Ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι παρακολουθούν podcasts στο YouTube κάθε μήνα

Ο ιστότοπος βίντεο ξεπέρασε το Spotify και έγινε η πιο δημοφιλής πλατφόρμα podcasting στις ΗΠΑ

Περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι κάθε μήνα παρακολουθούν περιεχόμενο podcast στο YouTube, αποτέλεσμα μιας επενδυτικής ώθησης που έχει καταστήσει την πλατφόρμα της Alphabet Inc. την πιο δημοφιλή υπηρεσία για podcast στις ΗΠΑ.

«Είδαμε μεγάλη ανάπτυξη», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Tim Katz, αντιπρόεδρος για τις συνεργασίες στο YouTube. Το YouTube εντόπισε για πρώτη φορά τα podcasts ως δημοφιλή μορφή περιεχομένου κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Πριν από αυτό το μέσο δεν ήταν κάτι που το YouTube είχε υποστηρίξει ειδικά, ούτε αναζητούσε τέτοιου είδους δημιουργούς, είπε.

«Οι podcasters έμπαιναν οργανικά στο YouTube και οι χρήστες συνέρρεαν στο περιεχόμενό τους», δήλωσε ο Katz. «Σε εκείνο το σημείο, είπαμε: «Πρέπει να σκύψουμε πάνω τους»».

Το YouTube αφιέρωσε υπαλλήλους στην προσπάθεια αυτή, εξασφάλισε ότι οι podcasters θα μπορούσαν να εγγραφούν στην υπηρεσία διαφημίσεων της πλατφόρμας, προσέφερε πιο ισχυρές αναλύσεις και συνέστησε περισσότερο περιεχόμενο podcast στους θεατές και τους ακροατές.

Αυτές οι προσπάθειες οδήγησαν το YouTube να ξεπεράσει την Spotify Technology SA, η οποία συνέβαλε στον καθορισμό της έκρηξης του podcasting όταν επένδυσε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε εξαγορές και συμφωνίες αδειοδότησης για δημοφιλείς εκπομπές. Αλλά το 2022, αφού οι επενδυτές κουράστηκαν από τις άφθονες δαπάνες της Spotify, η εταιρεία ροής μουσικής έκλεισε το εσωτερικό στούντιο podcasting, μείωσε το προσωπικό της και μείωσε σημαντικά τις προσπάθειές της για podcasting. Περίπου την ίδια εποχή, το YouTube άρχισε να προσφέρει έως και 300.000 δολάρια σε podcasters για να τους δελεάσει να δημιουργήσουν βιντεοεκδόσεις των εκπομπών τους.

Η τάση του podcast στο YouTube «υπήρχε, αλλά ήταν θέμα μας να το ρίξουμε λίγο γκάζι», δήλωσε ο Katz. Οι podcasters είναι πλέον σε θέση να επισημαίνουν το περιεχόμενό τους ως τέτοιο, βοηθώντας τον αλγόριθμο αναζήτησης του YouTube να εμφανίζει τα προγράμματα σε περισσότερους ανθρώπους που ήδη καταναλώνουν podcasts. Το YouTube θέλει να συνεχίσει να βελτιώνει τους τρόπους με τους οποίους οι podcasters μπορούν να κερδίζουν χρήματα και να υποστηρίζει πολλές γλώσσες, ώστε οι εκπομπές να μπορούν να καταναλώνονται σε όλο τον κόσμο, δήλωσε ο Katz.

Πέρυσι, οι θεατές παρακολούθησαν περισσότερες από 400 εκατομμύρια ώρες podcasts μηνιαίως σε συσκευές καθιστικού, σύμφωνα με το YouTube. Τον Οκτώβριο, η Edison Research ανακήρυξε το YouTube ως την πιο δημοφιλή πλατφόρμα podcast στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας το Spotify και την εφαρμογή Podcasts της Apple Inc.

Το Spotify διπλασιάζει επίσης τις δραστηριότητές του στα βίντεο podcasts. Ξεκίνησε τον Ιανουάριο ένα νέο πρόγραμμα συνεργατών που πληρώνει τους δημιουργούς βίντεο με βάση την κατανάλωση και όχι με βάση τα έσοδα από διαφημίσεις και έχει φλερτάρει δημοφιλείς podcasters σε μια προσπάθεια να τους πείσει να βάλουν τις εκπομπές τους στην υπηρεσία. Από τον Ιούνιο του 2024, το Spotify δήλωσε ότι περίπου 170 εκατομμύρια άνθρωποι είχαν παρακολουθήσει ένα βίντεο podcast στην πλατφόρμα του και νωρίτερα φέτος δήλωσε ότι έχει περισσότερα από 300.000 βίντεο podcasts στον ιστότοπο.

«Σε γενικές γραμμές, είμαι βέβαιος ότι βλέπουν τις ίδιες τάσεις που βλέπουμε και εμείς στην πλατφόρμα μας – ότι οι χρήστες θέλουν να καταναλώνουν περιεχόμενο βίντεο», δήλωσε ο Katz.

Τα video podcasts έχουν πιστωθεί ότι βοήθησαν τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ να κερδίσει τις εκλογές πέρυσι. Έφτασε σε εκατομμύρια θεατές στο YouTube με εμφανίσεις σε κορυφαίες εκπομπές όπως το The Joe Rogan Experience και το Last Weekend with Theo Von. Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου της ορκωμοσίας του Τραμπ, το Spotify και το YouTube αποθέωσαν τους podcasters και εξήραν την επιρροή του μέσου.

Παρόλα αυτά, οι δημιουργοί podcast ανησυχούν ότι η ώθηση προς το βίντεο θα μπορούσε να αποξενώσει ορισμένα στυλ εκπομπών, όπως τα αφηγηματικά προγράμματα μεγάλης διάρκειας κατά το πρότυπο του Serial. Ταυτόχρονα, πολλοί podcasters έχουν δημιουργήσει στούντιο ή έχουν προσθέσει στοιχεία βίντεο στα προγράμματά τους για να επωφεληθούν από την εξέχουσα θέση του YouTube και να εκμεταλλευτούν τις πλατφόρμες κλιπ μικρού μήκους, όπως το TikTok, για να ενισχύσουν την ανακάλυψη.

, Bloomberg

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο