Δυσοίωνο το 2024 για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα

εφοδιαστική

Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία βυθίστηκε φέτος σε ύφεση των εμπορευματικών μεταφορών και οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες θα συνεχιστούν και το 2024, σύμφωνα με νέα έρευνα του CNBC για την εφοδιαστική αλυσίδα. Τα υψηλά αποθέματα και η υποχώρηση των καταναλωτικών δαπανών είναι οι λόγοι πίσω από τις πτωτικές προοπτικές.

Η έρευνα του CNBC για την Εφοδιαστική Αλυσίδα διεξήχθη από τις 21 έως τις 31 Οκτωβρίου μεταξύ στελεχών logistics που διαχειρίζονται παραγγελίες παραγωγής εμπορευμάτων και μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των C. H. Robinson, SEKO Logistics, DHL Global Forwarding Americas, Kuehne + Nagel, OL USA και ITS Logistics. Οι εταιρείες αυτές έχουν εικόνα των παραγγελιών που δίνουν οι αποστολείς σε εταιρείες παραγωγής σε όλο τον κόσμο, επειδή παραλαμβάνουν τα προϊόντα από τα λιμάνια, καθώς και διανέμουν τα προϊόντα από τις αποθήκες στους λιανοπωλητές.

Αυτό το μέρος του εμπορικού σωλήνα δίνει στους επενδυτές μια προγενέστερη εικόνα των προσδοκιών των καταναλωτών λιανικής πώλησης για τρεις έως τέσσερις μήνες, με βάση τον αριθμό των παραγγελιών που έχουν γίνει και την ποσότητα του προϊόντος που μεταφέρουν οι φορτηγατζήδες από τις αποθήκες στα καταστήματα. Παρέχει επίσης μια εικόνα των τιμών των εμπορευματικών μεταφορών και του είδους των εμπορευματικών όγκων που θα διακινηθούν με φορτηγά και σιδηροδρομικά – δύο βασικοί παράγοντες εσόδων για τις εταιρείες του ναυτιλιακού τομέα.

Ο Alan Baer, διευθύνων σύμβουλος της OL USA, ο οποίος συμμετείχε και εξέτασε την έρευνα, δηλώνει στο CNBC ότι τα αποτελέσματα δείχνουν μια αγορά εμπορευματικών μεταφορών που θα έχει μικρή έως μηδενική ανάπτυξη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, πράγμα που σημαίνει σταθερή έως πτωτική τιμολόγηση, και ελπίζει ότι κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024 ο όγκος θα αυξηθεί.

“Χωρίς τη μετακίνηση περισσότερων εμπορευμάτων, το 2024 και ενδεχομένως το 2025 θα συνεχίσουν να παρατηρούνται χαμηλές τιμές, καθώς η χωρητικότητα ξεπερνά τη ζήτηση”, δήλωσε.

Οι εμπορευματικές μεταφορές θα παραμείνουν ήπιες

Οι εταιρείες φορτηγών πληρώνονται ανά φορτίο και οι χαμηλές προσδοκίες για τις παραγγελίες συνεπάγονται ενδεχομένως χαμηλότερα έσοδα αυτή την περίοδο των διακοπών. Τα στελέχη της εφοδιαστικής ήταν διχασμένα όσον αφορά τις τιμές των εμπορευματικών μεταφορών LTL (λιγότερο από φορτηγό φορτίο) για το πρώτο τρίμηνο, με τους μισούς να αναμένουν αύξηση 5% και τους άλλους μισούς να αναμένουν ότι οι τιμές θα παραμείνουν αμετάβλητες ή θα μειωθούν έως και 15%.

Η πλειοψηφία πιστεύει ότι οι τιμές για τα πλήρη φορτία φορτηγών θα παραμείνουν αμετάβλητες ή θα μειωθούν, ενώ το 33% αναμένει οριακή αύξηση των τιμών κατά 5%.

εφοδιαστική

“Αναμένουμε ότι η περίοδος αιχμής της λιανικής για τις μεταφορές φορτηγών θα είναι υποτονική”, δήλωσε ο Noah Hoffman, αντιπρόεδρος της C. H. Robinson North American Surface Transportation.

Η ύφεση των εμπορευματικών μεταφορών ήταν σκληρή για τον κλάδο και για τις εταιρείες που δεν ήταν αρκετά διαφοροποιημένες ώστε να αντέξουν τις υφέσεις, οδηγώντας εταιρείες όπως η Convoy, η νεοσύστατη εταιρεία μεταφοράς φορτηγών που υποστηρίζεται από τον Τζεφ Μπέζος, στο κλείσιμο. Σύμφωνα με την Tank Transport, η αύξηση του κόστους των καυσίμων και η πτώση των ναύλων οδήγησαν συνολικά 31. 278 εταιρείες μεταφορών φορτηγών είτε στο κλείσιμο είτε στη μετατόπιση των υπηρεσιών τους σε μεγαλύτερους στόλους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Uber Freight δήλωσε πρόσφατα στο CNBC ότι θα υπάρξει ένα “νέο σημείο καμπής” στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών με λιγότερο διαφοροποιημένα επιχειρηματικά μοντέλα που δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν οικονομικά αποδοτικά.

εφοδιαστική

“Κανείς δεν προβλέπει εμπιστοσύνη για αύξηση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής ή για το επόμενο έτος”, δήλωσε ο Tim Robertson, CEO της DHL Global Forwarding Americas. Ο ίδιος δήλωσε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας του CNBC υπογραμμίζουν το γενικό κλίμα αβεβαιότητας που χαρακτηρίζει την αγορά αυτή τη στιγμή. Οι ανάμεικτες προσδοκίες για τα ποσοστά και τους όγκους, καθώς και το γεγονός ότι οι παραγγελίες για κατηγορίες προϊόντων, όπως τα είδη οικιακής χρήσης, μειώνονται για ορισμένους ερωτηθέντες και αυξάνονται για άλλους, “μου λέει ότι οι εταιρείες βάζουν διαφορετικά στοιχήματα με τις στρατηγικές αποθεμάτων τους”, δήλωσε ο Robertson.

εφοδιαστική

Η έρευνα διαπιστώνει ότι υπάρχει μια παρόμοια συγκρατημένη προοπτική για τις παραγγελίες γύρω από το Σεληνιακό Νέο Έτος, το οποίο πέφτει στις 10 Φεβρουαρίου, με την πλειοψηφία των ερωτηθέντων (67%) να μην βλέπει αύξηση των παραγγελιών. Ως αποτέλεσμα της διακοπής των περισσότερων παραγωγικών δραστηριοτήτων στην Κίνα κατά τη διάρκεια του Σεληνιακού Νέου Έτους, οι αποστολείς αρχίζουν να τοποθετούν τις παραγγελίες τους τώρα για να παραλάβουν τα προϊόντα τους πριν από τυχόν κλείσιμο ή επιβράδυνση του προσωπικού για να αποφύγουν τις καθυστερήσεις. Τα προϊόντα που συνήθως έρχονται κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είναι ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά.

εφοδιαστική

Ελαφρώς καλύτερες προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του 2024

Η έρευνα δείχνει προσδοκίες για μια μικρή αναστροφή του όγκου των εμπορευματικών μεταφορών κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Οι μισοί από τους ερωτηθέντες αναμένουν αύξηση 5%, το 33% αναμένει αύξηση 10% και μεταξύ του 17% που ήταν το πιο αισιόδοξο, αναμένεται αύξηση 15%.

“Με μεγάλη αβεβαιότητα γύρω από την καταναλωτική ζήτηση, τα επιτόκια και την παγκόσμια οικονομία, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν θετικές προοπτικές για τον όγκο των εμπορευματικών μεταφορών κατά το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, αλλά θα μπορούσαμε σίγουρα να δούμε μια ανάκαμψη κατά το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους”, δήλωσε ο Brian Bourke, παγκόσμιος εμπορικός διευθυντής της SEKO Logistics.

εφοδιαστική

Εκτός από την ποσότητα των εμπορευμάτων που διακινούνται, οι εταιρείες εφοδιαστικής στο νερό, στο δρόμο και στον αέρα παράγουν έσοδα με βάση τις τιμές που μπορούν να χρεώνουν.

Η πλειονότητα των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι τιμές των θαλάσσιων μεταφορών για το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο θα παραμείνουν αμετάβλητες ή θα μειωθούν – μετά από ένα 2023 κατά το οποίο οι τιμές κατέρρευσαν έως και 50%. Όσον αφορά τις αεροπορικές μεταφορές, η πλειονότητα αναμένει ότι οι τιμές θα παραμείνουν αμετάβλητες ή θα μειωθούν από 10% έως 20%. Η FedEx είπε πρόσφατα στους πιλότους της να αναζητήσουν πρόσθετη εργασία στην American Airlines, καθώς η ζήτηση φορτίου επιβραδύνεται.

Οι χαμηλές τιμές των ναύλων σε συνδυασμό με τους μειωμένους όγκους φορτίου ήταν μεταξύ των λόγων που οδήγησαν στην πρόσφατη ανακοίνωση της Maersk για 10. 000 απολύσεις. “Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει μια νέα φυσιολογική κατάσταση με υποτονική ζήτηση, τιμές που επανέρχονται στα ιστορικά επίπεδα και πληθωριστικές πιέσεις στη βάση του κόστους μας”, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc σε ανακοίνωσή του την περασμένη Παρασκευή σχετικά με τα αποτελέσματά του και τις περικοπές θέσεων εργασίας και πρόσθεσε ότι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στις περισσότερες περιοχές έχει οδηγήσει σε μείωση των τιμών.

“Δυστυχώς, πρόκειται να δούμε σημαντικές προκλήσεις στους όγκους και αυτό θα συνεχίσει να προκαλεί την έξοδο περισσότερων παρόχων από την αγορά ή την πραγματοποίηση σημαντικών απολύσεων”, δήλωσε ο Paul Brashier, αντιπρόεδρος του τμήματος drayage και συνδυασμένων μεταφορών της ITS Logistics. “Δεν είναι σε καμία περίπτωση το 2008-2009, αλλά σίγουρα μοιάζει με αυτό”

Πηγή: cnbc.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο