Jacob Passy, The Wall Street Journal
Οι αεροπορικές εταιρείες είναι πρόθυμες να σας πουλήσουν πόντους και μίλια συχνών πτήσεων. Η τελευταία τους πρόταση πώλησης: η μηνιαία αγορά αεροπορικών μιλίων. Το να πληρώνετε μετρητά για μίλια δεν εγγυάται συμφωνία, οπότε φροντίστε να κάνετε τη μελέτη σας πριν δεχτείτε οποιαδήποτε προσφορά.
Ακόμα και όταν οι αγοραστές λένε ότι κουράζονται από τις φαινομενικά ατελείωτες συνδρομές, περισσότερες αεροπορικές εταιρείες στοιχηματίζουν ότι οι ταξιδιώτες θέλουν να εγγυηθούν την πρόσβαση σε μια σταθερή ροή πόντων επιβράβευσης για να επιδοτήσουν πολυτελή ταξίδια. Το πρόγραμμα πιστότητας Flying Blue της Air France-KLM είναι το τελευταίο που προσφέρει μια τέτοια συνδρομητική υπηρεσία. Η United Airlines και η Southwest Airlines εγκαινίασαν παρόμοιες υπηρεσίες το 2021.
Μεταξύ αυτών των υπηρεσιών και των πιο τυπικών προσφορών για την αγορά μιλίων και πόντων, είναι εύκολο να νιώσετε πίεση για να αρπάξετε αυτό που μοιάζει με συμφωνία.
Αλλά η αγορά μιλίων συχνά δεν σημαίνει ότι ξοδεύετε λιγότερα χρήματα για πτήσεις. Και τα χρήματα που χρησιμοποιούνται για πόντους μπορεί να είναι καλύτερα τοποθετημένα σε μια επένδυση που αποφέρει τόκους.
Να αγοράσετε ή να μην αγοράσετε
Σχεδόν ανά πάσα στιγμή, «υπάρχουν πολλές πιθανότητες κάποιος να έχει μια πώληση πόντων», λέει η Tiffany Funk, συνιδρύτρια της point.me, μιας πλατφόρμας αναζήτησης ταξιδιών με βραβεία.
Ορισμένοι αερομεταφορείς, όπως η Hawaiian Airlines και η JetBlue Airways, έχουν διαφημίσει μπόνους άνω του 100% για αυτές τις συναλλαγές. Η Southwest έχει προσφέρει εκπτώσεις για την αγορά πόντων με μπόνους που κυμαίνονται από 40% έως 50% σε επτά περιπτώσεις το 2024, λέει η Funk.
Η Flying Blue έθεσε σε εφαρμογή το συνδρομητικό της πρόγραμμα, με την ονομασία Subscribe to Miles, την περασμένη εβδομάδα, μετά από μια ήπια έναρξη. Για ένα μηνιαίο τέλος που κυμαίνεται από περίπου 30 έως 200 δολάρια, οι άνθρωποι που εγγράφονται μπορούν να λαμβάνουν ένα μηνιαίο ποσό έως και 17.000 μίλια συχνών πτήσεων. Οι συνδρομητές μπορούν να το ακυρώσουν ανά πάσα στιγμή.
Η αγορά μιλίων ή πόντων για χρήση σε μεταγενέστερη ημερομηνία ενέχει κινδύνους. Η αξία αυτών των πόντων μπορεί να μειωθεί με την πάροδο του χρόνου ή οι πόντοι μπορεί να λήξουν.
«Κατά κανόνα, νομίζω ότι γενικά έχει νόημα μόνο όταν πρέπει να συμπληρώσετε έναν λογαριασμό για να επιτύχετε μια εξαργύρωση», λέει ο Funk.
Μπορείτε επίσης να βρείτε προσφορές αν ελέγχετε τακτικά τους προτιμώμενους αερομεταφορείς σας και κάνετε λίγους υπολογισμούς. Δείτε πόσο θα κόστιζε μια πτήση επιβράβευσης με πόντους έναντι μετρητών. Στη συνέχεια, υπολογίστε πόσο θα κόστιζε η αγορά του απαραίτητου αριθμού πόντων ή μιλίων.
