Είναι δυνατόν να μη γνωρίζει το κράτος τους λαθρέμπορους καυσίμων;

Του Γιώργου Κράλογλου

Η 100ή παράσταση της 30χρονης κωμωδίας “το κράτος αφανίζει το λαθρεμπόριο καυσίμων τζίρου 500 εκατ. ευρώ” δόθηκε στη Βουλή με παταγώδη αποτυχία. Πρόκειται για κωμωδία που έκανε “πρεμιέρα” το 1993 (με το άνοιγμα της αγοράς καυσίμων).

  • Το “ξεκαρδιστικό σενάριο” της βασίζεται στην τότε διαβεβαίωση ότι με το άνοιγμα της αγοράς θα “σφραγισθεί” και το λαθρεμπόριο.

Τι έγινε στην πράξη; Αισθητό αν όχι ορατό παντού… ότι οι λαθρέμποροι το μόνο που δεν κατάφεραν είναι να ιδρύσουν και δικό τους κόμμα. Και να μπούνε και στη Βουλή!

  • Όλα τα άλλα τα έχουν βολέψει με τον καλύτερο τρόπο.

Τα βόλεψαν σε ένα κράτος που δεν ήταν σε θέση ούτε είναι σε κατάσταση να αφανίσει (όπως οι πάντες δηλώνουν  εδώ και 30 χρόνια) την κλοπή των πάνω 500 εκατ. ευρώ των φόρων επί των καυσίμων.

Οπότε  κρατικά κέρδη από τα καύσιμα μένουν μόνα  εκείνα (του 70% επί των τιμών) τα απ ευθείας από τη δική μας τσέπη για να περάσουν στον κρατισμό μας. Και τα άλλα βεβαίως. Αυτά που πληρώνει η παραγωγή (κυρίως), το εμπόριο, ο  τουρισμός και οι υπηρεσίες και περνάνε στην στην ίδια τσέπη. Δηλαδή την δική μας…

Για να έχουμε μια αίσθηση της εικόνας (που εμείς υποστηρίζουμε) ότι εκτός από την “παράσταση” που δόθηκε στη Βουλή (για 3η φορά από την ίδια κυβέρνηση) τίποτε δεν θα  γίνει στην πράξη (όπως ουδέποτε έγινε μέχρι σήμερα)  ας σημειώσουμε κάποια αδικαιολόγητα πράγματα τα οποία  περνάμε στα ψιλά γράμματα… της όλης υπόθεσης.

  • Πρώτον, ότι υπό τον απόλυτο έλεγχο του κράτους είναι  ακόμη η αγορά καυσίμων όταν σε ποσοστό 70%  και πάνω τροφοδοτείται από την ακόμη κρατική παραγωγή ενώ οι κρατικές αυτές δυνατότητες επιτρέπουν και μια μορφή συντονισμού στη συνολική διακίνηση.

Πώς είναι δυνατόν λοιπόν εδώ και 30 χρόνια που οργιάζει το λαθρεμπόριο καυσίμων (το οποίο σαν κύκλωμα επεκτείνεται και στην οικονομική και την κοινωνική μας ζωή) να μην έχει εντοπιστεί και ξεριζωθεί σε μια αγορά που οι πάντες συμφωνούν να γίνει αυτό που πρέπει να γίνει (σύμφωνα και με τις δηλώσεις και τοποθετήσεις όλων των εμπλεκομένων στο κύκλωμα καυσίμων).

  • Είναι τόσο μεγάλος ο αριθμός των λαθρεμπόρων ώστε να μην έχει τη δυνατότητα το κράτος (που ελέγχει και τον τομέα διύλισης καυσίμων) να “φωτογραφίσει” τους υπαίτιους, ως ο κύριος εγχώριος προμηθευτής τους;

Δεύτερον  ο μεγάλος όγκος λαθρεμπορίου γίνεται στα σύνορά μας με τη Βουλγαρία, τα Σκόπια και την Τουρκία όπου εμφανίζονται εξαγωγές -μαϊμού από αγορές που έγιναν στα δικά μας κρατικά διαλυστήρια. Ο λόγος για βυτιοφόρα νερού (!) που κάνουν βόλτα ως τα σύνορα (για να καταγραφούν…) ενώ στη συνέχεια τα καύσιμα που προμηθεύθηκαν για εξαγωγές ή για τροφοδοσία πλοίων, παραδίδονται στο λαθρεμπόριο.

  • Τρίτον πώς να μη χαρακτηριστεί ως άλλη μια παράσταση στη Βουλή η επανάληψη για τον αφανισμό του λαθρεμπορίου καυσίμων, όταν από το 2000 της κορύφωσή του έχουν γίνει περισσότερες από 100 τέτοιες παρεμβάσεις, ερωτήσεις και συζητήσεις. Έχουν συσταθεί 50-60 Επιτροπές ή ομάδες εργασίας για να εντοπίσουν το πρόβλημα και να προτείνουν λύσεις. Και έχουν εκπονηθεί  πάνω από 10-15 μεγάλες και μικρές μελέτες για το θέμα.

Το λαθρεμπόριο όμως στο ύψος και στο βάθος του. Και περιμένουμε να αυτοπεριοριστεί από τα πρόστιμα και μόνο στα πρόστιμα (!).Τα οποία οι λαθρέμποροι υπολογίζουν στο τζίρο τους ως ελαφρώς διαφυγόντα κέρδη…

[email protected]

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο