
Η απόφαση του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ να προχωρήσει με απότομους δασμούς 25% στις εισαγωγές από τον Καναδά και το Μεξικό αποτελεί «σημαντική» απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με αναλυτές της Bernstein.
Τη Δευτέρα, οι εισφορές, οι οποίες περιλαμβάνουν τέλος 25% σε όλες τις εισαγωγές από το Μεξικό και μη ενεργειακά αγαθά από τον Καναδά, ήταν «έτοιμα» να προχωρήσουν, είπε ο Τραμπ. Θα εισπραχθεί επιπλέον χρέωση 10% και στην καναδική ενέργεια.
Οι νότιοι και βόρειοι γείτονες της Αμερικής είχαν αγωνιστεί νωρίτερα για να κατευνάσουν την έκκληση του Τραμπ για αυξημένη ασφάλεια στα σύνορα για να ανακοπεί η ροή του παράνομου ναρκωτικού φαιντανύλης και μεταναστών στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, ο Τραμπ είπε ότι οι χώρες δεν έχουν κάνει ακόμα αρκετά για να ανταποκριθούν στα αιτήματά του, προσθέτοντας ότι «δεν υπάρχει περιθώριο» για να εξασφαλιστεί μια συμφωνία. Η Κίνα επίσης δεν είχε λάβει «τα κατάλληλα μέτρα για την ανακούφιση της κρίσης των παράνομων ναρκωτικών», είπε ο Τραμπ.
Οικονομολόγοι και στελέχη εταιρειών υποστηρίζουν εδώ και καιρό ότι οι δασμοί στον Καναδά και το Μεξικό — που αντιστοιχούν σε 900 δισεκατομμύρια δολάρια ετήσιες εισαγωγές από τις ΗΠΑ — απειλούν να ανατρέψουν μια βαθιά ενοποιημένη οικονομία της Βόρειας Αμερικής. Μαζί με την Κίνα, ο Καναδάς και το Μεξικό αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 40% των συνολικών εισαγωγών των ΗΠΑ.
Η αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται για έναν απότομο, αν και προσωρινό, αντίκτυπο από τους δασμούς στον Καναδά και το Μεξικό, είπαν οι αναλυτές της Bernstein.
«Η ανάλυσή μας δείχνει ότι αυτό ενέχει σημαντικό κίνδυνο καθοδικής πορείας για ολόκληρο τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ», έγραψαν οι αναλυτές με επικεφαλής τον Daniel Roeska σε σημείωμα προς τους πελάτες. «Εκτός κι αν υπάρξει ταχεία αντιστροφή της πολιτικής, αναμένουμε σοβαρές διακοπές στις αλυσίδες εφοδιασμού της Βόρειας Αμερικής και στα περιθώρια κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας».
Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της General Motors (NYSE:GM) και του ιδιοκτήτη Jeep Stellantis (NYSE:STLA), λειτουργούν εργοστάσια τόσο στο Μεξικό όσο και στον Καναδά. Η Ford (NYSE:F) έχει επίσης εργοστάσια στο Μεξικό, με περίπου το 90% των εξαγωγών από τη χώρα να πηγαίνουν στις ΗΠΑ, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο στοιχεία από την AMIA του Μεξικού.
Βραχυπρόθεσμα, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει αντίθετους ανέμους έως και 110 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα, εκτίμησε ο Bernstein, προσθέτοντας ότι ο αντίκτυπος ολόκληρου του έτους θα φτάσει τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια εάν οι εμπορικές ροές παραμείνουν αμετάβλητες.
Ωστόσο, οι κινήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών για τη δημιουργία αποθεμάτων, την ανακατανομή της παραγωγής και τη μείωση των εξαγωγών από το Μεξικό πριν από την επιβολή των δασμών θα μπορούσαν να περιορίσουν τη ζημιά τους, σημείωσε η μεσιτεία.
Οι μετοχές των αμερικανικών μετοχών αυτοκινήτων κατέγραψαν μέτρια πτώση τη Δευτέρα, κάτι που σύμφωνα με τους αναλυτές της Bernstein αντανακλούσε την «αισιοδοξία της αγοράς για μια ταχεία αλλαγή πολιτικής» στην Ουάσιγκτον.
πηγή: investing.com

