Δύσκολος δρόμος μπροστά για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ παρά τις αισιόδοξες τριμηνιαίες πωλήσεις

Δύσκολος δρόμος μπροστά για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ παρά τις αισιόδοξες τριμηνιαίες πωλήσεις

Οι καλύτερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ το δεύτερο τρίμηνο έφεραν ευπρόσδεκτη ανακούφιση στους επενδυτές μετά από μια απότομη επιβράδυνση της ζήτησης που προκλήθηκε από τα υψηλά επιτόκια, αλλά οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν έναν ανώμαλο δρόμο μπροστά.

Η General Motors, η Rivian και η Toyota κατέγραψαν αισιόδοξες παραδόσεις EV την Τρίτη, ενώ η Tesla ανέφερε μικρότερη από την αναμενόμενη πτώση και οι επενδυτές απάντησαν αυξάνοντας τις μετοχές αρκετών από τις μετοχές.

Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκε πιο αργά από το αναμενόμενο λόγω του υψηλού κόστους δανεισμού, της οικονομικής αβεβαιότητας και της προτίμησης των καταναλωτών για βενζινο-ηλεκτρικά υβριδικά. Αυτό οδήγησε την Tesla και άλλες μάρκες EV να μειώσουν τις τιμές ή να προσφέρουν μεγαλύτερα κίνητρα για να προσελκύσουν τους καταναλωτές σε εκθεσιακούς χώρους.

Οι αναλυτές δήλωσαν ότι η πίεση για συνέχιση της μείωσης του κόστους κατασκευής και μπαταριών δεν θα εξαφανιστεί.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως αναμένεται να αυξηθούν σε 16,6 εκατομμύρια οχήματα φέτος, από 13,7 εκατομμύρια το 2023, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, με την ανάπτυξη της Κίνας να ξεπερνά άλλες περιοχές.

Οι αναλυτές προειδοποιούν, ωστόσο, ότι τα στοιχεία πωλήσεων της Τρίτης είναι ανεπαρκή για να προβλέψουν μια εκ νέου επιτάχυνση της αύξησης των πωλήσεων EV.

Αναμένουμε ότι αυτή η χρονική περίοδος θα έχει προσκρούσεις στην πορεία για τα επόμενα χρόνια, καθώς η μετάβαση πηγαίνει από τους πρώτους υιοθετητές στους mainstream αγοραστές και θα δούμε αυτό να συμβαίνει για μεγάλο χρονικό διάστημα”, δήλωσε ο Sam Fiorani, αντιπρόεδρος της ερευνητικής εταιρείας AutoForecast Solutions.

Ορισμένα τρίμηνα θα είναι ανοδικά, κάποια τρίμηνα θα είναι χαμηλά, αλλά συνολικά, δεν θα είναι τόσο ισχυρή ανάπτυξη όσο είδαμε τα τελευταία χρόνια”, πρόσθεσε.

Η GM ανακοίνωσε αύξηση 40% στις πωλήσεις EV στις ΗΠΑ το δεύτερο τρίμηνο.

«Μπορούμε να κερδίσουμε καθώς περισσότεροι πελάτες αγκαλιάζουν τα ηλεκτρικά οχήματα και μπορούμε να συνεχίσουμε να κερδίζουμε αν θέλουν να παραμείνουν με τις τεχνολογίες κινητήρων που γνωρίζουν», δήλωσε η πρόεδρος της GM στη Βόρεια Αμερική, Marissa West.

Ακόμη και η Toyota, η οποία έχει οδηγήσει τη ζήτηση για υβριδικά βενζινοκίνητα οχήματα σε ισχυρές πωλήσεις, ανέφερε την αυξανόμενη ζήτηση. Σχεδιάζει να ξεκινήσει την κατασκευή δύο νέων ηλεκτρικών οχημάτων για την αγορά των ΗΠΑ στα εργοστάσιά της στο Κεντάκι και την Ιντιάνα από το 2026.

«Συνεχίζουμε να ακούμε κάποια θετική ζήτηση από την αγορά», δήλωσε στο Reuters ο Damon Rose, αντιπρόεδρος πωλήσεων της μάρκας Toyota. Ένας εκπρόσωπος της Kia δήλωσε ότι αν και η ποσοστιαία αύξηση μπορεί να μην είναι τόσο απότομη όσο ένα χρόνο νωρίτερα, οι συνολικές πωλήσεις EV συνεχίζουν να αυξάνονται με πολύ ισχυρό ρυθμό.

Η Rivian, η Tesla και η Hyundai δεν απάντησαν αμέσως σε αιτήματα για σχολιασμό.

Για να τονώσει τη ζήτηση, η Κίνα έχει εισαγάγει επιδοτήσεις έως και 10. 000 γιουάν (1. 375,29 δολάρια) η καθεμία για ανταλλαγές αυτοκινήτων και αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla και η BYD προσφέρουν δάνεια μηδενικού επιτοκίου και επιλογές χωρίς προκαταβολή σε αυτήν την αγορά.

Αυτά τα κίνητρα και παρόμοιες προσπάθειες της Tesla του Elon Musk στις Ηνωμένες Πολιτείες βοήθησαν τον ηγέτη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων να ξεπεράσει τις προσδοκίες παράδοσης παρά τη δεύτερη συνεχόμενη τριμηνιαία πτώση.

«Αλλά δεν είναι η ώρα να διεκδικήσουμε τη νίκη επί μιας αδύναμης αγοράς EV. Η Tesla θα χρειαστεί ένα δεύτερο εξάμηνο μαμούθ για να ταιριάξει με τους όγκους του περασμένου έτους, κάτι που είναι πιθανώς απίθανο», δήλωσε ο Matt Britzman, μέτοχος της Tesla και αναλυτής μετοχών στο Hargreaves Lansdown.

Η Tesla έχει μετατοπίσει την εστίαση τους τελευταίους μήνες στις προσπάθειές της τεχνητής νοημοσύνης, όπως το προϊόν robotaxi που θα παρουσιαστεί σύντομα και το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus για την καταπολέμηση της επιβράδυνσης των πωλήσεων EV, οι οποίες παράγουν περισσότερο από το 80% των τριμηνιαίων εσόδων της.

Ωστόσο, οι οπαδοί των EV δεν κλονίζονται στην αποφασιστικότητά τους από προειδοποιητικά σημάδια.

Δεδομένου του πόσο πτωτική ήταν η αγορά στο παιχνίδι των EV – και ιδιαίτερα στην Tesla – τα τελευταία δύο τρίμηνα, αυτοί οι παράγοντες θα πρέπει να οδηγήσουν σε ανατιμολόγηση της ιστορίας των EV στη Wall Street”, δήλωσε ο αναλυτής της Investing. com Thomas Monteiro σε ένα email.

«Είναι ένα πλήθος θετικών καταλυτών που έχουν συγκεντρωθεί την κατάλληλη στιγμή», πρόσθεσε. “Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι η πρόταση EV – τουλάχιστον για τους μεγαλύτερους παίκτες φαίνεται πολύ πιο φωτεινή τώρα από ό, τι μόλις πριν από δύο μήνες“.

($1 = 7. 2712 κινεζικό γιουάν ρενμίνμπι)

EΠΙΜΕΛΕΙΑ: Τατιάνα Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο