Χάρη στην Nvidia, η τεχνητή νοημοσύνη θα παίρνει σύντομα την παραγγελία σας στο Taco Bell και την Pizza Hut

Η Yum Brands, ιδιοκτήτρια των αλυσίδων γρήγορης εξυπηρέτησης, στοχεύει σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι δεν θα παίρνουν ποτέ παραγγελίες φαγητού

FILE PHOTO: Nvidia logo is seen in this illustration taken, January 27, 2025. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

Η Yum Brands, ιδιοκτήτρια των Taco Bell, Pizza Hut, KFC και Habit Burger & Grill, ανακοίνωσε σήμερα ότι συνεργάζεται με την Nvidia για την ανάπτυξη μιας σειράς νέων υπηρεσιών με βάση την τεχνητή νοημοσύνη στα εστιατόριά της.

Η πρώτη -η φωνητική παραγγελία με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης στη λωρίδα drive-through και στο τηλέφωνο- κατασκευάστηκε από τους προγραμματιστές της Yum χρησιμοποιώντας εργαλεία και πλαίσια ανάπτυξης της Nvidia και θα αρχίσει να εφαρμόζεται σε 500 εστιατόρια σε όλο το χαρτοφυλάκιο το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Ο απώτερος στόχος είναι να μεταφερθούν όλες οι παραγγελίες μέσω ψηφιακών καναλιών αντί των ανθρώπινων παραγγελιοληψιών, μια προσπάθεια που η Yum λέει ότι θα ενισχύσει τις πωλήσεις. Η Yum θα χρησιμοποιήσει επίσης την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει μια σειρά από εσωτερικές λειτουργίες της εταιρείας.

Άλλες σχεδιαζόμενες αλλαγές περιλαμβάνουν τη χρήση της όρασης υπολογιστή για τον εντοπισμό των λανθασμένων παραγγελιών και την AI που φιλτράρει τις συζητήσεις στο διαδίκτυο για τα εστιατόρια για χρήσιμα σχόλια για τους διευθυντές τους, όλα αυτά τα οποία το λογισμικό της Nvidia θα συμμετέχει σε μεγάλο βαθμό στην κατασκευή τους.

Οι όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν.

Η συνεργασία έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή. Η Yum και άλλες αλυσίδες εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης, όπως η McDonald’s, έχουν σκύψει σε περισσότερα ψηφιακά πειράματα για αύξηση της αποδοτικότητας και βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών, καθώς ο πληθωρισμός συμπιέζει τους πελάτες με χαμηλό εισόδημα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα αποτελέσματα ήταν ανάμεικτα.

Ο Chief Digital and Technology Officer Joe Park δήλωσε ότι η απόφαση της Yum να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία της Nvidia για την εσωτερική κατασκευή, αντί να βασίζεται σε τρίτους προμηθευτές με έτοιμες εφαρμογές, ήταν μια στροφή στη στρατηγική του γίγαντα των fast-food, ο οποίος διαθέτει πάνω από 61.000 εστιατόρια.

«Θέλουμε να κατέχουμε την πνευματική ιδιοκτησία. Θέλουμε να κατέχουμε την τεχνολογία», δήλωσε ο Park. «Αυτή είναι μια αλλαγή στη στρατηγική μας καθώς σκεφτόμαστε την τεχνητή νοημοσύνη».

Η πρόσφατα ανακοινωθείσα ιδιόκτητη πλατφόρμα «Byte by Yum» θα φιλοξενήσει τις νέες εφαρμογές, δήλωσε ο Παρκ, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της πλατφόρμας. Οι τρίτοι προμηθευτές, ωστόσο, θα έχουν πάντα ρόλο σε ορισμένους τομείς, δήλωσε η εταιρεία.

Ο Andrew Sun, διευθυντής της Nvidia για την επιχειρηματική ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης στο λιανεμπόριο, δήλωσε ότι η συνεργασία ήταν μοναδική για την Nvidia εν μέρει λόγω του προηγμένου εσωτερικού τεχνολογικού ταλέντου της Yum. Η ομάδα της Yum ήταν προετοιμασμένη να εκμεταλλευτεί τα εργαλεία και τα πλαίσια εφαρμογών της Nvidia, όπως οι μικρουπηρεσίες NIM, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν την ανάπτυξη AI.

