Δυσαρέσκεια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες leasing για την Tesla

Tesla

Tesla

Η Tesla εργάζεται για να κατευνάσει ορισμένες ευρωπαϊκές εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, αφού οι επανειλημμένες περικοπές των τιμών λιανικής της αυτοκινητοβιομηχανίας μείωσαν την αξία των στόλων τους και η αργή εξυπηρέτηση και οι ακριβές επισκευές της αποξένωσαν τους εταιρικούς πελάτες τους.

Οι προσπάθειες περιλαμβάνουν ανεπίσημες εκπτώσεις στις αγορές νέων αυτοκινήτων εάν είναι σε απόθεμα και προσπάθειες για την αντιμετώπιση εκτεταμένων καταγγελιών σέρβις, επισκευής και παραγγελίας μετά από χρόνια κατά τα οποία οι διαχειριστές στόλων και οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης λένε ότι η Tesla έχει αγνοήσει αυτά τα προβλήματα, σύμφωνα με συνεντεύξεις του Reuters με εννέα στελέχη μεγάλων εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων, μαζί με περίπου δώδεκα διαχειριστές εταιρικών στόλων.

Οι μειώσεις των τιμών λιανικής της Tesla είχαν ως στόχο να ενισχύσουν τις πωλήσεις ως απάντηση στην άμβλυνση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως και στον αυξανόμενο ανταγωνισμό, ειδικά από Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BYD (SZ:002594). Αλλά αυτό έβλαψε τα κέρδη των μεγαλύτερων πελατών της στην Ευρώπη – όπου οι αγορές στόλου αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ των πωλήσεων αυτοκινήτων.

Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης αγοράζουν καινούργια αυτοκίνητα και οργανώνουν μισθώσεις υπολογιζόμενες με βάση το ποσό που πιστεύουν ότι μπορούν να τα πουλήσουν στο τέλος της μίσθωσης. Οι ξαφνικές πτώσεις των τιμών υπονόμευσαν αυτές τις υπολειμματικές αξίες, κοστίζοντας χρήματα στις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης.

Δεν υπάρχει «τίποτα χειρότερο» από τη συνεχή πτώση της αξίας των περιουσιακών στοιχείων ενός αγοραστή στόλου, δήλωσε ο Richard Knubben, γενικός διευθυντής της Leaseurope με έδρα τις Βρυξέλλες, ενός βιομηχανικού ομίλου χρηματοδοτικής μίσθωσης και ενοικίασης που εκπροσωπεί εθνικούς ομίλους σε 31 χώρες.

“Η Tesla λέει τώρα ενεργά στα μέλη μας: Μπορούμε να σας δώσουμε εκπτώσεις και να σας αποζημιώσουμε”, δήλωσε ο Knubben. «Αλλά τα υπολείμματα της Tesla έχουν μειωθεί τόσο γρήγορα, που δεν είμαι σίγουρος ότι οι εκπτώσεις που προσφέρουν είναι αρκετές».

Η Tesla δεν απάντησε σε αιτήματα για σχολιασμό.

Η πτώση των αξιών μεταπώλησης της Tesla και οι εντάσεις με τους πελάτες του στόλου είναι γνωστές, αλλά η εκστρατεία ελέγχου ζημιών για την αντιμετώπισή τους δεν έχει αναφερθεί προηγουμένως.

Ένα κορυφαίο στέλεχος μιας μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρείας μίσθωσης αυτοκινήτων, ο οποίος μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας επειδή δεν είχε άδεια να σχολιάσει δημόσια την Tesla, δήλωσε ότι, από τα μέσα του 2023, η Tesla προσέφερε ανεπίσημες εκπτώσεις στο τέλος του τριμήνου στα Model 3 και Model Y έως και 2.000 ευρώ (2.134 δολάρια) για αγορές εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης, εάν αυτά τα οχήματα ήταν σε απόθεμα.

Από τα τέλη του περασμένου έτους, είπε, αυτές οι εκπτώσεις ήταν διαθέσιμες όλη την ώρα.

Ο Tim Albertsen, διευθύνων σύμβουλος της Ayvens – της μεγαλύτερης εταιρείας μίσθωσης αυτοκινήτων στην Ευρώπη με στόλο 3,4 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, περίπου το 10% των οποίων είναι ηλεκτρικά οχήματα – δήλωσε ότι η υπηρεσία της Tesla έχει βελτιωθεί, αλλά η πτώση των αξιών μεταπώλησης ήταν επιζήμια. «Η Tesla το έχει καταλάβει αυτό και έρχεται με λύσεις που μας βοηθούν σε αυτό», είπε.

Ο Albertsen αρνήθηκε να διευκρινίσει τι έχει κάνει η Tesla για να μετριάσει τις απώλειες της Ayvens στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η Arval, η μονάδα χρηματοδοτικής μίσθωσης αυτοκινήτων της BNP Paribas (OTC: BNPQY), συζητά τώρα με τρεις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, αφού υπέστη απώλειες που συνδέονται με την πτώση των αξιών της Tesla. Όταν η Tesla άρχισε να μειώνει τις τιμές πέρυσι, η Arval είπε στην αυτοκινητοβιομηχανία: «Πυροβολείτε πραγματικά τον εαυτό σας στο πόδι», δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Arval, Bart Beckers.

Η Arval μισθώνει περίπου 170.000 ηλεκτρικά οχήματα ως μέρος του στόλου των 1,7 εκατομμυρίων οχημάτων της, δήλωσε ο Becker. Είπε ότι η Tesla εργάζεται για να διορθώσει τα προβλήματα επισκευής και σέρβις, αλλά πρόσθεσε ότι οι «νέοι αμφισβητίες» της αυτοκινητοβιομηχανίας – οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων – φαίνεται να αποφεύγουν τα λάθη της Tesla εστιάζοντας στη διατήρηση ισχυρών αξιών μεταπώλησης για αυτοκίνητα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα μεταπωλητικής αξίας με τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων. Η Hertz έχει πουλήσει την Teslas στην αγορά των ΗΠΑ, ενώ η γερμανική ανταγωνίστρια Sixt έχει σταματήσει να την αγοράζει. Ερωτηθείς για τον αντίκτυπο των περικοπών τιμών της Tesla, η Sixt δήλωσε ότι οι χαμηλότερες υπολειμματικές αξίες στα ηλεκτρικά οχήματα από την Tesla και άλλες μάρκες μείωσαν τα κέρδη της για το 2023 κατά 40 εκατομμύρια ευρώ (42,7 εκατομμύρια δολάρια).

Κρίσιμοι πελάτες

Οι πελάτες στόλου είναι σημαντικοί σε κάθε αγορά αυτοκινήτων, αλλά ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου οι επιχειρήσεις συχνά μισθώνουν μεγάλο αριθμό εταιρικών αυτοκινήτων για τους υπαλλήλους, εν μέρει λόγω των σχετικών φορολογικών ελαφρύνσεων. Οι αγορές εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων αποτελούσαν το 44% των πωλήσεων της Tesla πέρυσι στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε 15 χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Dataforce.

Οι πωλήσεις στόλου της Tesla το πρώτο τρίμηνο σε αυτές τις χώρες μειώθηκαν κατά 2,3%, ενώ η αγορά στο σύνολό της αυξήθηκε κατά 3,5%. Ακόμη και όταν οι πωλήσεις του στόλου της μειώθηκαν, το μερίδιο των εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης και των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων στις δραστηριότητες της Tesla σε αυτές τις αγορές αυξήθηκε στο 49%.

Οι πωλήσεις και τα κέρδη της Tesla μειώνονται παγκοσμίως μετά από μια μακρά περίοδο απότομης ανάπτυξης. Η αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε πτώση 8,5% στις παγκόσμιες παραδόσεις κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, την πρώτη πτώση της σε τέσσερα χρόνια.

Η μείωση των πωλήσεων στόλου σε αυτές τις 16 ευρωπαϊκές χώρες έρχεται μετά από αύξηση 57% το 2023, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Dataforce. Η Tesla σημείωσε την ίδια ποσοστιαία αύξηση για όλες τις πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Μέχρι πρόσφατα, η Tesla είχε το πλεονέκτημα της πρώτης κίνησης που σήμαινε ότι οι Ευρωπαίοι εταιρικοί πελάτες είχαν λίγες εναλλακτικές λύσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα για την επίτευξη των εσωτερικών κλιματικών στόχων ή των στόχων εκπομπών της ΕΕ.

