ΔΑΑ: Με αρνητικό κεφάλαιο κίνησης στο πρώτο εξάμηνο

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Η μετοχή της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΔΑΑ διαπραγματεύεται στα 7,79 ευρώ με άνοδο 0,67%, συνεχίζοντας την προσπάθεια για υψηλότερα επίπεδα, με το σήμα πώλησης να διατηρείται. Η αντίσταση βρίσκεται στα 7,90 ευρώ και η στήριξη στα 7,70 ευρώ, με τις εκροές στην μετοχή να καταγράφουν αύξηση. Μ.Ο όγκου τριών μηνών 539,0 χιλ. τεμάχια.

Εμφανής παραμένει η αδυναμία της μετοχής να κινηθεί υψηλότερα, με την προσοχή να εστιάζεται στο εάν θα διατηρήσει σήμερα κι αύριο το σήμα πώλησης (φίλτρο τρία), καθώς και στην αύξηση του όγκου σε ανοδικά κλεισίματα, προκειμένου να αυξήσει τις πιθανότητες για υψηλότερες τιμές.

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 42,3 εκατ. ευρώ ή 16,8% σε 293,6 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2024, με τις ροές εσόδων Αεροπορικών και Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων να παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης κατά 16,0% καθώς και της δυναμικής ανάπτυξης εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες.

Το Προσαρμοσμένο EBITDA1,2 ανήλθε σε 183,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 16,6% σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2023, ενώ το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 62,5%.

Τα Κέρδη μετά από Φόρους αυξήθηκαν κατά 12,8 εκατ. ευρώ σε 97,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15,2% σε σχέση με 84,3 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.

Υγιής Χρηματοοικονομική θέση με καθαρό χρέος ύψους 781,3 εκατ. ευρώ και Δείκτη Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 2,0x.

Για το έτος 2024, θα διατηρήσουμε υψηλό επίπεδο περιθωρίου προσαρμοσμένων κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (Adjusted EBITDA margin) το οποίο θα υπερβαίνει το 60%.

Συνεχίζουμε να διερευνούμε ένα πλήρες φάσμα επιχειρησιακών πρωτοβουλιών για τη βέλτιστη δυνατή εξισορρόπηση του επιπέδου εξυπηρέτησης και των οικονομικών επιδόσεων. Λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχή αύξηση της ζήτησης για πραγματοποίηση πτήσεων καθώς και τη προσφερόμενη χωρητικότητα της εναέριας κυκλοφορίας εκ μέρους του διαχειριστή της, η Εταιρεία υπέβαλε αίτημα και έλαβε την έγκριση της Αρμόδιας Αρχής για τη μεταβολή της κατηγορίας του αεροδρομίου από «μη Συντονισμένο» σε «αεροδρόμιο με ευκολίες προγραμματισμού πτήσεων» για τη θερινή περίοδο 2025, έτσι ώστε να αποφευχθεί η περαιτέρω επιβάρυνση των ωρών αιχμής και να υπάρξει ανάπτυξη των λιγότερο επιβαρυμένων ωρών κίνησης με ισόρροπο και ελεγχόμενο τρόπο.

Η υλοποίηση του Προγράμματος Επέκτασης του Αεροδρομίου, προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με επιτυχή εκτέλεση μέχρι σήμερα των σχετικών μελετών και της έναρξης διαγωνισμών. Η χρηματοδότηση των επενδύσεων στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του Προγράμματος, επίσης προχωρά και αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους.

Τέλος, επιβεβαιώνουμε την πρόθεσή μας να προτείνουμε τη διανομή στους Μετόχους μας του μέγιστου επιτρεπόμενου ποσοστού των κερδών της Εταιρείας.

Άυλα περιουσιακά στοιχεία 1.602.506.663 1.629.411.514

Αρνητικό Κεφάλαιο Κίνησης -37.159.184 ευρώ

Απόδοση μηνός +3,81%

Απόδοση 3μηνου -4,98%

Απόδοση 6μηνου -9,62%

Απόδοση από 1/1 -5%

Απόδοση 52 εβδομάδων -5%

Μέγιστη τιμή 52 εβδ. 9,56 ευρώ

Ελάχιστη τιμή 52 εβδ. 7,30 ευρώ

Ιδία Κεφάλαια: 488,47 εκατ. ευρώ (οικονομικά στοιχεία χρήσης α΄ εξάμηνο 2024)

BV 1,63

P/BV 4,78

P/Ettm 9,62

EV/EBITDAttm* 7,93

EV/Sales* 10,62

Καθαρός Δανεισμός/EBITDAttm* 1,99

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών-Ελεύθερες ταμειακές ροές: 96,99 εκατ. ευρώ την οικονομική χρήση του α΄ εξαμήνου του 2024 από 103,01 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Ξένα/Ιδία 2,97

