- Ο δείκτης Baltic Exchange Dry Index (BDI), ο οποίος εκδίδεται καθημερινά από το Baltic Exchange με έδρα το Λονδίνο, μετρά το κόστος μεταφοράς χύδην ξηρών υλικών σε μεγάλες παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές.
Ως εκ τούτου, χρησιμεύει ως χρήσιμος δείκτης παγκόσμιου εμπορίου και, κατ‘ επέκταση, ως υποκατάστατο για την αξιολόγηση της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας. Ο γενικός δείκτης BDI έφτασε σε χαμηλό τριών ετών στις 530 μονάδες τον Φεβρουάριο του 2023
Ο κύριος δείκτης θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών του Baltic Exchange, ο οποίος μετρά το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων παγκοσμίως, αυξήθηκε κατά 3,2% σε υψηλό ενός έτους στις 1.991 μονάδες τη Δευτέρα, ενισχυμένος από τα πλοία μεγαλυτέρου μεγέθους.
Ο δείκτης capesize, ο οποίος παρακολουθεί τα πλοία που μεταφέρουν συνήθως φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, σημείωσε άνοδο 5,3% στις 3.485 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδό του από τα τέλη Μαΐου 2022.
Επίσης, ο δείκτης panamax, ο οποίος παρακολουθεί τα πλοία που συνήθως μεταφέρουν φορτία άνθρακα ή σιτηρών περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων, διέκοψε ένα σερί απωλειών επτά ημερών, σημειώνοντας άνοδο 0,9% στις 1.586 μονάδες. Μεταξύ των μικρότερων πλοίων, ο δείκτης supramax έχασε 1 μονάδα στις 1.232 μονάδες.
ΣΣ: Ιστορικά, ο δείκτης Baltic Exchange Dry Index έφθασε στο ιστορικά υψηλότερο σημείο όλων των εποχών, στα 11793 τον Μάιο του 2008.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο