Σημαντική πρωτοβουλία των φορέων της αγοράς για την ενίσχυση της υπηρεσίας AXIAsms-email
Την διατήρηση των χρεώσεων της υπηρεσίας AXIAsms-email με ταυτόχρονη αναβάθμιση της πληροφόρησης που παρέχει στους επενδυτές του ΧΑ ζήτησαν από την διοίκηση της ΕΧΑΕ οι τραπεζικές ΑΕΠΕΥ, η ένωση Θεσμικών Επενδυτών κι ο ΣΜΕΧΑ.
- Στην επιστολή τους, η οποία συντάχθηκε με πρωτοβουλία του ΣΜΕΧΑ, οι φορείς της αγοράς αναφέρουν ότι η υπηρεσία αυτή της ΕΧΑΕ πρέπει να αναβαθμιστεί και να διευρυνθεί η χρήση της καθώς λειτουργεί προς την κατεύθυνση της μείωσης του κίνδυνου και αυξάνει το αίσθημά εμπιστοσύνης στους πελάτες επενδυτές της αγοράς του ΧΑ.
Το Χρηματιστήριο Αθηνών εδώ και τρεις περίπου δεκαετίες για να εξασφαλίσει τα χρηματοπιστωτικά μέσα του πελάτη επενδυτή έχει θεσπίσει και εφαρμόσει σύστημα κεντρικού αντισυμβαλλομένου με φύλαξη τίτλων στον τελικό πελάτη(λογαριασμός ΣΑΤ).
- Από το 2010 το Χρηματιστήριο Αθηνών παρέχει στα μέλη του την υπηρεσία AXIAsms-email. Με την χρήση της υπηρεσίας αυτής τα μέλη του ΧΑ έχουν την δυνατότητα να παρέχουν στους πελάτες τους απευθείας ενημέρωση από το Αποθετήριο (ATHEXCSD) μέσω email ή/και sms σχετικά με το χαρτοφυλάκιο των μετοχών τους στο ΧΑ.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Υπουργική Απόφαση ΥΠΟΙΚ Αριθμό. 31996/Β.1562-2010-Αρθρο 2-παρ.α ii) υπάρχει και ένα κίνητρο για την χρήση της υπηρεσίας από τα μέλη του ΧΑ καθώς μέσω της εγγραφής των πελατών στην υπηρεσία AXIAsms-email, παρέχεται μειωμένη ετήσια τακτική εισφορά στο Συνεγγυητικό Κεφάλαιο Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών για τα χαρτοφυλάκια και τους πελάτες αυτούς.
Συγκεκριμένα αντί του συντελεστή 2,75% η απόφαση καθορίζει συντελεστή «1,00% για κινητές αξίες τις οποίες κατέχει το Μέλος για λογαριασμό πελατών του και οι οποίες είναι καταχωρημένες στο Σύστημα Άυλων Τίτλων (ΣΑΤ) σε λογαριασμούς τελικού επενδυτή, καθώς και για χρηματοπιστωτικά μέσα που παρακολουθούνται σε λογαριασμούς τελικού επενδυτή από το διαχειριστή του συστήματος εκκαθάρισης, εφόσον το Μέλος έχει αναθέσει στο διαχειριστή του ΣΑΤ ή στο διαχειριστή του συστήματος εκκαθάρισης διακανονισμού ή κεντρικού αντισυμβαλλομένου, κατά περίπτωση, να ενημερώνει τους τελικούς δικαιούχους των λογαριασμών που είναι πελάτες του Μέλους για τις μεταβολές που επέρχονται στο λογαριασμό τους.
Η ενημέρωση θα γίνεται άμεσα και το αργότερο εντός της επόμενης ημέρας από την εκκαθάριση της συναλλαγής και, γενικότερα, από τη διενέργεια οιασδήποτε χρεοπίστωσης σε λογαριασμό τίτλων, απευθείας από τον διαχειριστή και ανεξάρτητα από τις υποχρεώσεις του ίδιου του Μέλους προς τους πελάτες του».
- Η ενημέρωση λοιπόν αυτή του τελικού πελάτη από την ΕΧΑΕ (αποθετήριο) αποτελεί μια μοναδική επενδυτική υπηρεσία στην ελληνική αγορά ένα πλεονέκτημα δηλαδή που πρέπει να ενισχυθεί και όχι να τιμωρηθεί.
Η διοίκηση της ΕΧΑΕ όμως για ακόμη μια φορά έχει στο μυαλό της να αυξήσει τις χρεώσεις της όπως το έχει κάνει καταχρηστικά και στο παρελθόν σε όλες σχεδόν τις υπηρεσίες που παρέχει.
- Έτσι αντί να επενδύσει στην διαφάνεια και να βελτιώσει την παρεχόμενη ενημέρωση προς τους επενδυτές κάτι που είναι απαραίτητο καθώς τα mail και τα SMS που αποστέλλονται είναι κάπως απαρχαιωμένα και δυσνόητα θεωρεί ότι πρέπει να τα χρεώσει παραπάνω.
Με την επιστολή τους οι φορείς της αγοράς θεσμικοί επενδυτές χρηματιστές και τραπεζικές ΑΕΠΕΥ διαμαρτύρονται.
- Τους ενώνει όλους ο Κοντόπουλος τελικά…

