου της για περισσότερα από πέντε χρόνια, ανέφεραν δύο από τις πηγές.

Η επιχείρηση κονσολών της Sony θα μπορούσε να έχει αντλήσει περίπου 30 δισεκατομμύρια δολάρια στην Intel κατά τη διάρκεια της σύμβασης, σύμφωνα με τις εσωτερικές προβλέψεις της Intel, ανέφεραν δύο από τις πηγές. Το PlayStation 2 πούλησε περίπου 150 εκατομμύρια μονάδες από την κυκλοφορία του το 2000.

  • Ένα μακροπρόθεσμο συμβόλαιο της Sony θα βοηθούσε στην προσέλκυση μεγάλων νέων πελατών για την προσπάθεια κατασκευής συμβολαίων της Intel, ανέφεραν δύο πηγές, καθώς η Intel συνεχίζει να αγωνίζεται να προσελκύσει πελάτες στην προηγμένη διαδικασία 18Α.

Τ.Σ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο