Η απεργία UAW μετατρέπει πραγματικά τα μεγάλα αποθέματα αυτοκινήτων σε “νεκρά χρήματα”. Τα αποθέματα αυτοκινήτων πιθανότατα θα… βάλουν neutral για αρκετό καιρό.
Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα στην απεργία των UAW εναντίον της Big Auto, θα είναι πολύ δύσκολο να κάνουμε μια κίνηση για να αγοράσουμε μετοχές της Ford (F) και της General Motors (GM) που επιφανειακά φαίνονται ηλίθια φθηνές.
Θέλω να πω, η μετοχή της Ford διαπραγματεύεται σε προθεσμιακή τιμή προς κέρδη πολλαπλάσια των 6,3 φορές σύμφωνα με τα στοιχεία της Yahoo Finance. Η General Motors σε λιγότερο από 4,9 φορές.
Ο S&P 500 διαπραγματεύεται σε προθεσμιακό PE 19,9 φορές…
Ωστόσο, μην απομακρυνθείτε από τις σχετικές εκπτώσεις των μετοχών αυτοκινήτων έναντι του S&P 500. Οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν παγίδα αξίας γραμμένη πάνω τους για μια εξαιρετικά απλή διατριβή.
Οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων χάνουν τεράστια χρήματα για τη μετάβαση των EV που ουσιαστικά αναγκάζονται από τις παγκόσμιες κυβερνήσεις. Σκεφτείτε το εξής: πριν από οποιαδήποτε νέα σύμβαση με το UAW, η μονάδα EV της Ford ήταν προγραμματισμένη να χάσει 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος. Τα κέρδη ήταν εξαιρετικά απίθανα ούτε το 2024, και ποιος ξέρει για το 2025 ή το 2026.
Η General Motors χάνει επίσης πολλά στα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό έρχεται καθώς η εταιρεία χάνει πολλά δολάρια για τα αυτόνομα οχήματα μέσω της επιχείρησής της κρουαζιέρας.
Αυτό που πιθανότατα φέρνει ένα νέο συμβόλαιο UAW, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, είναι μια πολύ υψηλότερη βάση κόστους για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και πιθανώς μεγαλύτερες απώλειες από τις δραστηριότητες EV. Ενώ αυτό εκτυλίσσεται, οι υψηλότεροι μισθοί που καταβάλλονται στο UAW θα δαγκώσουν τα περιθώρια κέρδους στις επιχειρήσεις που κινούνται με φυσικό αέριο από τις οποίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρηματοδοτούν τους οδικούς χάρτες EV.
Είναι ένα κολοσσιαίο χάος για τους επενδυτές αυτές οι μετοχές. Ένας φαύλος κύκλος καταστροφής!
Για να μην αναφέρουμε τις μέσες τιμές πώλησης στα ηλεκτρικά οχήματα που δεν είναι σταθερές. Κατηγορήστε την Tesla και μια νέα βιασύνη μοντέλων χαμηλότερης κατηγορίας από την GM και τις αυτοκινητοβιομηχανίες του εξωτερικού.
Όποια και αν είναι η περίπτωση, οι τιμές των EV καλούνται ταυτόχρονα με το κόστος που πρόκειται να αυξηθεί.
“Το καθαρό μας συμπέρασμα είναι ότι η αύξηση των μισθών και οι χαμηλότερες ώρες εργασίας / υψηλότερος αριθμός εργαζομένων, εάν γίνουν αποδεκτές όπως προτείνεται, θα επηρεάσουν αρνητικά τα προσαρμοσμένα EBIT [λειτουργικά κέρδη] κατά ~ $ 2 δισεκατομμύρια έως ~ $ 3 δισεκατομμύρια ανάλογα με τον OEM, πριν ληφθεί υπόψη οποιαδήποτε αύξηση των παροχών και πιθανές περικοπές κόστους και άλλες αντισταθμιστικές ενέργειες από τους OEM“, λέει ο αναλυτής της JP Morgan Ryan Brinkman.
Και τι συμβαίνει όταν επιτευχθεί νέα σύμβαση; Το ρολόι για ένα άλλο νέο ξεκινά, και με αυτό πιθανότατα φέρνει περαιτέρω υψηλότερο κόστος για τους γίγαντες αυτοκινήτων όταν το UAW πιθανότατα θα κερδίσει αυτόν τον γύρο.
Δεν είμαι επιστήμονας πυραύλων, αλλά αυτός ο αντίκτυπος κόστους που εκτιμάται από τον Brinkman δεν είναι γόνιμο έδαφος για μια έκρηξη κέρδους που ανάβει φωτιά κάτω από τις αποτιμήσεις των μετοχών αυτοκινήτων. Είναι το παιχνίδι EV της Tesla για να χάσει.
«Ο ξεκάθαρος νικητής σε αυτή τη μάχη του Game of Thrones μεταξύ UAW εναντίον GM/Ford είναι ο Musk και η Tesla με τη σαμπάνια τώρα στον πάγο, η οποία βρίσκεται σε θέση εκτός συνδικάτου και οι μεγαλύτεροι δυνητικοί ανταγωνιστές του EV 313 αντιμετωπίζουν τώρα αυξανόμενο κόστος / πολυπλοκότητα τα επόμενα χρόνια, ανάλογα με το πώς τελικά θα εξελιχθεί», λέει ο αναλυτής της Wedbush Securities, Dan Ives.
Στο τέλος, μπορεί να είναι μόνο το UAW που χρηματοδοτεί την επόμενη τεράστια εξαγορά από τον Elon Musk της Tesla. Και αν αυτή η συμφωνία περάσει από τα ειδησεογραφικά δίκτυα, καλύτερα να πιστέψετε ότι θα έρθει μαζί με πολύ κόκκινο μελάνι στη Ford, τη General Motors και τη Stellantis.
****
UAW = United Auto Workers
Oem είναι μια εταιρεία που κατασκευάζει τα γνήσια εξαρτήματα ενός προϊόντος, όμως το ίδιο το προϊόν πωλείται από άλλη εταιρεία με άλλο brand name…