Ο στόχος ταμειακών ροών της Boeing θα καθυστερήσει, λέει η Wells Fargo καθώς υποβαθμίζει τις μετοχές της
Reuters
Ο ετήσιος στόχος ελεύθερων ταμειακών ροών της Boeing των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μπορεί να καθυστερήσει κατά περίπου δύο χρόνια έως το 2027-28 και θα πρέπει να συγκεντρώσει 30 δισεκατομμύρια δολάρια πριν αναπτύξει ένα νέο αεροσκάφος, είπε η Wells Fargo και υποβάθμισε τη μετοχή.
Οι μετοχές υποχώρησαν περισσότερο από 8% σε χαμηλό σχεδόν δύο ετών την Τρίτη, αφού ο επικεφαλής αναλυτής Matthew Akers μείωσε την τιμή-στόχο στα 119 δολάρια, πτώση 26% σε σχέση με την τελευταία τιμή κλεισίματος στα 161 δολάρια..
«Η Boeing έχει καθαρό χρέος περίπου 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων και (θα) πρέπει να το αντιμετωπίσει προτού ξεκινήσει τον επόμενο κύκλο ανάπτυξης αεροσκαφών», είπε ο Άκερς, προσθέτοντας ότι η περικοπή του χρέους θα καταναλώσει τις ταμειακές ροές της μέχρι το 2030.
Η κατασκευάστρια αεροπλάνων εργάζεται για να ανακάμψει από την κρίση που προκλήθηκε από ένα ατύχημα στον αέρα τον Ιανουάριο που οδήγησε σε ρυθμιστικούς περιορισμούς στην παραγωγή του 737 MAX, γεγονός που έχει πιέσει τις ελεύθερες ταμειακές ροές της.
«Δεδομένης της πιθανής εκτόξευσης νέου αεροσκάφους τα επόμενα χρόνια, η Boeing θα χρειαστεί να ενισχύσει τον ισολογισμό νωρίτερα», δήλωσε ο Akers, ο οποίος βαθμολογείται με τρία στα πέντε αστέρια για την ακρίβεια εκτίμησης στο LSEG Workspace.
«Υπολογίζουμε μια αύξηση ιδίων κεφαλαίων περίπου 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να επιστρέψουμε στο μηδέν καθαρό χρέος μέχρι το 2027».
Στην απάντησή της, η Boeing αναφέρθηκε στην πρόσκληση κερδών του CFO Brian West τον Ιούλιο, στην οποία είπε ότι η εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων θα διαχειρίζεται τον ισολογισμό της με συνετό τρόπο και θα συμπληρώνει τη ρευστότητα όπως απαιτείται.
Η εταιρεία είχε περιγράψει το 2022 στόχο ετήσιων ταμειακών ροών 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2025 ή το 2026.
Η δωρεάν ταμειακή ροή ανά μετοχή της Boeing θα μπορούσε να αυξηθεί σε περίπου 20 δολάρια αυτή τη δεκαετία, εάν καθυστερούσε τα νέα αεροπλάνα για «αρκετά ακόμη χρόνια» και απλώς εξοφλούσε το χρέος, είπε ο Akers, αλλά αυτό θα κινδύνευε να εκχωρήσει μερίδιο αγοράς στην ανταγωνιστική Airbus SE μακροπρόθεσμα .
Οι μετοχές της Boeing έχουν χάσει σχεδόν το 39% της αξίας τους φέτος.
T.Σ