Απώλειες εφέτος 12,90% για την μετοχή της Volkswagen και -30% από τα υψηλά του 2024

Το πρόγραμμα αποταμίευσης που ξεκίνησε πέρυσι υπολείπεται κατά πολλά δισεκατομμύρια ευρώ στη ναυαρχίδα του ομίλου

Η VW εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να περικόψει θέσεις εργασίας

Patricia Nilsson, Financial Times

VM

Η Volkswagen είπε ότι οι μάρκες εντός της εταιρείας «πρέπει να υποβληθούν σε πλήρη αναδιάρθρωση»

Η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να παραιτηθεί από τη δέσμευσή της να μην περικόψει θέσεις εργασίας πριν από το 2029, σύμφωνα με το συμβούλιο εργαζομένων της VW.

Ένα πρόγραμμα αποταμίευσης που ξεκίνησε πέρυσι υστερεί κατά πολλά δισεκατομμύρια ευρώ στη ναυαρχίδα της εταιρείας. Η Daniela Cavallo, πρόεδρος του συμβουλίου που εκπροσωπεί τους εργαζομένους της VW, ανέφερε σε ένα σημείωμα που κυκλοφόρησε στους υπαλλήλους ότι ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας VW, Thomas Schäfer, είχε «παραδεχτεί» τη Δευτέρα ότι οι προγραμματισμένες εξοικονομήσεις απέτυχαν, ωθώντας τη μάρκα στο κόκκινο.

«Ως αποτέλεσμα, το εκτελεστικό συμβούλιο αμφισβητεί τώρα τα γερμανικά εργοστάσια, τις εσωτερικές συλλογικές μισθολογικές συμβάσεις της VW και το πρόγραμμα ασφάλειας εργασίας που ισχύει μέχρι το τέλος του 2029», είπε ο Καβάλο.

Η Volkswagen είπε ότι από τη σκοπιά του διοικητικού συμβουλίου, οι μάρκες εντός της εταιρείας «πρέπει να υποβληθούν σε πλήρη αναδιάρθρωση».

Ο CEO του ομίλου Oliver Blume δήλωσε: «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια πολύ απαιτητική και σοβαρή κατάσταση. Το οικονομικό περιβάλλον έγινε ακόμη πιο σκληρό και νέοι ανταγωνιστές εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά. Επιπλέον, η Γερμανία, ιδίως ως τόπος παραγωγής, υστερεί περισσότερο όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα. Σε αυτό το περιβάλλον, εμείς ως εταιρεία πρέπει πλέον να δράσουμε αποφασιστικά».

Σύμφωνα με τους γερμανικούς κανόνες, τα συμβούλια επιχειρήσεων εκλέγονται για να εκπροσωπούν τα συμφέροντα των εργαζομένων και να συμμετέχουν στα εποπτικά συμβούλια μεγαλύτερων εταιρειών, όπως η VW.

Η ανακοίνωση έρχεται καθώς κορυφαίες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται τον αντίκτυπο της χαμηλότερης ζήτησης στην Κίνα και στο εσωτερικό.

Σε σύγκριση με ορισμένους από τους Ευρωπαίους αντιπάλους της, η VW είναι εκτεθειμένη σε προβλήματα στη μεγαλύτερη αγορά της, την Κίνα, όπου η καταναλωτική ζήτηση έχει αποδυναμωθεί και ο ανταγωνισμός από τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνεται.

T.Σ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο