Mε ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ/ΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ μετόχων στα 837,4 εκατ. ευρώ, χωρίς δανεισμό και με ταμειακά διαθέσιμα 322 εκατ. η εταιρεία αποτιμάται στο ταμπλό σε … 703 εκατ. ευρώ.
- ΤΙΜΗ ΤΩΡΑ: 6,6000 ευρώ
- ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ: 7,8600 ευρώ
- ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΑ: Απροσδιόριστη………
- ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΤΟΧΗΣ
Διάστημα | Ελάχιστη τιμή | Μέγιστη τιμή | Μεταβολή % | Συνολικός Όγκος | Πράξεις | Τζίρος |
---|---|---|---|---|---|---|
7 ημερών | 6,550 | 6,870 | 1,04 | 146.939 | 1.170 | 991.977 |
30 ημερών | 6,360 | 6,900 | 3,19 | 602.370 | 5.174 | 4.030.510 |
3 μηνών | 6,360 | 7,340 | -0,73 | 2.738.566 | 21.151 | 19.047.369 |
6 μηνών | 6,360 | 7,340 | -2,58 | 7.669.716 | 39.342 | 53.413.087 |
12 μηνών | 6,360 | 8,070 | -5,16 | 19.102.430 | 81.623 | 138.314.986 |
…
ΠΑΜΕ ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ και στα κυριότερα της…
Ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας διαμορφώθηκε στα 343,5 εκατ. € από 360,8 εκατ. € το 2021, παρουσιάζοντας μείωση κατά -4,8%, ως συνέπεια της μείωσης της κατανάλωσης.
Το συνολικό λειτουργικό κόστος της Εταιρείας παρουσίασε αύξηση κατά +5,7% ή +18,2 εκατ. € και διαμορφώθηκε στα 335,8 εκατ. € από 317,6 εκατ. € το 2021, κυρίως λόγω της αύξησης του κόστους προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που ανήλθε στα 45,5 εκατ. € από 22,9 εκατ. € το 2021, σημειώνοντας αύξηση 98%. Αντίθετα η μείωση των διάφορων προβλέψεων κατά 15,1 εκατ. €, είχε θετική επίδραση στο λειτουργικό κόστος.
Επίσης, αρνητικά επηρέασε τα έξοδα η αύξηση κατά 8,7 εκατ. € των λοιπών εξόδων κυρίως λόγω πρόβλεψης απομείωσης λοιπών απαιτήσεων λόγω μη ανακτησιμότητας τους. Μείωση επίσης παρουσίασαν τα άλλα έσοδα εκμεταλλεύσεως, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 3,1 εκατ. € από 5,1 εκατ. € το 2021 σημειώνοντας μείωση κατά -38,7% ή -2,0 εκατ. €.
Το αποτέλεσμα αυτών των εξελίξεων ήταν να μειωθεί το Μικτό Περιθώριο Κέρδους της Εταιρείας κατά -35,4 εκατ. € (-22,5%) και να διαμορφωθεί στα 121,5 εκατ. € από 156,9 εκατ. το 2021 αλλά και το Μικτό Περιθώριο Κέρδους ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών στο 35,4% από 43,5% το 2021.
Τα κέρδη προ φόρων χρηματοδοτικών επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA)* της Εταιρείας ανήλθαν σε 39 εκατ. € από 85,5 εκατ. € το 2021, σημειώνοντας πτώση κατά 46,5 εκατ. € (54,4%). Το EBITDA margin διαμορφώθηκε στο 11,4% από 23,7% το 2021.
Η μείωση του EBITDA επηρέασε τα κέρδη προ φόρων χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT)* της Εταιρείας, τα οποία παρουσίασαν υποχώρηση κατά -46,2 εκατ. € (-100%) και διαμορφώθηκαν σε 117 χιλιάδες € από 46,3 εκατ. € το 2021. Το EBIT margin διαμορφώθηκε στο 0% από 12,8% το 2021.
Τα κέρδη προ φόρων της Εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 10,6 εκατ. € από 59,4 εκατ. € το 2021 σημειώνοντας υποχώρηση κατά -82% ή -48,8 εκατ. €.
Οι Ελεύθερες Ταμιακές Ροές της Επιχείρησης (Free Cash Flows to the Firm) για τον όμιλο, διαμορφώθηκαν στα -79,6 εκατ. € από 19,5 εκατ. € το 2021, κυρίως λόγω της εκταμίευσης στο έτος 2022 ποσού 157 εκατ. ευρώ προς την Εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ για την οριστική διευθέτηση του επιπλέον κόστους του αδιύλιστου νερού ετών 2013-2020 για το οποίο είχε σχηματιστεί σχετική πρόβλεψη στις 31.12.2021. Οι Καθαρές Επενδυτικές Ταμιακές ροές για τον όμιλο διαμορφώθηκαν σε εκροή 19 εκατ. €, από εκροή ύψους 18,7 εκατ. € το 2021.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας ενέκρινε την υποβολή πρότασης προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων, για τη διανομή μερίσματος, ποσού 2 λεπτών (Ευρώ 0,02) ανά μετοχή, (συνολικό μικτό ποσό ευρώ 2.130 χιλ. ευρώ) για τη χρήση 2022.
Στις 28 Μαρτίου 2023 δημοσιεύτηκε ο Ν.5037/2023 με τον οποία η ΡΑΕ μετονομάστηκε σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) και στην οποία ανατέθηκε η εποπτεία επί της παροχής των υπηρεσιών ύδατος και διαχείρισης αστικών αποβλήτων.
Σκοπός του νόμου είναι η ορθολογική ρύθμιση της παροχής υπηρεσιών ύδρευσης και επεξεργασίας αστικών αποβλήτων, ιδίως ως προς την οργάνωση, τις παρεχόμενες υπηρεσίες, το κόστος και την τιμολόγησή τους, μέσα από την ανάθεση σχετικών αρμοδιοτήτων εποπτείας και ελέγχου στην Ρ.Α.Α.Ε.Υ.. Η νέα διευρυμένη ρυθμιστική αρχή (ΡΑΑΕΥ) έχει ξεκινήσει τη λειτουργία της και έχει ήδη οριστεί αντιπρόεδρος του κλάδου υδάτων. Η ΡΑΑΕΥ αναμένεται να είναι σε πλήρη λειτουργία πριν το τέλος του 2023.
Η τιμολογιακή πολιτική της ΕΥΔΑΠ ασκείται μέσω της εφαρμογής των γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος που θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση, ενώ τα τιμολόγια υπηρεσιών ύδατος για τις διάφορες κατηγορίες καταναλωτών και χρηστών εγκρίνονται με απόφαση πενταετούς ισχύος της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. Μέχρι την έγκριση των νέων τιμολογίων, η ισχύς των τιμολογίων της εταιρείας παρατείνεται.
Στο άρθρο 34 του ν. 5037/2023, ορίζεται ότι: «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Οικονομικών, Εσωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κατόπιν γνώμης της Γνωμοδοτικής Επιτροπής της παρ. 3 του άρθρου 4 και εισήγησης της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., προς την Επιτροπή, καθορίζονται οι γενικοί κανόνες κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος, τα μέτρα βελτίωσης αυτών, καθώς και οι διαδικασίες και η μέθοδος ανάκτησης του κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις, σύμφωνα με την παρ. 1 του παρόντος και το π.δ. 51/2007.»
Με τα νέα τιμολόγια, για τα οποία θα γίνει προσπάθεια να ισχύσουν από 1/1/2024 με τη σύμφωνη γνώμη και αξιολόγηση των Γενικών Σχεδίων Υπηρεσιών Ύδατος από τη ΡΑΑΕΥ, αναμένεται ότι η εταιρεία θα ανακτήσει, σύμφωνα με την ΚΥΑ352462, ΦΕΚ 5830/14.12.2021, 157 εκατ. € που έχει διαθέσει για το αδιύλιστο νερό για το χρονικό διάστημα 2013-2020, καθώς και οποιαδήποτε άλλο υπο-ανακτώμενο ποσό.