Η Boeing επιλέγει τον Kelly Ortberg ως νέα διευθύνουσα σύμβουλο, ενώ αναφέρει μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες απώλειες δεύτερου τριμήνου και απώλεια εσόδων
Η Boeing διόρισε την Τετάρτη τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Rockwell Collins, Kelly Ortberg, νέο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλό της, αντικαθιστώντας τον απερχόμενο επικεφαλής Dave Calhoun. Ο προβληματικός κατασκευαστής αεροσκαφών ανέφερε επίσης μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες απώλειες δεύτερου τριμήνου και απώλεια εσόδων.
«Το Διοικητικό Συμβούλιο διεξήγαγε μια διεξοδική και εκτεταμένη διαδικασία αναζήτησης τους τελευταίους μήνες για να επιλέξει τον επόμενο CEO της Boeing και ο Kelly έχει τις κατάλληλες δεξιότητες και εμπειρία για να οδηγήσει την Boeing στο επόμενο κεφάλαιό της», δήλωσε ο πρόεδρος της Boeing, Steven Mollenkopf.
Το Ortberg θα ξεκινήσει στις 8 Αυγούστου και έχει οριστεί στο διοικητικό συμβούλιο της Boeing. Θα κληρονομήσει έναν γίγαντα της αεροδιαστημικής που αντιμετώπισε μια εξαιρετικά ταραχώδη χρονιά, η οποία αντικατοπτρίζεται στην έκθεση κερδών του δεύτερου τριμήνου. Η Boeing ανακοίνωσε έσοδα 16,9 δισ. δολαρίων έναντι 17,46 δισ. δολαρίων που εκτιμήθηκαν σύμφωνα με το Bloomberg.
Η εταιρεία κατέγραψε επίσης προσαρμοσμένη ζημία ανά μετοχή ύψους 2,90 δολαρίων έναντι εκτιμώμενων 1,82 δολαρίων, με αποτέλεσμα βασική λειτουργική ζημία ύψους 1,392 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές έφτασαν τα 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας τα σχεδόν 4 δισεκατομμύρια δολάρια που έχασε το 1ο τρίμηνο, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα μπορούσε να αναφέρει ένα εκπληκτικό 8,256 δισεκατομμύρια δολάρια σε αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές για το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Η μετοχή της Boeing σημείωσε άνοδο περίπου 3% στις συναλλαγές πριν από την αγορά. Η μετοχή έχει υποχωρήσει πάνω από 25% φέτος. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι εμπορικές παραδόσεις της Boeing δέχθηκαν πλήγμα και το δεύτερο τρίμηνο.
Η Boeing παρέδωσε 92 εμπορικά αεροσκάφη το 2ο τρίμηνο, λιγότερα από τα 136 αεροσκάφη που παραδόθηκαν πριν από ένα χρόνο, ή πτώση 32%. Το πρόγραμμα 737 Max είχε 70 παραδόσεις το 2ο τρίμηνο, από τις 103 που παραδόθηκαν πριν από ένα χρόνο. Πριν από τα πρόσφατα τεύχη της, η Boeing είχε μηνιαίο στόχο παραγωγής 38.737 αεροσκαφών MAX, με στόχο τα 50 αεροπλάνα το μήνα.
Η Boeing επιβεβαίωσε ότι σκοπεύει να επιτύχει τον στόχο των 38 αεροσκαφών μέχρι το τέλος του έτους. Η Boeing παρέδωσε επίσης εννέα αεροσκάφη Dreamliner ευρείας ατράκτου το 2ο τρίμηνο, από 20 πριν από ένα χρόνο. Το τζετ Dreamliner έχει αποτελέσει αντικείμενο μερικών καταγγελιών πληροφοριοδοτών μόνο το 2024, επισημαίνοντας περισσότερα ζητήματα με τις διαδικασίες παραγωγής και συναρμολόγησης της Boeing.
H ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΟΧΗΣ ΕΦΕΤΟΣ

Η Boeing δήλωσε ότι σχεδιάζει να επιστρέψει στα 5.787 που παράγονται το μήνα Η Boeing απέσυρε τις προοπτικές της για το σύνολο του έτους στις αρχές του έτους, δεδομένων των ζητημάτων που αντιμετώπιζε, πιο σοβαρά την έκρηξη της πρίζας πόρτας της Alaska Airlines τον Ιανουάριο.
«Παρά το δύσκολο τρίμηνο, σημειώνουμε σημαντική πρόοδο ενισχύοντας το σύστημα διαχείρισης ποιότητας και τοποθετώντας την εταιρεία μας για το μέλλον», δήλωσε ο Dave Calhoun, απερχόμενος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Boeing. Πρόσθεσε: «Εκτελούμε το ολοκληρωμένο σχέδιο ασφάλειας και ποιότητας και έχουμε καταλήξει σε συμφωνία για την απόκτηση της Spirit AeroSystems.
- Ενώ έχουμε περισσότερη δουλειά μπροστά μας, τα βήματα που κάνουμε θα βοηθήσουν στη σταθεροποίηση των δραστηριοτήτων μας και θα διασφαλίσουν ότι η Boeing είναι η εταιρεία που ο κόσμος χρειάζεται να είναι. Σημειώνουμε σημαντική πρόοδο στην ανάκαμψή μας και θα συνεχίσουμε να οικοδομούμε εμπιστοσύνη μέσω δράσης και διαφάνειας.»
Η Boeing ομολόγησε επίσης την ενοχή της την περασμένη εβδομάδα σε κατηγορία συνωμοσίας για εγκληματική απάτη και συμφώνησε να πληρώσει τουλάχιστον 243,6 εκατομμύρια δολάρια αφού παραβίασε ένα διάταγμα συναίνεσης του 2021 με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, με την κυβέρνηση να ισχυρίζεται ότι η Boeing συνέχισε τις επικίνδυνες διαδικασίες στην κατασκευή αεροσκαφών και δεν κράτησε ακριβή αρχεία μετά τις δύο συντριβές του 737 MAX το 2019 και το 2020.
Οι οικογένειες των θυμάτων των δύο συντριβών του 737 MAX, οι οποίες έχουν μιλήσει για την πρόωρη αποβίβαση της Boeing δεδομένης της σοβαρότητας των κατηγοριών, αμφισβητούν τη συμφωνία της Boeing και έχουν καταθέσει πρόταση για να αντιταχθούν σε αυτήν – πράγμα που σημαίνει ότι η Boeing δεν έχει βγει ακόμα από τον νομικό κίνδυνο.
***

Το Alaska Airlines N704AL, ένα 737 Max 9, το οποίο πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Πόρτλαντ στις 5 Ιανουαρίου είναι σταθμευμένο στον αεροδιάδρομο στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, στις 23 Ιανουαρίου 2024.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ – ΑΠΟΔΟΣΗ

Τατιανή Σάγιεχ