Αυτό αλλάζει γρήγορα. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της BYD, φέρνουν ηλεκτρικά μοντέλα χαμηλότερου κόστους στην Ευρώπη και φλερτάρουν επιθετικά με τους εταιρικούς πελάτες της Tesla, σύμφωνα με διαχειριστές στόλων, μαζί με στελέχη εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης. Παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen (ETR:VOWG_p) και η BMW (ETR:BMWG) παράγουν επίσης όλο και πιο ανταγωνιστικά ηλεκτρικά οχήματα.

«Καταπιεσμένη απογοήτευση»

αργή και ακριβή υπηρεσία της Tesla ήταν ένα άλλο ευαίσθητο σημείο για τις ευρωπαϊκές εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης και τους πελάτες τους, σύμφωνα με συνεντεύξεις του Reuters με περίπου δώδεκα διαχειριστές εταιρικών στόλων. Οι περισσότεροι αρνήθηκαν να κατονομαστούν επειδή επιδιώκουν ενεργά να επιλύσουν προβλήματα με την Tesla.

Οι επισκευές του διαρκούν πολύ και κοστίζουν πολύ περισσότερο από άλλα οχήματα, εν μέρει λόγω των ακριβών ανταλλακτικών, λένε.

Ακόμα κι έτσι, η Tesla έχει ικανοποιημένους πελάτες στόλου.

Η Octopus Electric Vehicles, ο βραχίονας μίσθωσης αυτοκινήτων της βρετανικής εταιρείας ενέργειας Octopus Energy, έχει περίπου 5.000 Teslas μεταξύ περίπου 15.000 ηλεκτρικών οχημάτων. Η διευθύνουσα σύμβουλος Fiona Howarth δήλωσε ότι η Tesla, ως πρωτοπόρος των EV, χρειάζεται χρόνο για να καταλάβει τις λειτουργίες σέρβις και ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες παλαιού τύπου αντιμετωπίζουν τώρα παρόμοιες προκλήσεις με τα δικά τους EV. Είπε ότι οι τιμές μεταπώλησης της Tesla ήταν τεχνητά υψηλές κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού και έπρεπε να μειωθούν.

«Είχαμε μια πολύ καλή σχέση συνεργασίας με την Tesla», είπε.

Η Lorna McAtear, διευθύντρια στόλου στη βρετανική εταιρεία ενέργειας National Grid, περιέγραψε πολύ πιο δύσκολες σχέσεις με την Tesla. Έχει συγκεντρώσει στοιχεία σχετικά με το κόστος επισκευής και διαπίστωσε ότι η Tesla είναι τριπλάσια από τον μέσο όρο της βιομηχανίας.

Άλλα προβλήματα, είπε ο McAtear, περιλαμβάνουν ένα δυσκίνητο σύστημα παραγγελιών και αυτοκίνητα που φτάνουν με ελαττώματα. Για παράδειγμα, είπε, η Tesla παρέδωσε έναν αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων με στρεβλωμένα παρμπρίζ και αρνήθηκε να τα επισκευάσει βάσει εγγύησης.

Η National Grid διαθέτει περισσότερα από 500 Teslas στον στόλο των 2. 000 εταιρικών αυτοκινήτων της. Η McAtear δήλωσε ότι σχεδιάζει να προτείνει στην εταιρεία της να αποσύρει την Tesla από τον στόλο της, εκτός εάν αντιμετωπιστούν τα προβλήματα. Εν τω μεταξύ, ο κύριος κινεζικός ανταγωνιστής της Tesla, η BYD, αρχίζει να παραδίδει αυτοκίνητα στο National Grid.

Η McAtear είπε ότι πίεσε για μια πρόσωπο με πρόσωπο συνάντηση με εκπροσώπους της Tesla στα μέσα Απριλίου. Κατά τη διάρκεια αυτής της συνάντησης, η αυτοκινητοβιομηχανία υποσχέθηκε βελτιώσεις στις υπηρεσίες και μια διόρθωση του συστήματος παραγγελιών, μαζί με πρόσθετες συναντήσεις και έναν «οδικό χάρτη» για την επίλυση των εκκρεμών προβλημάτων, αφήνοντας τον McAtear να αισθάνεται σαν «επιτέλους έχουμε εξυπηρέτηση πελατών».

Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν ανταποκρίθηκε στο παρελθόν, είπε: «Υπήρξαν χρόνια συσσωρευμένης απογοήτευσης ότι οι στόλοι δεν μπορούν να μιλήσουν με την Tesla».

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο