Η μεταφορά περισσότερων αποθεμάτων, η στροφή σε προμηθευτές που βρίσκονται πιο κοντά στους καταναλωτές και η μείωση της εξάρτησης από την Κίνα είναι τακτικές που χρησιμοποίησαν οι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί λιανοπωλητές για να δημιουργήσουν πιο ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού μετά από διαταραχές κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.
Αντιμέτωποι τώρα με καθυστερήσεις μεταφοράς δύο εβδομάδων ή και περισσότερο, καθώς τα φορτηγά πλοία ανακατευθύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα, έχουν περιορισμένα οικονομικά περιθώρια για να δαπανήσουν για λύσεις όπως οι αεροπορικές μεταφορές που θα έφερναν τα προϊόντα στα καταστήματα γρηγορότερα.
Η άνοδος του πληθωρισμού μετά την πανδημία έχει επίσης οδηγήσει τους αγοραστές σε όλο τον κόσμο να περιορίσουν τις δαπάνες τους, θέτοντας το επίκεντρο της προσοχής των λιανοπωλητών στη μείωση του κόστους τους, δήλωσαν ειδικοί του κλάδου. Πολλοί απλά επιλέγουν να αναλάβουν το πλήγμα από το υψηλότερο κόστος μεταφοράς αντί να ρισκάρουν την αύξηση των τιμών.
Η ταχεία ανάπτυξη των εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου που ιδρύθηκαν στην Κίνα, όπως η Shein και η Temu, οι οποίες παραδίδουν τεράστιες ποσότητες ρούχων και αξεσουάρ σε χαμηλές τιμές από την Κίνα στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες αεροπορικώς, έχει επίσης αυξήσει την πίεση στους ανταγωνιστές λιανοπωλητές να κάνουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους όσο το δυνατόν πιο λιτές.
“Εάν η ανθεκτικότητα της αλυσίδας εφοδιασμού σημαίνει ότι πρέπει να πληρώνετε περισσότερα για τα προϊόντα σας, τότε αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει”, δήλωσε ο Matt Clark, επικεφαλής της πρακτικής λιανικού εμπορίου στην περιοχή ΕΜΕΑ της εταιρείας συμβούλων AlixPartners στο Λονδίνο.
Η “ανάγκη των λιανοπωλητών να αυξήσουν την κερδοφορία τους ξεπερνά την πρόθεση για ανθεκτικότητα της αλυσίδας εφοδιασμού”, πρόσθεσε.
Ορισμένοι λιανοπωλητές μόδας εργάζονται γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα χρησιμοποιώντας θαλάσσια-αεροπορική μεταφορά, η οποία περιλαμβάνει τη μεταφορά προϊόντων στο Ντουμπάι και στη συνέχεια την πτήση τους από εκεί, αλλά είναι ιδιαίτερα επιλεκτικοί.
Η αεροπορική μεταφορά εμπορευμάτων είναι περίπου 10 έως 12 φορές ακριβότερη από τη θαλάσσια μεταφορά, σύμφωνα με τον Sunandan Ray, διευθύνοντα σύμβουλο της Unique Logistics με έδρα τις ΗΠΑ. Για την οικονομική εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας Primark, οι αεροπορικές μεταφορές δεν θα ήταν οικονομικές, δήλωσε την Τρίτη ο οικονομικός διευθυντής της μητρικής εταιρείας Associated British Foods (OTC:ASBFY).
Οι λιανοπωλητές ενδυμάτων και αθλητικών ειδών θέλουν επίσης να αποφύγουν την υπεραποθεματοποίηση, αφού μόλις έχουν ανακάμψει από την υπερπληθώρα που τους ανάγκασε να πωλούν προϊόντα με έκπτωση.
Ο χονδρέμπορος αθλητικού εξοπλισμού και ενδυμάτων Intersport Deutschland έχει προμηθευτεί τις τελευταίες εβδομάδες για να διαχειριστεί τις αναμενόμενες καθυστερήσεις δύο εβδομάδων που θα προκληθούν από την αλλαγή δρομολογίου των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσε σε συνέντευξή του ο οικονομικός διευθυντής Thomas Storck.
Αλλά συνολικά, το επίπεδο αποθεμάτων της εταιρείας είναι σημαντικά χαμηλότερο από ό,τι πριν από ένα χρόνο, είπε. Αυτό είναι αποτέλεσμα των επενδύσεων σε αποθήκες που βελτίωσαν την ικανότητά της να προμηθεύει ταχύτερα τα προϊόντα σε περισσότερα από 1. 400 ανεξάρτητα καταστήματα Intersport στη Γερμανία.