Οι 2.000 τεχνολόγοι της Yum θα χρησιμοποιήσουν το λογισμικό της Nvidia για να δημιουργήσουν εφαρμογές που αξιοποιούν μοντέλα ανοιχτού κώδικα και εκμεταλλεύονται πλήρως την υπολογιστική ισχύ των GPU της Nvidia. Η Nvidia θα παρέχει επίσης καθοδήγηση και συμβουλές.

Η εσωτερική ανάπτυξη με τη Nvidia βοήθησε στη μείωση του κόστους, δήλωσε ο Park, καθώς ο γίγαντας των τσιπ τεχνητής νοημοσύνης βοήθησε τη Yum να μεγιστοποιήσει κάθε κομμάτι υπολογισμού στις GPU της Nvidia. Ως αποτέλεσμα, οι εφαρμογές κλιμακώνονται καλύτερα και εντάσσονται απρόσκοπτα στην τεχνολογική στοίβα της Yum, πρόσθεσε.

Η φωνητική παραγγελία αποτελεί προτεραιότητα για την αλυσίδα εδώ και αρκετό καιρό, καθώς εργάζεται για να λαμβάνει το 100% των παραγγελιών της μέσω ψηφιακών καναλιών και όχι μέσω ανθρώπων. Αυτή τη στιγμή είναι πάνω από το 50%, συμπεριλαμβανομένων των παραγγελιών που έρχονται μέσω της εφαρμογής της ή online, από 19% το 2019.

Οι καταναλωτές τελικά ξοδεύουν περισσότερα όταν αγοράζουν μέσω ψηφιακών καναλιών, υποστηρίζει η Park, επειδή το εστιατόριο μπορεί να κάνει upsell, να εξατομικεύσει και να δελεάσει τους καταναλωτές μέσω ειδοποιήσεων. Και αυτό είναι κρίσιμο καθώς η βιομηχανία fast-food αντιμετωπίζει μια υποχώρηση εν μέσω ανησυχιών για τον πληθωρισμό και την ανατροπή της οικονομικής πολιτικής.

«Αγαπάμε τα πάντα σχετικά με τις ψηφιακές πωλήσεις», δήλωσε ο Park. «Όσο περισσότερο μπορούμε να δημιουργήσουμε κανάλια, είτε πρόκειται για φωνητική παραγγελία, είτε πρόκειται να συνδεθεί με τα περίπτερά μας, είτε πρόκειται να συνδεθεί με επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσουμε να ενθαρρύνουμε τους πελάτες να πάνε στην εφαρμογή μας για κινητά. Νομίζω ότι όλα αυτά τα πράγματα αθροιστικά βοηθούν σε αυτά τα οικονομικά περιβάλλοντα».

Αλλά οι εργαζόμενοι στα εστιατόρια δεν θα εξαφανιστούν, δήλωσε ο Park. Αντίθετα, θα επικεντρωθούν περισσότερο στην εξυπηρέτηση πελατών, για παράδειγμα, βοηθώντας τους ανθρώπους με τις παραγγελίες. «Είναι μια διαφορετική μορφή εξυπηρέτησης και φιλοξενίας από ό,τι νομίζω ότι έχουμε δει στο παρελθόν», είπε.

Η Yum επιδιώκει επίσης να βελτιώσει την ιδιόκτητη εφαρμογή της για κινητά τηλέφωνα, που χρησιμοποιείται από τους διευθυντές εστιατορίων σε περισσότερα από 20.000 εστιατόρια για την παρακολούθηση και τη διαχείριση των λειτουργιών. Η Yum κατασκευάζει μια λειτουργία που απορροφά τις διαδικτυακές κριτικές των πελατών και τις μετατρέπει σε προληπτικές προτάσεις προς τους διαχειριστές των εστιατορίων.

Η βελτίωση της ακρίβειας των παραγγελιών είναι επίσης ένας τομέας όπου η Nvidia θα προσδώσει αξία, δήλωσε ο Park. Η Yum αξιολογεί επί του παρόντος κατά πόσον οι υπάρχουσες κάμερες CCTV μπορούν να παρέχουν εικόνες αρκετά ευκρινείς για την όραση του υπολογιστή, ώστε να προσδιορίζεται αν το φαγητό που παραλαμβάνεται είναι αυτό που παραγγέλθηκε ή αν λείπουν κάποια συστατικά.

«Η ακρίβεια της παραγγελίας είναι ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές εταιρείες [εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης]», δήλωσε ο Παρκ.

«Πιστεύουμε ότι υπάρχει πολύς δρόμος εδώ για να καινοτομήσουμε εδώ», πρόσθεσε ο Sun της Nvidia.

Isabelle Bousquette, The Wall Street Journal

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο