Είναι η σειρά των λιανοπωλητών να είναι «ανθεκτικοί»: Morning Brief

Μετά από χρόνια του «ανθεκτικού καταναλωτή», μια ψυχρή οικονομία που επαναπροσδιορίζεται από τους δασμούς θα δοκιμάσει τις αντοχές των αμερικανών λιανοπωλητών.

Σε μια σειρά κερδών αυτή την εβδομάδα, τα στελέχη προσέφεραν μια πρώτη γεύση της εμπορικής ζωής σε μια νέα εποχή υψηλών δασμών. Ενώ η έκθεση στις εισφορές διαφέρει ανάλογα με τον τομέα και τη μάρκα, ένα βασικό θέμα αναδύθηκε από τα σχόλια αυτής της περιόδου: Καθώς τα νέα για τους δασμούς αλλάζουν λεπτό προς λεπτό, οι έμποροι λιανικής πώλησης έχουν μια στιγμή που όλοι έχουν τα χέρια τους ανοιχτά για να αντιμετωπίσουν ό,τι κι αν έρθει. Ένα οτιδήποτε που μοιάζει να μπορεί να είναι οτιδήποτε.

Το υπόβαθρο για όλα αυτά είναι η ιδέα του ανθεκτικού καταναλωτή. Οι Αμερικανοί χτυπούσαν ευλαβικά τις κάρτες τους για χρόνια, τροφοδοτώντας την οικονομία μέσω της ύφεσης του COVID και μέσω – και συμβάλλοντας – σε ιστορικά επίπεδα πληθωρισμού. Μέχρι που μια εκστρατεία υψηλών επιτοκίων της Fed ώθησε τελικά τη συσσωρευμένη ζήτηση σε πιο «επιλεκτικές» δαπάνες, όπως το έθεσε δημιουργικά ένας αναλυτής της Goldman.

Μετά από δύο χρόνια κερδών στην Abercrombie & Fitch (ANF), η εταιρεία δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι αναμένει βραδύτερη αύξηση των πωλήσεων το 2025, εν μέρει λόγω του αντίκτυπου των δασμών στο κόστος μεταφοράς και στις καταναλωτικές δαπάνες. Η Wall Street σφυροκόπησε τη μετοχή, μαζί με τις Target, Best Buy και άλλες των οποίων οι ηγέτες, με διπλωματική, εταιρική γλώσσα, κατάφεραν να αποκρυσταλλώσουν την αφηρημένη συζήτηση για τους δασμούς σε μια προειδοποίηση.

Οι διευθυντές πρέπει να αποφασίσουν αν θα φάνε τις αυξήσεις των τιμών, πλήττοντας έτσι τα εταιρικά κέρδη, ή θα ρίξουν τα ζάρια και θα μετακυλήσουν το κόστος των δασμών στους καταναλωτές, δοκιμάζοντας περαιτέρω την ανθεκτικότητά τους. Αλλά οι Αμερικανοί, που έχουν φθαρεί από το υψηλότερο κόστος, είναι προετοιμασμένοι να απορρίψουν έναν ακόμη κύκλο μετα-ΚΟΒΙΔΙΚΩΝ σοκ τιμών.

«Πολλοί έμποροι λιανικής πώλησης έχουν αναφέρει ότι οι καταναλωτές είναι πιο ευαίσθητοι στις αυξήσεις των τιμών και πιο πρόθυμοι να περιορίσουν τις αγορές τους ως απάντηση σε αυτές από ό,τι πριν από μερικά χρόνια», έγραψε αυτή την εβδομάδα ο Bill Adams, επικεφαλής οικονομολόγος της Comerica Bank.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Best Buy (BBY) Κόρι Μπάρι δήλωσε ότι είναι «πολύ πιθανό» οι καταναλωτές να δουν αντίκτυπο στις τιμές από τους δασμούς, καθώς περίπου το 55% των προϊόντων της προέρχεται από την Κίνα «με κάποιο τρόπο, σχήμα ή μορφή».

Ο CFO της Target (TGT) Jim Lee δήλωσε ότι αναμένουν «υπερμεγέθεις πιέσεις στα κέρδη» στο τρέχον τρίμηνο, εν μέρει λόγω της «αβεβαιότητας των δασμών» και δεν έδωσε συγκεκριμένες οδηγίες.

Η Walmart (WMT), η οποία ξεκίνησε την περίοδο των κερδών λιανικής τρομάζοντας τις αγορές με την επιβράδυνση της αύξησης των κερδών, εξέφρασε μια στρατηγική «roll-with-the-punches tariff».

Ορισμένοι λιανοπωλητές, όπως η BJ’s (BJ), βλέπουν στην πραγματικότητα ευκαιρίες μέσα στο χάος. Ο διευθύνων σύμβουλος Bob Eddy δήλωσε την Πέμπτη ότι οι περίοδοι ανόδου των τιμών και της διαταραχής της αλυσίδας εφοδιασμού ήταν συχνά καλές για την αποθήκη με βάση τα μέλη.

Η έκθεση για τις λιανικές πωλήσεις του Φεβρουαρίου θα δημοσιευτεί αργότερα αυτό το μήνα. Δεν θα καταγράψει τις πλήρεις επιπτώσεις των δασμών και της αβεβαιότητας στο λιανικό εμπόριο, αλλά θα μπορούσε να δώσει μια ιδέα για το πώς οι καταναλωτές κάνουν συναλλαγές ή συγκρατούν τις αγορές τους. Η ευρύτερη εικόνα μπορεί να πρέπει να περιμένει μέχρι το επόμενο τρίμηνο.

Και με τον τρόπο που εξελίσσονται τα πράγματα, οι λιανοπωλητές μπορεί να βρεθούν σε ένα εντελώς διαφορετικό τοπίο.

Hamza Shaban, Yahoo Finance

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο