Η αγορά καφέ της Σιγκαπούρης είναι ήδη γεμάτη, αλλά οι μάρκες συνεχίζουν να ανοίγουν νέες τοποθεσίες στην πόλη-κράτος με την ελπίδα ότι η επιτυχία στο νησί θα δώσει το έναυσμα για διεθνείς επεκτάσεις.
Τους τελευταίους μήνες, τουλάχιστον πέντε παίκτες – η κινεζική Luckin Coffee, οι ινδονησιακές Kenangan Coffee και Fore Coffee, η καναδική Tim Hortons και η ταϊβανέζικη αλυσίδα ειδικού καφέ Louisa Coffee – έχουν ανοίξει καταστήματα στη Σιγκαπούρη.
Η Σιγκαπούρη ήταν η πρώτη μεγάλη προσπάθεια της Luckin εκτός Κίνας, ανοίγοντας 30 καταστήματα από τον Μάρτιο, σύμφωνα με έλεγχο του CNBC. Η Kenangan Coffee έχει ανοίξει τέσσερα καταστήματα από την άφιξή της τον Σεπτέμβριο, ενώ η Tim Hortons έχει δύο καταστήματα και οι Fore Coffee και Louisa Coffee έχουν από ένα κατάστημα.
“Έχουμε μια αρκετά μεγάλη φιλοδοξία για τη διεθνή μας επέκταση. Πιστεύουμε ότι η Σιγκαπούρη και η Μαλαισία είναι απλώς ένα σκαλοπάτι. Και θέλουμε να επεκταθούμε σε πολύ περισσότερες χώρες από αυτές που βρισκόμαστε σήμερα”, δήλωσε στο CNBC ο Edward Tirtanata, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Kopi Kenangan, μιας κορυφαίας αλυσίδας καφέ grab-and-go στην Ινδονησία.
Η Kopi Kenangan ξεκίνησε το 2017 και διαθέτει περισσότερα από 800 καταστήματα σε 45 πόλεις της Ινδονησίας και 22 καταστήματα στη Μαλαισία.
Γνωστή ως Kenangan Coffee στη Σιγκαπούρη, η μάρκα έχει ανοίξει καταστήματα στον τερματικό σταθμό 2 του αεροδρομίου Changi, στο εμπορικό κέντρο Jewel Changi Airport, καθώς και στα εμπορικά κέντρα Raffles City Shopping Centre και Takashimaya Shopping Centre – όλα τα σημεία που συνήθως διαθέτουν εμπορικά σήματα και προϊόντα υψηλής ποιότητας.
“Δεν υπάρχει καλύτερη χώρα από τη Σιγκαπούρη για να ξεκινήσουμε το σχέδιο παγκόσμιας επέκτασής μας. Γιατί Η Σιγκαπούρη είναι σίγουρα κόμβος της Νοτιοανατολικής Ασίας. [Οι άνθρωποι] από όλη τη Νοτιοανατολική Ασία πετούν στη Σιγκαπούρη, απλά για να περάσουν, να ταξιδέψουν ή να κάνουν δουλειές”, δήλωσε ο Tirtanata της Kopi Kenangan.
“Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι με την επιτυχημένη είσοδο στη Σιγκαπούρη, θα μπορέσουμε να προωθήσουμε περαιτέρω το εμπορικό σήμα μας καθώς θα επεκτεινόμαστε σε όλο και περισσότερες χώρες”
Η εξέχουσα θέση της Σιγκαπούρης ως παγκόσμιος οικονομικός κόμβος έχει προσελκύσει στη χώρα μάρκες καφέ.
“Είναι ένα από αυτά τα πράγματα όπου αν έχεις μια αλυσίδα εστιατορίων, θέλεις να ανοίξεις στη Νέα Υόρκη, στο Λονδίνο”, δήλωσε ο Peng T. Ong, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Monk’s Hill Ventures.
“Νομίζω ότι βρίσκονται εδώ στη Σιγκαπούρη επειδή είμαστε οικονομικό κέντρο. Και θέλουν οι μελλοντικοί επενδυτές τους να μάθουν για εμάς”, δήλωσε ο Ong.
“Τους δίνει, ειδικά στις επιχειρήσεις που χρηματοδοτούνται με επιχειρηματικό ρίσκο, πολύ καλή προβολή για τους διεθνείς επενδυτές”, δήλωσε ο Jianggan Li, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τεχνολογικών ερευνών Momentum Works.