«Θέλετε υψηλότερα σεντς ανά πόντο όταν εξαργυρώνετε, και χαμηλότερα σεντς ανά μίλι όταν αγοράζετε», λέει ο Tim Qin, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Roame.Travel, μιας ιστοσελίδας αναζήτησης ταξιδιών επιβράβευσης.
Μια δοκιμαστική περίπτωση
Πάρτε μια πτήση μετ’ επιστροφής της Air France μεταξύ Ντένβερ και Παρισιού.
Ένας προωθητικός ναύλος επιβράβευσης θα μπορούσε να προσφέρει σε έναν επιβάτη ένα οικονομικό εισιτήριο με 30.000 μίλια Flying Blue, βάσει μιας αναζήτησης της Δευτέρας. Κάποιος που ανήκει στη δεύτερη υψηλότερη βαθμίδα του συνδρομητικού προγράμματος της Flying Blue θα μπορούσε να αποκτήσει τόσα μίλια σε τρεις μήνες, ξοδεύοντας λίγο πάνω από 400 δολάρια (χωρίς φόρους και τέλη). Οι ίδιες πτήσεις θα μπορούσαν να κοστίσουν πάνω από 1.400 δολάρια για τον πιο απλό ναύλο με μετρητά.
Ωστόσο, το ίδιο ταξίδι την εβδομάδα των Χριστουγέννων κόστιζε πάνω από 110.000 μίλια, συν τους φόρους και τα τέλη, από τη Δευτέρα. Η κράτηση μιας απλής πτήσης με μετρητά θα κόστιζε λίγο πάνω από 1.600 δολάρια. Ο ίδιος συνδρομητής θα χρειαζόταν να περάσει σχεδόν ένα χρόνο για να συγκεντρώσει τα απαραίτητα μίλια – και θα μπορούσε να πληρώσει τελικά περισσότερα από τον αρχικό ναύλο, αφού συνυπολογίσει τους φόρους και τα τέλη.
Η τιμολόγηση της Air France σχεδιάστηκε για να είναι πιο ευνοϊκή από ό,τι αν ένας ταξιδιώτης αγόραζε μίλια από την Flying Blue σε εφάπαξ βάση, λέει ο Peter Schinasi, διευθυντής πιστότητας της Flying Blue για τη Βόρεια Αμερική.
Η αγορά 2.000 μιλίων το μήνα κοστίζει 34 δολάρια ή 1,7 σεντς για ένα μίλι. Η ίδια ποσότητα εκτός συνδρομής κοστίζει σχεδόν διπλάσια. Οι πιο ακριβές βαθμίδες της συνδρομητικής υπηρεσίας προσφέρουν καλύτερη αξία, έως και περίπου 1,3 σεντς για ένα μίλι.
Ο Schinasi λέει ότι η Flying Blue έχει διαπιστώσει ότι η επιλογή αυτή απευθύνεται σε μια σειρά ταξιδιωτών, όχι μόνο σε εκείνους που έχουν εμμονή με τους πόντους. Μια συνδρομητική υπηρεσία όπως αυτή θα μπορούσε να επιτρέψει σε κάποιον που δεν είναι συχνός ταξιδιώτης να συγκεντρώσει ένα θησαυροφυλάκιο μιλίων για να μπορέσει να επωφεληθεί από τις προσφορές σε εισιτήρια επιβράβευσης, λέει.
Οι αεροπορικές εταιρείες αισθάνονται την πίεση να επιτρέψουν στους ταξιδιώτες να κερδίζουν μίλια με άλλες μεθόδους εκτός από την κράτηση πτήσεων, καθώς τα προγράμματα τακτικών επιβατών έχουν γίνει ένας μεγαλύτερος συντελεστής στα κέρδη τους.
«Η πλειονότητα των μιλίων στις μέρες μας απονέμεται με τρόπους που δεν αφορούν πτήσεις», λέει η Funk.
Τ.Σ.