Αναζητούν εργάτες μέχρι την Ινδία: Βραχυκύκλωμα στις κατασκευές καθώς έργα ύψους 20 δισ. δεν έχουν αρχίσει ακόμη να εκτελούνται λόγω έλλειψης εργατικών χεριών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις χρειάζονται επιπλέον πάνω από 50.000 εργαζόμενοι στον κλάδο.
Η Βέρνη, ο Καραμανλής και οι Τούρκοι: Μια αδημοσίευτη συνέντευξη, καθ’ όλα επίκαιρη και σήμερα. Ο Πέτρος Μολυβιάτης ανατρέχει στους σταθμούς των σχέσεων Ελλάδας-Τουρκίας, αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές και περιγράφει τις μύχιες σκέψεις του Κων. Καραμανλή.
|
---|
|
---|
|
---|
|
---|
|
---|
«Δεκεμβριανά – Η δυναμική μιας πολύπλευρης σύγκρουσης». 80 χρόνια μετά τα Δεκεμβριανά του 1944, ο Στάθης Καλύβας και ο Σπύρος Τσουτσουμπής επιχειρούν με την πρωτότυπη έκδοσή τους, να σκιαγραφήσουν τα χαρακτηριστικά και τη δυναμική αυτής της πολύπλευρης σύγκρουσης, η οποία έχει σφραγίσει τη νεοελληνική ιστορία.
Μαζί οι «4 Τροχοί» Δεκεμβρίου. Ανακαλύπτουμε την Τοσκάνη με το πρώτο B-SUV στην
ιστορία της Alfa Romeo και οδηγούμε στην Ελλάδα την πιο ολοκληρωμένη γενιά του best-
seller της Citroën.
Ακόμα «Mancode». Το νέο τεύχος είναι Bespoke. Επισκεπτόμαστε τον Οίκο Charvet, την «έδρα» του surmesure στην καρδιά του Παρισιού, εδώ που «ράβονται» σημαντικές προσωπικότητες του κόσμου, ταξιδεύουμε στο Κονγκό όπου οι Sapeurs έχουν μετατρέψει τη μόδα σε μορφή τέχνης και αυτοέκφρασης, βρισκόμαστε στη Νέα Υόρκη και ολοκληρώνουμε το ταξίδι στους βρετανικούς δρόμους, όπου ο Jeremy Clarkson θυμάται το πρώτο αμάξι με το οποίο τράκαρε.
Και στο περιοδικό «Κ» αυτής της Κυριακής, o Χιου Γκραντ προσπαθεί να εξηγήσει ποιο είναι το αληθινό του πρόσωπο, ορκισμένοι εργένηδες, διαζευγμένοι και άλλοι μοναχικοί άνθρωποι εξομολογούνται πώς είναι να ζεις μόνος σου στη σημερινή Αθήνα και η Παναγία των Παρισίων είναι έτοιμη να ανοίξει ξανά τις πύλες της.
Κάθε Κυριακή η «Καθημερινή» έχει κάτι για όλους!
Δεκεμβριανά του 1944: 80 χρόνια μετά – Την Κυριακή 1/12 με την «Καθημερινή»
80 χρόνια μετά τα Δεκεμβριανά του 1944, οι Στάθης Καλύβας και Σπύρος Τσουτσουμπής επιχειρούν με την πρωτότυπη έκδοσή τους, η οποία κυκλοφορεί μαζί με την «Καθημερινή» της Κυριακής, να σκιαγραφήσουν τα χαρακτηριστικά και τη δυναμική αυτής της πολύπλευρης σύγκρουσης, η οποία έχει σφραγίσει τη νεοελληνική ιστορία.
Υπερβαίνοντας τις αναλύσεις που ταυτίζουν τα Δεκεμβριανά με τη μάχη της Αθήνας ή εστιάζουν στον ρόλο του ξένου παράγοντα και μόνο, εξετάζουν υπό μια νέα οπτική ερωτήματα όπως το «γιατί και με τίνος την ευθύνη ξέσπασαν», «από ποιες κοινωνικές και πολιτικές διεργασίες προέκυψε αυτό το κύμα βίας» κ.ά.
Η οπτική τους αντιμετωπίζει τα Δεκεμβριανά ως μια πολυεπίπεδη σύγκρουση, ένα πραξικόπημα, μια εμφύλια σύγκρουση αλλά και μια απόπειρα επανάστασης με διακριτές αλλά αλληλοσυμπληρούμενες εθνικές και τοπικές διαστάσεις. Παράλληλα, αναδεικνύει την ανθρώπινη διάσταση, το «πρόσωπο της μάχης» και τις εμπειρίες των μαχητών, των πολιτών και των ακτιβιστών που βρέθηκαν μέσα στον κυκεώνα των Δεκεμβριανών.
Στη βάση όλων αυτών τίθενται και νέα ερωτήματα όπως: Πώς βιώθηκαν τα Δεκεμβριανά στο πεδίο της μάχης αλλά και από τους αμάχους; Πώς και για ποιους λόγους αποφεύχθηκαν αντίστοιχου τύπου συγκρούσεις στην απελευθερωμένη Ευρώπη;
Τα Δεκεμβριανά των Καλύβα-Τσουτσουμπή αποτελούνται από τέσσερα κεφάλαια, τα οποία συνοδεύει ένα πλούσιο εικονογραφικό υλικό.
Το πρώτο κεφάλαιο αφορά τα προλεγόμενα της σύγκρουσης: ό,τι έγινε στα χρόνια της Κατοχής, τις διαμάχες μεταξύ των αντιστασιακών οργανώσεων κατά τη διάρκειά της, καθώς και την πορεία προς την Απελευθέρωση.
Το δεύτερο εστιάζει στη μάχη της Αθήνας κι επιχειρεί να εντοπίσει τα βασικά χαρακτηριστικά της σύγκρουσης, την εξέλιξη των μαχών, το πώς τη βίωσαν οι άμαχοι αλλά και τις διεθνείς της διαστάσεις.
Το τρίτο κεφάλαιο, με τίτλο «Τα άλλα Δεκεμβριανά», φωτίζει πλευρές που συνήθως συζητιούνται λιγότερο: τις συγκρούσεις σε περιοχές πέραν της Αθήνας, όπως η Ήπειρος, η Ανατολική Μακεδονία και η Κρήτη.
Στο καταληκτικό τέταρτο κεφάλαιο οι συγγραφείς σκιαγραφούν τον απόηχο της μάχης και την επίδρασή της στις συνειδήσεις των ανθρώπων και το πολιτικό κλίμα, και πραγματεύονται το ζήτημα της «λευκής τρομοκρατίας» και την πορεία από τον Δεκέμβριο του 1944 έως την έναρξη του εμφυλίου πολέμου.
Η πρωτότυπη έκδοση «Δεκεμβριανά» κυκλοφορεί την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου με την «Καθημερινή».
Στους 4Τροχούς Δεκεμβρίου, η ζωή είναι ωραία – Την Κυριακή 1/12 με την «Καθημερινή»
Με αφετηρία την Τοσκάνη, τελικό προορισμό την Αθήνα και ενδιάμεσο σταθμό την Πελοπόννησο, οδηγούμε εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα, με κοινό χαρακτηριστικό την αρτιότητά τους, καθένα στον τομέα του.
Ο συνδυασμός Alfa Romeo και Τοσκάνης μοιάζει ιδανικός! Σε μια διαδρομή που περιμέναμε καιρό να κάνουμε, η στιγμή κρίθηκε κατάλληλη με το λανσάρισμα μιας εμπορικής Alfa Romeo. Η ολοκαίνουργια Junior είναι η πρόταση του μιλανέζικου εργοστασίου στην κορυφαία κατηγορία της εποχής, αυτήν των B-SUV.
Εν προκειμένω στη διάθεσή μας έχουμε τη βασική εκδοχή της, η οποία, απ’ ό,τι φαίνεται και από τις πρώτες προπαραγγελίες, είναι αυτή που θα βάλει τους Ιταλούς δυναμικά στην εμπορική κούρσα. Ο λόγος για την «Ibrida» ή, αν προτιμάτε, την MHEV 1.2 των 136 ίππων, που συνδυάζεται στάνταρντ με αυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ενσωματωμένος σε αυτό, το eDCT6, είναι ένας 48V ηλεκτροκινητήρας 21 kW (28,5 ίππων), που υπό συνθήκες χαμηλού φορτίου (για την ακρίβεια στην εκκίνηση) εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Όπως και σε άλλα μοντέλα του ομίλου, θα ακολουθήσει και μία τετρακίνητη έκδοση με ίδια μηχανικά μέρη, με τον κωδικό «Q4». Ας μη χρονοτριβούμε όμως άλλο. Η απευθείας πτήση για Milano απογειώνεται στις 08:35. Αυτήν τη φορά δεν έχουμε το άγχος της φόρτισης να μας… στοιχειώνει, αφού η δουλειά μας δε σχετίζεται μόνο με την οδήγηση, αλλά και με το χρόνο που απαιτείται για τη φωτογράφιση. Με όλα έτοιμα, τα φωτογραφικά και τις αποσκευές μας στα 415 λίτρα του πορτ μπαγκάζ (έως 1.280 με πεσμένα τα πίσω καθίσματα), φεύγουμε για Τοσκάνη, την πανέμορφη περιφέρεια της Κεντρικής Ιταλίας, συνολικής έκτασης 23.000 τ.χλμ. και περίπου 3,6 εκατομμυρίων κατοίκων, η οποία αποτελείται από δέκα επαρχίες.
Πίσω στην Ελλάδα, οδηγώντας την καθαρόαιμη Ford Mustang Dark Horse, επιτέλους ταξιδεύουμε… υπό κανονικές συνθήκες. Αντικειμενικά, πέρα από τα σημεία των καιρών και επομένως την καταιγίδα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μετά την BMW, που δεν προδίδει το DNA της, προκύπτει και από τη Ford αντίδραση – χωρίς βραχυκύκλωμα. Εκφράζεται μάλιστα ιδανικά από τη «Monster» (τυπικά η Mustang Dark Horse), και σηκώνει πολλές ερμηνείες. Σε σχέση με τους ίππους, που κάθε άλλε άλλο παρά «πράσσειν άλογα» αποδεικνύονται, ή με τον εμπρός τοποθετημένο κινητήρα των 5,0 λίτρων, αλλά και όσον αφορά λεπτομέρειες που σε συνδυασμό με τα μηχανικά μέρη συνθέτουν ένα σύνολο που αναστατώνει. Πώς μεταφράζονται αυτά στο δρόμο; Με μία λέξη, Ford! Από τη θέση οδήγησης, που προσκαλεί σε «σκληρό ροκ», μέχρι την αντίδραση στο γκάζι ακόμα και σε γλιστερό οδόστρωμα – με ή χωρίς τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης. Η Mustang είναι άριστα ζυγισμένη, ένα σχετικά ελαφρύ κουπέ για τα σημερινά δεδομένα, μήκους σχεδόν 5 μέτρων, που θα σκεφτόσουν ότι μόνο η BMW με την Μ6 θα μπορούσε να προσφέρει. Διατηρεί την κλασική αρχιτεκτονική του πισωκίνητου με τον κινητήρα μπροστά, προσφέροντας τη μοναδική αίσθηση που θυμίζει Toyota Supra τρίτης γενιάς της δεκαετίας του 1990, και που σήμερα μόνο η Nissan διατηρεί ζωντανή με το GTiR.
Πολύ πιο προσιτό, γήινο καθημερινό, το ολοκαίνουργιο Citroen C3 φιλοδοξεί να συνεχίσει την πορεία του προκατόχου του, ως το best-seller της μάρκας και ένα από τα πλέον επιτυχημένα αυτοκίνητα της αγοράς. Το νέο C3 καλείται να προσαρμοστεί στις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί και έχουν τραβήξει προς τα επάνω, όσον αφορά τις τιμές, όλους τους κατασκευαστές.
Επί της ουσίας, οι Γάλλοι δημιούργησαν ένα διαφορετικό C3, τολμώντας μάλιστα να κόψουν τους δεσμούς με το απελθόν μοντέλο και να χαράξουν νέα πορεία. Το ψήλωσαν, το μεγάλωσαν, το έκαναν πιο… crossover. Στην τέταρτη πλέον γενιά του είναι ένα διαφορετικό C3, που ακροβατεί ανάμεσα σε δύο κατηγορίες, αυτή των σουπερμίνι και εκείνη των μικρών crossover. Το σημείο επαφής με τις προηγούμενες γενιές παραμένει η άνεση. Η γνωστή συνταγή που συνοδεύει πάντα τις υλοποιήσεις της γαλλικής φίρμας ακολουθείται και εδώ.
Αυτό όμως που καθιστά ακόμα πιο ξεχωριστό το νέο σουπερμίνι της Citroen δεν είναι τόσο η ψηλόλιγνη σιλουέτα του με τις μοντέρνες γραμμές και τις ιδιαίτερες λεπτομέρειες, αλλά η τιμή του. Από 16.900 ευρώ ξεκινάει η πρώτη έκδοσή του, με κινητήρα βενζίνης τούρμπο 100 ίππων. Και αν νομίζετε ότι αυτό είναι απλώς το «τυράκι» για να μπει στην αγορά, τα 18.900 ευρώ που στοιχίζει η εισαγωγική ηλεκτρική έκδοση του μικρού γαλλικού μοντέλου με τους 113 ίππους και την αυτονομία των 320 χιλιομέτρων βάζει τα πράγματα στη θέση τους, αποδεικνύοντας ότι οι Γάλλοι έκαναν τα μαγικά τους και κατάφεραν να κρατήσουν χαμηλά την τιμή του νέου C3 σε όλες τις εκδόσεις.
Οι «4 Τροχοί» Δεκεμβρίου κυκλοφορούν την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου με την «Καθημερινή».
Mancode: Bespoke issue – Την Κυριακή 1/12 με την «Καθημερινή»
«Μια καλά δεμένη γραβάτα είναι το πρώτο σοβαρό βήμα στη ζωή», είχε πει κάποτε ο Oscar Wilde.
Το νέο τεύχος του MANCODE είναι Bespoke. Επισκεπτόμαστε τον Οίκο Charvet, την «έδρα» του surmesure, στην καρδιά του Παρισιού, στην Place Vendôme. Εδώ «ράβονται» από το 19ο αιώνα σημαντικές προσωπικότητες του κόσμου και μαθαίνουμε το λόγο.
Ταξιδεύουμε στο Κονγκό, όπου οι Sapeurs έχουν μετατρέψει τη μόδα σε μορφή τέχνης και αυτοέκφρασης.
Μαθαίνουμε την ιστορία του «ιδρυτή» της Savile Row, Henry Poole, που έχει θέσει τα πρότυπα στην ανδρική ενδυμασία κατά παραγγελία από το 1806.
Περνάμε τον Ατλαντικό και βρισκόμαστε στη Νέα Υόρκη, τη μητρόπολη σε συνεχή κίνηση, όπου μπορείς να δεις βιτρίνες έργα τέχνης, κτίρια μεταμορφωμένα σε τσάντες πολυτελείας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπορείς να κοιτάξεις ψηλά και να νοιώσεις την προσπάθεια του ανθρώπου να φτάσει το Θεό.
Ολοκληρώνουμε το ταξίδι στους βρετανικούς δρόμους, όπου ο Jeremy Clarkson θυμάται ότι το πρώτο αμάξι με το οποίο τράκαρε, 36 ώρες αφού πήρε το δίπλωμα, ήταν το Audiτης μητέρας του η οποία δεν ανησύχησε καθόλου για την κατάσταση του αυτοκινήτου. Σίγουρα θα το είχε σκεφτεί αν της είχε κοστίσει 169.000 ευρώ, όσο το Audi RS 6 Avant performance, το οποίο οδηγεί σ’ αυτό το τεύχος που κυκλοφορεί την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου με την «Καθημερινή».
Ο Χιου Γκραντ δεν είναι αυτός που νομίζαμε – Στο περιοδικό «Κ» την Κυριακή 1/12 με την «Καθημερινή»
Λίγο πριν από την πρεμιέρα του θρίλερ Heretic, o Χιου Γκραντ προσπαθεί να εξηγήσει ποιο είναι το αληθινό του πρόσωπο, θυμάται τα χρόνια που ζούσε ως εργένης και παραδέχεται ότι κλαίει διαβάζοντας παραμύθια.
Μετρό Θεσσαλονίκης. Ένας αρχαιολόγος μας βοηθάει να κάνουμε τουρισμό ανεβοκατεβαίνοντας στους καινούριους σταθμούς και μαθαίνοντας την πόλη και την ιστορίας της.
Ορκισμένοι εργένηδες, διαζευγμένοι και άλλοι μοναχικοί άνθρωποι εξομολογούνται πώς είναι να ζεις μόνος σου στη σημερινή Αθήνα, τι σημαίνει αυτή η επιλογή για το πορτοφόλι και την ψυχολογία τους, τι απολαμβάνουν και τι φοβούνται.
Με αφορμή τις εμφανίσεις της στον Σταυρό του Νότου και τα απανωτά της sold out, περπατήσαμε πάνω κάτω τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου με τη Μαρίνα Σπανού, το κορίτσι που έγινε viral τραγουδώντας με την κιθάρα της κάτω από την Ακρόπολη.
Τα μέλη του σωματείου «Διγενής Ακρίτας» καλύπτουν εδώ και 12 χρόνια τα μεγάλα κενά των απομονωμένων νησιών σε ιατρικές υποδομές. Για τους νησιώτες είναι κάτι περισσότερο από ένα χέρι βοηθείας∙ είναι οι πιο πιστοί τους συμπαραστάτες.
Στα Προσφυγικά του Αγίου Νικολάου: Μια ανάσα από το Σύνταγμα, ο κεντρικότερος προσφυγικός συνοικισμός της Αθήνας φιλοξενεί σήμερα πολλούς απογόνους Μικρασιατών προσφύγων και ετοιμάζεται να υποδεχτεί την καινούργια εποχή που θα φέρει δίπλα του έναν νέο σταθμό μετρό.
Η Παναγία των Παρισίων είναι έτοιμη να ανοίξει ξανά τις πύλες της, πέντε χρόνια μετά την καταστροφική πυρκαγιά και έπειτα από εργασίες που κόστισαν περισσότερα από 900 εκατ. ευρώ.
Μη χάσετε το νέο τεύχος του «Κ» που κυκλοφορεί την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου με την «Καθημερινή».