Η Luckin Coffee αρνήθηκε να σχολιάσει, λέγοντας ότι είναι “ακόμη αρχάρια” στην υπερπόντια αγορά. Ξεπέρασε τη Starbucks ως η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στην Κίνα φέτος.
Εκπρόσωπος της Starbucks δήλωσε στο CNBC: “Χαιρετίζουμε τον ανταγωνισμό, διότι διευρύνει την αγορά καφέ και επιταχύνει την υιοθέτηση και την κενή κατανάλωση καφέ”
Οι κάτοικοι της Σιγκαπούρης όλων των ηλικιών, των φύλων και των εισοδηματικών επιπέδων αγαπούν τον καφέ. Μια έρευνα του Ιουλίου 2022 που διεξήχθη στη Σιγκαπούρη αποκάλυψε ότι σχεδόν το 55% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αγόρασε καφέ την εβδομάδα πριν από την έρευνα.
Αυτό συγκρίνεται με την ευρύτερη περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η οποία έχει τη χαμηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ στον κόσμο, όπως αποκαλύπτει μελέτη της Euromonitor International. Η έκθεση σημειώνει επίσης ότι η κατανάλωση καφέ αυξάνεται με αργούς ρυθμούς, καθώς η κυρίαρχη κατηγορία στιγμιαίου καφέ είναι ώριμη.
Οι μεγαλύτερες αλυσίδες καφέ στον κόσμο, όπως η Starbucks και η Dunkin’ Donuts, έχουν ήδη εδραιωθεί στη Σιγκαπούρη.
Η Starbucks έχει περισσότερα από 140 καταστήματα στη Σιγκαπούρη, ενώ η The Coffee Bean & Tea Leaf έχει περισσότερα από 70 καταστήματα και η εγχώρια αλυσίδα Huggs έχει 20, σύμφωνα με τις ιστοσελίδες τους.
Υπάρχει επίσης άφθονος τοπικός ανταγωνισμός. Το Συμβούλιο Στέγασης και Ανάπτυξης της Σιγκαπούρης δήλωσε τον Μάιο ότι υπάρχουν 776 καφετέριες που βρίσκονται σε κατοικημένες περιοχές ή σε γειτονικά καταστήματα.
Πολλές διεθνείς αλυσίδες καφέ ανοίγουν καταστήματα σε πολυτελή εμπορικά κέντρα και εμπορικές περιοχές. Οι τιμές τους τείνουν επίσης να είναι υψηλότερες από τις τοπικές επιλογές.
Ένα φλιτζάνι κρύου καφέ από τα Starbucks κοστίζει περίπου 6,30 δολάρια Σιγκαπούρης (4,73 δολάρια). Ένα φλιτζάνι μαύρου καφέ σε μια τοπική καφετέρια κοστίζει κατά μέσο όρο 1,20 δολάρια Σιγκαπούρης, σύμφωνα με στοιχεία της CEIC.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Momentum Works, τα οποία συνυπολογίζουν το κόστος ζωής και το διαθέσιμο εισόδημα σε βασικές παγκόσμιες πόλεις, τα Starbucks θεωρούνται λιγότερο premium στη Σιγκαπούρη. Αυτό δίνει στη Σιγκαπούρη “μια ευρύτερη βάση για τις διεθνείς μάρκες”
“Αν πουλάτε καφέ για SG$4 ή SG$5, δεν νομίζω ότι οι άνθρωποι θα έχουν πρόβλημα να πληρώσουν αυτό το ποσό”, δήλωσε ο Li της Momentum Works.
“Το ερώτημα είναι πόσο μεγάλη θέλετε να γίνετε στη Σιγκαπούρη Αλλά νομίζω ότι όλοι γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να γίνουν πολύ μεγάλοι στη Σιγκαπούρη, αλλά έχοντας τη Σιγκαπούρη ως αγορά είναι σχετικά εύκολο να λειτουργήσουν”, δήλωσε ο Li.
Η Σιγκαπούρη διατηρεί την πρωτιά της ως το καλύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον στον κόσμο για τα επόμενα πέντε χρόνια, χάρη σε παράγοντες όπως η οικονομική και πολιτική σταθερότητα, σύμφωνα με την κατάταξη του Economist Intelligence Unit για το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Πηγή: www.cnbc.com