Η Intersport Deutschland σχεδιάζει να απορροφήσει το υψηλότερο κόστος μεταφοράς αντί να το μετακυλήσει στους ιδιοκτήτες καταστημάτων ή στους καταναλωτές μέσω υψηλότερων τιμών.
Η εταιρεία κατασκευής οικονομικών επίπλων Inter IKEA δήλωσε επίσης ότι προς το παρόν, ο σχεδιασμός της τιμολόγησης παραμένει αμετάβλητος παρά την αναστάτωση στην Ερυθρά Θάλασσα.
“Παραμένουμε προσηλωμένοι στο έργο μας για την ενίσχυση της οικονομικής προσιτότητας των προϊόντων ΙΚΕΑ”, αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Εστίαση στην κοντινή μεταφοράς
Ένας τρόπος με τον οποίο οι έμποροι λιανικής προσπαθούν να καλύψουν την αύξηση του κόστους και να αποφύγουν την εξάντληση των αποθεμάτων είναι να κάνουν λιγότερες εκπτώσεις από ό,τι συνηθίζεται αυτή την εποχή του έτους.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι εκπτώσεις των λιανοπωλητών έχουν ανέλθει κατά μέσο όρο στο 39% μέχρι στιγμής τον Ιανουάριο, από 41% πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG και της Centric Market Intelligence.
Οι διαταραχές στις αποστολές από την Ασία προς την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες μπορεί να ωθήσουν περισσότερους λιανοπωλητές να προμηθεύονται περισσότερα προϊόντα από προμηθευτές που βρίσκονται πιο κοντά στις αγορές τους, αλλά και εδώ, το κόστος αποτελεί βασικό κριτήριο.
Η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας H&M (ST:HMb) δήλωσε ότι “αυξάνει το μερίδιο της εγγύς μεταφοράς για να είναι πιο κοντά στον πελάτη”, χωρίς να δώσει συγκεκριμένο στόχο.
Η Intersport Deutschland στοχεύει επίσης στη “γειτνίαση”, δήλωσε ο Storck, αλλά “δεν μπορείς να το κάνεις αυτό από τη μια μέρα στην άλλη, επειδή πρέπει επίσης να αντανακλάς το κόστος και το τι είναι διατεθειμένος να πληρώσει ο καταναλωτής”
Για τους Ευρωπαίους λιανοπωλητές, η αγορά από εργοστάσια της περιοχής είναι συνήθως πιο δαπανηρή από την προμήθεια από την Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες, γεγονός που καθιστά δύσκολη την υλοποίηση σε κλίμακα, παραμένοντας παράλληλα ανταγωνιστική.
“Η Κίνα εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη χώρα προέλευσης για τα ενδύματα μόδας και η σχέση ποιότητας-τιμής είναι τόσο καλή που, ακόμη και αν ορισμένες εταιρείες θέλουν να μειώσουν το μερίδιο που έχει η Κίνα στη συνολική παραγωγή τους, είναι σχεδόν αδύνατο, επειδή είναι τόσο καλά τοποθετημένη”, δήλωσε ο Laurens Schoningh, παγκόσμιος επικεφαλής των logistics μόδας της Hellmann Worldwide Logistics.
Η Swetha Ramachandran, η οποία διαχειρίζεται ένα χαρτοφυλάκιο καταναλωτικών εμπορικών σημάτων στην Artemis Fund Managers, δήλωσε ότι δεν θα καλωσόριζε τις εταιρείες που κάνουν “κοντινές μεταφορές”, εάν αυτό οδηγούσε σε υψηλότερο κόστος.
“Προφανώς ως επενδυτές δεν θα θέλαμε να τους δούμε να θυσιάζουν μακροπρόθεσμα κέρδη”, δήλωσε ο Ramachandran, το ταμείο του οποίου επενδύει σε εταιρείες όπως η Inditex (BME:ITX), η Nike (NYSE:NKE) και η Adidas (OTC:ADDYY).
“Υπάρχει ένας τρόπος για τις εταιρείες να διαφοροποιήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους χωρίς απαραίτητα να θυσιάσουν τα περιθώρια κέρδους τους, αντισταθμίζοντας το κόστος της εγγύς μεταφοράς μέσω της αύξησης της αποτελεσματικότητας”
πηγή:www.investing.com