Οι μετοχές της Adidas (OTC:ADDYY) υποχώρησαν κατά 3% την Τετάρτη, καθώς η εταιρεία περιέγραψε τις προσδοκίες της για τα κέρδη για το 2025, προβλέποντας ότι τα λειτουργικά κέρδη θα αυξηθούν μεταξύ 1,7 και 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, σηματοδοτώντας μια επιβράδυνση σε σύγκριση με το 2024, όταν η Adidas έκανε μια ανάκαμψη.
Η απουσία πωλήσεων που σχετίζονται με το Yeezy, οι οποίες συνεισέφεραν 200 εκατομμύρια ευρώ το 2024, μαζί με τις μακροοικονομικές αβεβαιότητες, θα μπορούσαν να επιβαρύνουν την κερδοφορία.
Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν το 2024 σε 1,34 δισ. ευρώ από 268 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, επωφελούμενοι από την ισχυρή δυναμική της επωνυμίας και τη βελτίωση των συνθηκών της αγοράς.
«Ωστόσο, αναμένουμε από την Adidas να προσφέρει τόσο έσοδα όσο και EBIT πολύ πάνω από αυτό το εύρος καθοδήγησης, που υποστηρίζονται από ισχυρή δυναμική επωνυμίας και προϊόντος, αυξημένο χώρο στα ράφι, συνεπή εκτέλεση και ανταγωνιστές που εξακολουθούν να βρίσκονται σε λειτουργία μετάβασης», ανέφεραν οι αναλυτές της RBC Capital Markets σε σημείωμα.
«Θα ήμασταν αγοραστές λόγω αδυναμίας και δεν θα περιμέναμε ότι οι συναινετικές εκτιμήσεις θα κατέβουν προς το επίπεδο καθοδήγησης», πρόσθεσε η RBC.
Οι συναλλαγματικές πωλήσεις το 2024 αυξήθηκαν κατά 12%, υπερβαίνοντας τις προσδοκίες, ενώ τα καθαρά έσοδα ανέκαμψαν στα 824 εκατ. ευρώ, αντιστρέφοντας ζημία 58 εκατ. ευρώ το 2023.
Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα €4,24, έναντι ζημιών €0,67 το προηγούμενο έτος. Το μικτό περιθώριο βελτιώθηκε κατά 3,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 50,8%, επωφελούμενο από το χαμηλότερο κόστος και τη μειωμένη έκπτωση.
Η ανάπτυξη είχε ευρεία βάση σε βασικές περιοχές, με διψήφιες αυξήσεις στην Ευρώπη, την Ευρύτερη Κίνα και τη Λατινική Αμερική.
Ωστόσο, η Adidas αναμένει τώρα πιο αργό ρυθμό επέκτασης το 2025. Ενώ τα έσοδα αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται με υψηλό μονοψήφιο ρυθμό, η επέκταση του περιθωρίου μπορεί να περιοριστεί από υψηλότερες επενδύσεις μάρκετινγκ και πωλήσεων.
Τα έσοδα απευθείας στους καταναλωτές αυξήθηκαν κατά 11% το 2024, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 6% (ή 18% χωρίς το Yeezy), ενώ τα έσοδα χονδρικής αυξήθηκαν κατά 14%.
«Βλέπουμε ξεκάθαρα ότι το ενδιαφέρον των καταναλωτών και των λιανοπωλητών αυξάνεται τόσο στον τρόπο ζωής όσο και στην απόδοση και σε όλες τις αγορές», δήλωσε ο Bjørn Gulden, διευθύνων σύμβουλος της Adidas, σε δήλωση.
“Επίσης, αισθανόμαστε καλά για το μέλλον και βλέπουμε δυνατότητες να αυξήσουμε το μερίδιο αγοράς μας σε όλες τις αγορές. Νομίζω ότι για το 2025 είμαστε σε πολύ καλή κατάσταση. Είμαι βέβαιος ότι έχουμε τη σειρά προϊόντων και τα σχέδια μάρκετινγκ για να συνεχίσουμε να προωθούμε τη θερμότητα της επωνυμίας παγκοσμίως.”
«Φυσικά, υπάρχει μεγάλη μακροοικονομική αβεβαιότητα αυτή τη στιγμή, αλλά με τα προϊόντα που πιστεύουμε ότι είναι σε τάση και τη στάση του να είμαστε ευέλικτοι και πιο τοπικοί, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν πρέπει να είμαστε επιτυχημένοι», πρόσθεσε.
Το απόθεμα της Adidas ήταν 4,99 δισεκατομμύρια ευρώ στο τέλος του 2024, υποστηρίζοντας περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων. Η εταιρεία ενίσχυσε τη χρηματοοικονομική της θέση, με τον προσαρμοσμένο καθαρό δανεισμό να μειώνεται στα 3,62 δισ. ευρώ, βελτιώνοντας τον δείκτη μόχλευσης στο 1,5 φορές από 3,3 φορές το προηγούμενο έτος.
Αντικατοπτρίζοντας τις βελτιωμένες οικονομικές της προοπτικές, η Adidas πρότεινε αύξηση μερίσματος στα 2 ευρώ ανά μετοχή, από 0,70 ευρώ.
Η Adidas παραμένει αισιόδοξη για την απόκτηση μεριδίου αγοράς, ιδιαίτερα στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, όπου αναμένεται μεγάλη ζήτηση για τη μάρκα. Ωστόσο, η εξισορρόπηση των προσπαθειών επέκτασης με τη λειτουργική αποτελεσματικότητα θα είναι το κλειδί για την επίτευξη των στόχων κέρδους του 2025 εν μέσω επιβράδυνσης της ανάπτυξης σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η Citi είχε προβλέψει μια αρνητική αντίδραση της αγοράς στην ενημερωμένη καθοδήγηση EBIT της Adidas, η οποία ήταν 17% κάτω από τη συναίνεση, αντανακλώντας τις ανησυχίες των επενδυτών για την κερδοφορία.
πηγή: investing.com