ROE +19,87%

ROA +5,01%

Δείκτης Φερεγγυότητας* 27,35%

Συντελεστής Μόχλευσης* 61,53%

FCF Yield* 4,15%

Κεφαλαιοποίηση: 2,33 δισ. ευρώ

*ROA: Η απόδοση περιουσιακών στοιχείων (ROA) μετρά πόσο αποτελεσματική είναι η διοίκηση μιας εταιρείας στη δημιουργία κέρδους από τα συνολικά περιουσιακά της στοιχεία στον ισολογισμό της. Το ROA εμφανίζεται ως ποσοστό και όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός, τόσο πιο αποτελεσματική είναι η διοίκηση μιας εταιρείας στη διαχείριση του ισολογισμού της για τη δημιουργία κερδών.

*FCF Yield: Όσο χαμηλότερος είναι ο συγκεκριμένος αριθμοδείκτης, τόσο λιγότερο ελκυστική είναι η μετοχή μιας εταιρείας, διότι οι επενδυτές βάζουν χρήματα στην εταιρεία αλλά δεν λαμβάνουν πολύ καλή απόδοση ως αντάλλαγμα. Αντίθετα, όσο υψηλότερος είναι ο συγκεκριμένος αριθμοδείκτης, τόσο πιο ελκυστική είναι η μετοχή μιας εταιρείας, καθώς αυτή δημιουργεί αρκετά μετρητά ώστε να ικανοποιήσει εύκολα το χρέος της, όπως κι άλλες υποχρεώσεις της, συμπεριλαμβανομένου και την πληρωμή μερισμάτων.

*Συντελεστής Μόχλευσης: Καθαρός Δανεισμός (συμπεριλαμβανομένου των μισθώσεων)/Συνολικά Απασχολούμενα Κεφάλαια (Καθαρός Δανεισμός + Ιδία Κεφάλαια)

*Δείκτης Φερεγγυότητας είναι η ικανότητα μιας εταιρείας να μπορεί να ανταπεξέλθει στις οικονομικές της υποχρεώσεις, κυρίως σε μακροχρόνιο ορίζοντα. Όσο μεγαλύτερος ο εν λόγω δείκτης, τόσο περισσότερο μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της η εταιρεία.

*EV/EBITDA: Ο εν λόγω αριθμοδείκτης χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό της αξίας μιας εταιρείας με βάση τα EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων, και αποσβέσεων). Όσο υψηλότερος είναι ο αριθμοδείκτης EV/EBITDA τόσο υπερτιμημένη μπορεί να θεωρηθεί μια εταιρεία, ενώ όσο χαμηλότερος τόσο υποτιμημένη (κάτω του 8x).

*EV/Sales: Ο εν λόγω αριθμοδείκτης αποτυπώνει την αξία μιας επιχείρησης με βάση τις πωλήσεις της. Όσο χαμηλότερος είναι ο συγκεκριμένος αριθμοδείκτης τόσο πιο υποτιμημένη θεωρείται η εταιρεία. Ένας υψηλός δείκτης EV/Sales, μπορεί να σημαίνει ότι οι επενδυτές πιστεύουν ότι οι μελλοντικές πωλήσεις θα αυξηθούν σημαντικά, ενώ ένας χαμηλός δείκτης EV/Sales ότι οι μελλοντικές προοπτικές των πωλήσεων δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικές. Συνήθως ο αριθμοδείκτης EV/Sales κινείται μεταξύ του 1x και του 3x.

*Καθαρός Δανεισμός/EBITDA: Ο εν λόγω αριθμοδείκτης δείχνει πόσα χρόνια θα χρειαζόταν μια εταιρεία να αποπληρώσει το χρέος της εάν το καθαρό χρέος και το EBITDA διατηρούνταν σταθερά. Επίσης, λαμβάνει υπόψιν την ικανότητα μιας εταιρείας να μειώσει το χρέος της, Ο συγκεκριμένος αριθμοδείκτης, συνήθως όταν είναι υψηλότερος του 4 αποτελεί προειδοποίηση, κι αυτό διότι μια εταιρεία είναι λιγότερο πιθανό να είναι σε θέση να διαχειριστεί το χρέος της, και συνεπώς λιγότερο πιθανό να αναλάβει επιπλέον χρέος που απαιτείται για την ανάπτυξη της.

Τα παραπάνω εκφράζουν προσωπικές απόψεις, και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε κινητής αξίας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο