Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, δήλωσε την Τετάρτη ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα “κατεδαφίσουν” τους παγκόσμιους αντιπάλους χωρίς εμπορικούς φραγμούς, υπογραμμίζοντας τη θερμότητα που αντιμετωπίζει ο ηγέτης της αμερικανικής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες όπως η BYD (SZ:002594), οι οποίες κάνουν αγώνα δρόμου για να επεκταθούν παγκοσμίως.
Τα σχόλια του Musk έρχονται αφού η BYD -με τα φθηνότερα μοντέλα της και την πιο ποικίλη γκάμα- που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett, ξεπέρασε την Tesla (NASDAQ:TSLA) ως η εταιρεία με τις περισσότερες πωλήσεις EV στον κόσμο το περασμένο τρίμηνο, παρά τις βαθιές μειώσεις τιμών της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι το 2023.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν οι “πιο ανταγωνιστικές” και “θα έχουν σημαντική επιτυχία εκτός Κίνας, ανάλογα με το είδος των δασμών ή των εμπορικών φραγμών που θα θεσπιστούν”, δήλωσε ο Musk σε μια κλήση με αναλυτές την Τετάρτη μετά την ανακοίνωση των κερδών.
“Αν δεν υπάρξουν εμπορικοί φραγμοί, θα κατεδαφίσουν τις περισσότερες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο”, δήλωσε. “Είναι εξαιρετικά καλοί”
Ερωτηθείσα σχετικά με τα σχόλια του Musk, το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών δήλωσε σε τακτική ενημέρωση την Πέμπτη ότι δεν γνώριζε τις αναφορές, αλλά τάχθηκε υπέρ της “διατήρησης ενός δίκαιου, δίκαιου και ανοιχτού επιχειρηματικού περιβάλλοντος”.
Ο Musk έχει λόγους να ανησυχεί.
Ξεκίνησε έναν πόλεμο τιμών πέρυσι για να προσελκύσει τους καταναλωτές που πλήττονται από το υψηλό κόστος δανεισμού, συμπιέζοντας με τη σειρά του τα περιθώρια κέρδους της Tesla και ανησυχώντας τους επενδυτές. Την Τετάρτη, ο Musk προειδοποίησε ότι η Tesla έφτασε στο “φυσικό όριο της μείωσης του κόστους” με την υπάρχουσα γκάμα της.
Η Tesla σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή ενός φθηνότερου, συμπαγούς crossover μαζικής αγοράς με την κωδική ονομασία “Redwood (NYSE:RWT)” στα μέσα του 2025 για να ανταγωνιστεί τους φθηνούς αντιπάλους της, ανέφερε το Reuters την Τρίτη. Ο Musk επιβεβαίωσε την Τετάρτη ότι η Tesla αναμένει να ξεκινήσει την παραγωγή της επόμενης γενιάς EV στο εργοστάσιό της στο Τέξας το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Όμως οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι είναι έμπειροι στο να διατηρούν το κόστος υπό έλεγχο με μια σταθερή αλυσίδα εφοδιασμού, κινούνται γρήγορα. Με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό και την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην Κίνα, πολλές από αυτές εργάζονται τώρα για την ταχεία επέκταση του αποτυπώματός τους στο εξωτερικό, αφού τα χρόνια των κρατικών επιδοτήσεων βοήθησαν στην ενίσχυση των εγχώριων πωλήσεων.
“Η πληρότητα και η ανθεκτικότητα της κρατικής υποδομής επεξεργασίας υλικών μπαταριών της Κίνας, η οποία είναι κατευθυνόμενη από το κράτος και διαρκεί πολλές δεκαετίες, είναι δύσκολη”, δήλωσε ο Ross Gregory, εταίρος της εταιρείας συμβούλων New Electric Partners με έδρα τη Μελβούρνη.
Η κινεζική SAIC Motor, για παράδειγμα, έχει παραγγείλει περισσότερα πλοία μεταφοράς οχημάτων στο στόλο της για να αντιμετωπίσει το κόστος ναυτιλίας, καθώς επιδιώκει να αυξήσει τις πωλήσεις της στο εξωτερικό.
Παρόλα αυτά, η αναγνωρισιμότητα των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι εξαιρετικά χαμηλή και η αξιοπιστία, η αντοχή και η ασφάλειά τους είναι μέτριες, οπότε έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν για να κερδίσουν μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ, δήλωσε ο Spencer Imel, συνεργάτης της εταιρείας Lansgton που ασχολείται με τις γνώσεις των καταναλωτών.
“Απολαμβάνουν υψηλή ζήτηση στην Κίνα με καινοτομίες όπως η τεχνολογία μέσα στο αυτοκίνητο και η εναλλαγή μπαταριών”, δήλωσε ο Imel. “Αυτό, πιστεύουμε, θα αποτελέσει σημαντικό συστατικό και διαφοροποιητικό στοιχείο για τη μελλοντική τους ανάπτυξη στο εξωτερικό”
Τα σχόλια του Μασκ έρχονται επίσης καθώς οι προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ επιταχύνουν τους ρυθμούς τους. Ο πρόεδρος Joe Biden δήλωσε ότι η Κίνα είναι αποφασισμένη να κυριαρχήσει στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και ότι “δεν θα το αφήσει να συμβεί”.
Ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος είναι ο επικρατέστερος υποψήφιος για το χρίσμα των Ρεπουμπλικανών για την προεδρία φέτος, έχει δηλώσει ότι θα διπλασιάσει τους αυστηρότερους δασμούς αν εκλεγεί, ζητώντας καθολικό δασμό 10% σε όλες τις εισαγωγές στις ΗΠΑ και ανακαλώντας το καθεστώς του πλέον ευνοούμενου εμπορικού κράτους της Κίνας.
Ο Musk δήλωσε την Τετάρτη ότι δεν υπάρχει “προφανής ευκαιρία” να συνεργαστεί με Κινέζους αντιπάλους, αλλά η Tesla είναι ανοιχτή στο να τους δώσει πρόσβαση στο δίκτυο φόρτισης και να τους παραχωρήσει άδειες για άλλες τεχνολογίες, όπως η αυτοοδήγηση.
Η Ευρώπη έχει επίσης υιοθετήσει προστατευτική στάση απέναντι στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Πέρυσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα για το αν θα έπρεπε να επιβάλει τιμωρητικούς δασμούς για να προστατεύσει τους παραγωγούς της ΕΕ από φθηνότερες κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες, όπως λέει, επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις.
Περισσότερο από τους δασμούς, οι ΗΠΑ και η Ευρώπη χρειάζονται πολιτικές που θα δώσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες τους το χρόνο να δημιουργήσουν μια διαφοροποιημένη αλυσίδα εφοδιασμού, δήλωσε ο Gregory της New Electric.
πηγή:www.investing.com