Γιατί η Κίνα αυξάνει τις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας

Κίνας μπαταρίες

Σειρές που μοιάζουν με λεπτά, λευκά εμπορευματοκιβώτια παρατάσσονται σε ένα άγονο χωμάτινο χωράφι στην επαρχία Shandong της Κίνας.


Γεμάτα με μπαταρίες, σχηματίζουν ένα εργοστάσιο 795 μεγαβάτ (MW) που μπορεί να χωρέσει έως και 1 εκατομμύριο κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας – αρκετή για να τροφοδοτήσει 150.000 νοικοκυριά για μια ημέρα, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη τέτοια εγκατάσταση αποθήκευσης της Κίνας όταν συνδέθηκε με το δίκτυο το περασμένο Σάββατο.


Χτισμένο από την κομητεία Lijin Jinhui New Energy Co, το έργο αποτελεί μέρος μιας έκρηξης στην ανάπτυξη της αποθήκευσης ενέργειας στην Κίνα, η οποία ζήτησε ακόμη περισσότερες επενδύσεις στον τομέα για την ενίσχυση της ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας και την άμβλυνση των σημείων συμφόρησης του δικτύου.


Ενώ η κρατική κίνηση έχει προσφέρει μια ευπρόσδεκτη σπίθα για τους εγχώριους γίγαντες μπαταριών όπως η CATL και η BYD (SZ:002594), ορισμένοι γνώστες της βιομηχανίας και ειδικοί λένε ότι απαιτούνται μεταρρυθμίσεις τιμολόγησης και τεχνολογικές βελτιώσεις για έναν τομέα αποθήκευσης του οποίου η ταχεία ανάπτυξη μαστίζεται από χαμηλή χρήση και απώλειες για τους φορείς εκμετάλλευσης.

“Οι περισσότεροι από τους παίκτες σε αυτόν τον τομέα προσπαθούν να καταλάβουν πώς να κερδίσουν χρήματα”, δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής της Rystad Energy, Simeng Deng.


Οι επενδύσεις σε μπαταρίες συνδεδεμένες στο δίκτυο στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 364% πέρυσι στα 75 δισεκατομμύρια γιουάν (11 δισεκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με το Carbon Brief, δημιουργώντας μακράν τον μεγαλύτερο στόλο αποθήκευσης στον κόσμο στα 35,3 GW από τον Μάρτιο.


Τον Μάιο, η Κίνα έθεσε νέο στόχο εγκατάστασης τουλάχιστον 40GW αποθήκευσης μπαταριών έως το τέλος του 2025, αυξημένο κατά 33% από τον προηγούμενο στόχο στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η αποθήκευση είναι ζωτικής σημασίας για την εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης όταν τα αιολικά και ηλιακά πάρκα παράγουν περισσότερη ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια από ό, τι μπορεί να χειριστεί το σύστημα διανομής του δικτύου ή όταν η έλλειψη ήλιου ή ανέμου σημαίνει ότι παράγουν πολύ λίγη ενέργεια.


Για να επιτευχθούν οι στόχοι του Πεκίνου, οι τοπικές κυβερνήσεις έχουν απαιτήσει από τις μονάδες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας να κατασκευάσουν αποθήκευση, οδηγώντας σε ταχεία αύξηση της παραγωγικής ικανότητας.


Ωστόσο, οι εξαιρετικά ρυθμιζόμενες αγορές ενέργειας δυσκολεύονται να δώσουν κίνητρα για τη χρήση, ιδιαίτερα σε ηλιακές και αιολικές εγκαταστάσεις, οδηγώντας το υπουργικό συμβούλιο της Κίνας να ζητήσει έρευνα για τη βελτίωση των μηχανισμών τιμών.


Η αποθήκευση ενέργειας σε μονάδες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας λειτουργούσε μόλις 2,18 ώρες την ημέρα πέρυσι, ενώ οι ανεξάρτητες εγκαταστάσεις λειτουργούσαν μόνο 2,61 ώρες την ημέρα, σύμφωνα με το Συμβούλιο Ηλεκτρικής Ενέργειας της Κίνας. Συγκριτικά, η αποθήκευση σε βιομηχανικές και εμπορικές εγκαταστάσεις λειτουργούσε 14,25 ώρες την ημέρα.

Οι εντολές πολιτικής που απαιτούν από τις μονάδες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας να εγκαταστήσουν αποθήκευση έχουν αποτύχει επειδή αυξάνουν το κόστος του έργου και συχνά παραμένουν αδρανείς, δήλωσε ο Cosimo Ries, αναλυτής της Trivium China.


“Επειδή οι τιμές της ενέργειας δεν είναι αρκετά ευέλικτες κατά τη διάρκεια διαφορετικών ωρών, αυτά τα έργα απλά δεν μπορούν πραγματικά να κερδίσουν χρήματα”, δήλωσε ο Ries.

Η μεγάλη κατασκευή


Το διακύβευμα είναι υψηλό για την Κίνα, η οποία ηγείται παγκοσμίως στην υιοθέτηση της τεχνολογίας ενεργειακής μετάβασης, και για τους γίγαντες μπαταριών της, οι οποίοι βλέπουν ταχύτερη ανάπτυξη στις μπαταρίες για αποθήκευση από ό, τι στα αυτοκίνητα, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνεται.


Ενώ οι κυβερνητικές εντολές αποτελούν βασική κινητήρια δύναμη της έκρηξης αποθήκευσης της Κίνας, οι μεγάλοι χρήστες ενέργειας, όπως τα βιομηχανικά πάρκα και οι σταθμοί φόρτισης EV, οδηγούν επίσης στην υιοθέτηση. Η Κίνα, όπου πωλείται το 60% των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ανησυχεί για τις επιπτώσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στο ηλεκτρικό της δίκτυο και η αποθήκευση μπορεί να βοηθήσει στην εξομάλυνση της αύξησης της ζήτησης.

Η πτώση των τιμών των μπαταριών βελτιώνει τα οικονομικά της αποθήκευσης στην Κίνα, με το κόστος των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στην τυπική αποθήκευση ενέργειας να μειώνεται κατά περίπου ένα πέμπτο μεταξύ του τέλους του 2023 και των μέσων Ιουνίου, σύμφωνα με τη συμβουλευτική Shanghai Metals Market.


Επίσης, η επέκταση της υιοθέτησης της «τιμολόγησης αιχμής στην κοιλάδα», η οποία αποθαρρύνει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας κατά τις ώρες αιχμής της ζήτησης αυξάνοντας τις τιμές, δίνει στους παρόχους αποθήκευσης περισσότερες ευκαιρίες να επωφεληθούν από την πώληση αποθηκευμένης ενέργειας όταν μπορούν να χρεώνουν περισσότερο.


Αυτό έχει οδηγήσει σε ενδοημερήσιες διαφορές τιμών έως και 0,9 γιουάν ανά κιλοβατώρα σε παράκτιες επαρχίες όπως η Γκουανγκντόνγκ, όπου η μέγιστη τιμή των 1,1868 γιουάν / kWh είναι περισσότερο από τέσσερις φορές η χαμηλή, αρκετή για να ενθαρρύνει τη χρήση τόσο μπαταριών όσο και αντλησιοταμίευσης, δήλωσε ο Alex Whitworth, επικεφαλής της έρευνας ενέργειας Ασίας-Ειρηνικού στη Wood Mackenzie.

Η αντλησιοταμίευση είναι μια καθιερωμένη τεχνολογία με περισσότερο από 60% μεγαλύτερη χωρητικότητα από την αποθήκευση μπαταριών στην Κίνα, αλλά με γεωγραφικούς περιορισμούς και μεγάλους χρόνους παράδοσης.


Απαιτείται περαιτέρω μεταρρύθμιση της αγοράς για την παροχή κινήτρων για την αποθήκευση μπαταριών, λένε οι παράγοντες της βιομηχανίας, με τους φορείς αποθήκευσης να ζητούν ευρύτερη χρήση πληρωμών δυναμικότητας παρόμοιων με εκείνες που προορίζονται να διατηρήσουν τις μονάδες άνθρακα που αγωνίζονται στο διαδίκτυο, με το κόστος να επωμίζονται οι πελάτες.

Καλύτερες μπαταρίες


Η τεχνολογία μπαταριών βελτιώνεται επίσης.


Το τεράστιο νέο εργοστάσιο της Shandong ενσωματώνει μπαταρίες οξειδοαναγωγικής ροής ιόντων λιθίου και βαναδίου, σύμφωνα με έκθεση τοπικών κρατικών μέσων ενημέρωσης. Το βανάδιο είναι μια νεότερη τεχνολογία που υπόσχεται μεγαλύτερους χρόνους αποθήκευσης και βελτιωμένη ασφάλεια.


Ενώ τα οικονομικά των μπαταριών ιόντων λιθίου αναμένεται να βελτιωθούν, οι ειδικοί λένε ότι η πιο σύγχρονη τεχνολογία είναι κατάλληλη για μικρότερες διάρκειες αποθήκευσης τεσσάρων ωρών ή λιγότερο και ορισμένοι λένε ότι χρησιμοποιείται καλύτερα σε εφαρμογές μικρότερης κλίμακας. Ο κίνδυνος πυρκαγιάς παραμένει ανησυχητικός, ιδιαίτερα με μπαταρίες χαμηλότερης ποιότητας, λένε οι ειδικοί.

Οι αναδυόμενες τεχνολογίες όπως η αποθήκευση θερμικής ενέργειας, οι μπαταρίες οξειδοαναγωγικής ροής και οι μπαταρίες ιόντων νατρίου έχουν δείξει υπόσχεση για αποθήκευση μεγαλύτερης διάρκειας, αλλά έχουν υψηλότερο αρχικό κόστος, με τεχνολογία και αλυσίδες εφοδιασμού που είναι λιγότερο ώριμες.


Η Κίνα αντισταθμίζει τα στοιχήματά της αυξάνοντας τον αγωγό αντλησιοταμίευσης – τα οποία μπορεί να χρειαστούν πέντε έως επτά χρόνια για να κατασκευαστούν – και ενθαρρύνοντας έργα επίδειξης σε αναδυόμενες τεχνολογίες.

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο