Φόβοι για τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών

αεροπορικές εταιρείες

αεροπορικές

Οι αεροπορικές εταιρείες είδαν πτώση των κρατήσεων τις εβδομάδες που ακολούθησαν την έναρξη του πολέμου του Ισραήλ κατά της Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας και ορισμένοι αναμένουν ότι αυτό θα μειώσει τα μελλοντικά τους κέρδη.

Σύμφωνα με την εταιρεία ταξιδιωτικών αναλύσεων ForwardKeys, οι κρατήσεις διεθνών πτήσεων ήταν κατά 20% χαμηλότερες από τα επίπεδα του 2019 κατά τις τρεις εβδομάδες που ακολούθησαν την επίθεση της παλαιστινιακής μαχητικής οργάνωσης Χαμάς κατά του Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου και κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερες από την περίοδο των τριών εβδομάδων πριν από την επίθεση.

Από την τρομοκρατική επίθεση σκοτώθηκαν περίπου 1.200 άνθρωποι και άλλοι περίπου 240 κρατήθηκαν όμηροι, προκαλώντας την πιο σφοδρή ισραηλινή απάντηση που έχει δει ποτέ η περιοχή. Η εκστρατεία αεροπορικών βομβαρδισμών του Ισραήλ και η επακόλουθη χερσαία επίθεση στη Γάζα έχουν σκοτώσει περισσότερους από 11.000 ανθρώπους, σύμφωνα με τις υγειονομικές αρχές της περιοχής.

Τις ημέρες που ακολούθησαν την επίθεση, μεγάλες αεροπορικές εταιρείες ανέστειλαν ή μείωσαν τις πτήσεις προς το ισραηλινό αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν στο Τελ Αβίβ. Αλλά και η ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών από και προς άλλες χώρες και περιοχές επηρεάστηκε αισθητά.

Κατά την περίοδο των τριών εβδομάδων πριν από τις 7 Οκτωβρίου, η έκδοση εισιτηρίων από τη Μέση Ανατολή ήταν μόλις 3% κάτω από τα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ForwardKeys, γεγονός που καταδεικνύει τη σταθερή ανάκαμψη του τομέα από την πανδημία του Covid-19. Αντίθετα, κατά την περίοδο των τριών εβδομάδων μετά τις 7 Οκτωβρίου, η έκδοση εισιτηρίων από τη Μέση Ανατολή ήταν κατά 12% χαμηλότερη από τα επίπεδα του 2019, σημειώνοντας διαφορά 9 ποσοστιαίων μονάδων.

Όμως, η μεγαλύτερη πτώση όσον αφορά τις διεθνείς αναχωρήσεις αφορούσε την έκδοση αεροπορικών εισιτηρίων από την Αμερική, η οποία ήταν στην πραγματικότητα αυξημένη κατά 6% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 τις τρεις εβδομάδες πριν από την επίθεση και έπεσε κατά 4% κάτω από αυτά τα επίπεδα τις τρεις εβδομάδες μετά, δηλαδή συνολικά κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες.

Εν τω μεταξύ, οι διεθνείς αφίξεις στη Μέση Ανατολή μειώθηκαν κατά 26 ποσοστιαίες μονάδες σε αυτό το χρονικό διάστημα, με τη μεγαλύτερη πτώση ανά χώρα να σημειώνεται στο Ισραήλ, ακολουθούμενη από τη Σαουδική Αραβία, την Ιορδανία και το Λίβανο. Η ForwardKeys αντλεί τα δεδομένα της από τη βάση δεδομένων της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών για την έκδοση εισιτηρίων, η οποία περιλαμβάνει τους μεγαλύτερους διεθνείς αερομεταφορείς, αλλά δεν περιλαμβάνει τις οικονομικές αεροπορικές εταιρείες όπως η easyJet ή η Ryanair.

Στις ΗΠΑ, τουλάχιστον μία μεγάλη αεροπορική εταιρεία προειδοποίησε για τα κέρδη της σχετικά με τον πόλεμο.

Η United Airlines δήλωσε στα μέσα Οκτωβρίου ότι τα ακριβότερα καύσιμα και η διακοπή των πτήσεών της στο Τελ Αβίβ λόγω του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς θα μειώσουν τα κέρδη της κατά τους τρεις τελευταίους μήνες του έτους. Η United είχε περισσότερα δρομολόγια προς το Ισραήλ από οποιαδήποτε άλλη αμερικανική αεροπορική εταιρεία με συνδέσεις από την Ουάσινγκτον, το Νιούαρκ του Νιου Τζέρσεϊ και το Σαν Φρανσίσκο, που αντιστοιχούν στο 2% της χωρητικότητάς της.

Οι προβλέψεις της United για το τέταρτο τρίμηνο ήταν “δυσοίωνες και χειρότερες από τις εκτιμήσεις μας”, έγραψε η Helane Becker, αναλύτρια αεροπορικών εταιρειών στην TD Cowen, σε σημείωμά της μετά την εκτίμηση των κερδών του αερομεταφορέα. “Δεδομένων των προβλέψεων ότι αυτός θα είναι ένας μακρύς πόλεμος, εξετάζουμε το χαμηλότερο άκρο του εύρους των προβλέψεων και υποθέτουμε ότι δεν θα υπάρχει υπηρεσία μέχρι το τέλος του έτους”

Όσο είναι ασφαλές, θα συνεχίσουμε να πετάμε

Η εθνική αεροπορική εταιρεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, η Etihad Airways με έδρα το Άμπου Ντάμπι, συνεχίζει τις πτήσεις προς το Ισραήλ. Ξεκίνησε να εκτελεί το δρομολόγιο Αμπού Ντάμπι-Τελ Αβίβ τον Απρίλιο του 2021, περίπου οκτώ μήνες μετά την υπογραφή των συμφωνιών του Αβραάμ, με τις οποίες εξομαλύνθηκαν οι σχέσεις μεταξύ του Ισραήλ και των ΗΑΕ.

“Έχει αντίκτυπο”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Etihad, Antonoaldo Neves, σχετικά με τον πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς, μιλώντας στον Dan Murphy του CNBC στο Dubai Airshow τη Δευτέρα. “Η απαίτησή μας προς το Ισραήλ εξακολουθεί να υφίσταται. Αλλά δεν είναι τόσο μεγάλη όσο ήταν στο παρελθόν”

“Συνεχίζουμε να πετάμε, με μεγάλη ασφάλεια. Παρακολουθώ κάθε μέρα, κάθε μέρα. Και ελπίζουμε να τελειώσει σύντομα. Για το καλό όλων όσων εμπλέκονται σε αυτή τη σύγκρουση”

“Δεν θα σας πω ότι δεν επηρεάζει. Και όταν τα πράγματα επανέλθουν στην κανονικότητα, είμαι βέβαιος ότι όλοι θα θυμούνται ότι η Etihad δεν καθοδηγούνταν μόνο από τα κέρδη”, δήλωσε ο Neves.

“Έχουμε την υποχρέωσή μας ως μεταφορική εταιρεία να είμαστε εκεί όταν βγάζουμε χρήματα και όταν βγάζουμε λιγότερα χρήματα. Έτσι, αυτή είναι η προσέγγιση που ακολουθούμε, όσο είναι ασφαλές, θα συνεχίσουμε να πετάμε”

Οι κρατήσεις της Emirates “παραμένουν ισχυρές”

Η ναυαρχίδα της Emirates Airline του Ντουμπάι, εν τω μεταξύ, ήταν αισιόδοξη για τη μελλοντική ζήτηση.

«Όσον αφορά την επιχείρηση – κοιτάξτε, βρισκόμαστε σε ένα μέρος του κόσμου που έχει δει τα τελευταία 35 χρόνια πολλά γεωπολιτικά ζητήματα», δήλωσε στο CNBC ο Tim Clark, πρόεδρος της Emirates Airline.

“Δεν θα φανώ αυτάρεσκος και δεν θα πω ότι είμαστε αδιαπέραστοι από τα ζητήματα, διότι αυτό είναι ένα πραγματικά δύσκολο ζήτημα για τη Μέση Ανατολή”

“Όσον αφορά όμως τις κρατήσεις μας, παραμένουν ισχυρές”, δήλωσε. “Πάντα θα έχουμε αυτό που αποκαλούμε μια κάποια αστάθεια στις ασιατικές αγορές, όπου, ξέρετε, ανησυχούν λίγο. . . Αλλά γενικά, μέχρι στιγμής, τόσο καλά, δείχνουμε πολύ δυνατοί”

Ο Clark επεσήμανε τις επερχόμενες εκδηλώσεις που θα φέρουν επισκέπτες στο Ντουμπάι, όπως η σύνοδος κορυφής για το κλίμα COP28 στις αρχές Δεκεμβρίου, καθώς και τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

Σε μια επίδειξη της μακροπρόθεσμης αισιοδοξίας της, η αεροπορική εταιρεία Emirates Airline ξεκίνησε τη Δευτέρα την πρώτη μεγάλη συμφωνία της αεροπορικής έκθεσης του Ντουμπάι 2023 με την παραγγελία 95 αεροσκαφών Boeing αξίας 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

“Πολλά άλλα πράγματα συμβαίνουν στο Ντουμπάι και το ίδιο το Ντουμπάι είναι τώρα μια εξαιρετικά ισχυρή πόλη, μια παγκόσμια μητρόπολη, η οποία φέρνει επιχειρήσεις”, είπε.

“Έτσι, με όλα αυτά, παρά τις δυσκολίες της Μέσης Ανατολής αυτή τη στιγμή, νομίζω ότι θα είμαστε εντάξει”

Πηγή: cnbc.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο