Το καταναλωτικό κλίμα της Γερμανίας αναμένεται να υποχωρήσει τον τελευταίο μήνα του έτους, σπάζοντας ένα σερί αυξήσεων καθώς τα νοικοκυριά, αντιμέτωπα με αναφορές για περικοπές θέσεων εργασίας, γίνονται πιο απαισιόδοξα για τις προοπτικές του εισοδήματός τους, έδειξε έρευνα την Τετάρτη.
Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος, που δημοσιεύτηκε από την GfK και το Ινστιτούτο Αγοράς Αποφάσεων της Νυρεμβέργης (NIM), υποχώρησε σημαντικά περισσότερο από το αναμενόμενο τον Δεκέμβριο, στις -23,3 μονάδες από ελαφρώς αναθεωρημένη -18,4 μονάδες τον προηγούμενο μήνα.
Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν ένδειξη -18,6.
Ο αριθμός του Δεκεμβρίου σηματοδοτεί το χαμηλότερο σημείο για το καταναλωτικό κλίμα από τον Μάιο, όταν ήταν -24 μονάδες, και είναι παρόμοιο με το συγκριτικά χαμηλό επίπεδο που παρατηρήθηκε στο τέλος του περασμένου έτους.
«Οι τελευταίες εβδομάδες του έτους τελειώνουν με μια σημαντική οπισθοδρόμηση στο καταναλωτικό κλίμα», δήλωσε ο αναλυτής της NIM Rolf Buerkl.
“Οι λόγοι για αυτό είναι σίγουρα οι περικοπές θέσεων εργασίας που αναφέρει η βιομηχανία και η μετεγκατάσταση της παραγωγής στο εξωτερικό. Επιπλέον, ο αριθμός των πτωχεύσεων έχει αυξηθεί πρόσφατα”, είπε.
«Εν ολίγοις, το καταναλωτικό κλίμα παραμένει στον πάτο».
Μεγάλες εταιρείες, όπως η Bayer (OTC:BAYRY), η Volkswagen (ETR:VOWG_p) και η Thyssenkrupp (ETR:TKAG), έχουν ανακοινώσει περικοπές θέσεων εργασίας τους τελευταίους μήνες καθώς η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης δυσκολεύεται να ανακάμψει.
Οι αρχικές ελπίδες των καταναλωτών για οικονομική ανάκαμψη εξαφανίστηκαν σταδιακά κατά τη διάρκεια του έτους, με τον δείκτη για τις προσδοκίες για τους επόμενους 12 μήνες να υποχωρεί για τέταρτο συνεχόμενο μήνα στη χαμηλότερη τιμή από τον Φεβρουάριο, έδειξε η έρευνα.
Αυτό ακολουθεί την πρόβλεψη της κυβέρνησης για οικονομική συρρίκνωση 0,2% το 2024, σηματοδοτώντας τη δεύτερη χρονιά πτώσης και εδραιώνοντας τη θέση της Γερμανίας ως υστερούσα μεταξύ των μεγάλων ομολόγων της στην ευρωζώνη.
Καταναλωτικό κλίμα -23,3 -18,4 -27,6
Στοιχεία καταναλωτικού κλίματος ΝΟΕ 2024 ΟΚΤ 2024 ΝΟΕ 2023
– προθυμία αγοράς -6,0 -4,7 -15,0
– προσδοκίες εισοδήματος -3,5 13,7 -16,7
– προσδοκίες οικονομικού κύκλου -3,6 0,2 -2,3
ΣΗΜΕΙΩΣΗ – Η περίοδος της έρευνας ήταν από τις 31 Οκτωβρίου έως τις 11 Νοεμβρίου 2024.
Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος προβλέπει την πρόοδο της πραγματικής ιδιωτικής κατανάλωσης τον επόμενο μήνα.
Ένας δείκτης πάνω από το μηδέν σηματοδοτεί ετήσια αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης. Μια τιμή κάτω από το μηδέν υποδηλώνει πτώση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με την GfK, μια μεταβολή κατά μία μονάδα του δείκτη αντιστοιχεί σε μεταβολή 0,1% από έτος σε έτος στην ιδιωτική κατανάλωση.
Ο δείκτης “προθυμία για αγορά” αντιπροσωπεύει την ισορροπία μεταξύ θετικών και αρνητικών απαντήσεων στην ερώτηση: “Πιστεύετε ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να αγοράσετε μεγάλα αντικείμενα;”
Ο υποδείκτης προσδοκιών εισοδήματος αντανακλά τις προσδοκίες για την εξέλιξη των οικονομικών των νοικοκυριών τους επόμενους 12 μήνες.
Ο πρόσθετος δείκτης προσδοκιών επιχειρηματικού κύκλου αντανακλά την εκτίμηση των ερωτηθέντων για τη γενική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες.
πηγή: www.investing.com