Οι ψεύτικες ειδήσεις που παράγονται από την τεχνητή νοημοσύνη και διαδίδονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξάνουν τους κινδύνους ενός bank run, σύμφωνα με μια νέα βρετανική μελέτη που λέει ότι οι δανειστές πρέπει να βελτιώσουν την παρακολούθηση για να εντοπίσουν πότε η παραπληροφόρηση κινδυνεύει να επηρεάσει τη συμπεριφορά των πελατών.
Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ψευδών ειδήσεων που λένε ότι τα χρήματα των πελατών δεν είναι ασφαλή ή που φαίνονται να αστειεύονται με ζητήματα ασφάλειας, τα οποία μπορούν να διαδοθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιώντας πληρωμένες διαφημίσεις, αναφέρει η μελέτη, που δημοσιεύτηκε από τη βρετανική ερευνητική εταιρεία Say No to Disinfo και την εταιρεία επικοινωνιών Fenimore Harper.
Οι τράπεζες και οι ρυθμιστικές αρχές ανησυχούν όλο και περισσότερο για τους κινδύνους των τραπεζικών εργασιών που τροφοδοτούνται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μετά την κατάρρευση της Silicon Valley Bank το 2023, στην οποία οι καταθέτες απέσυραν 42 δισεκατομμύρια δολάρια σε 24 ώρες.
Η πρόοδος στην τεχνητή νοημοσύνη έχει επιβαρύνει αυτούς τους κινδύνους. Το Συμβούλιο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας του G20 προειδοποίησε τον Νοέμβριο ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη «θα μπορούσε να επιτρέψει σε κακόβουλους παράγοντες να παράγουν και να διαδίδουν παραπληροφόρηση που προκαλεί οξείες κρίσεις», συμπεριλαμβανομένων των κραχ και τραπεζών.
Η Say No to Disinfo έδειξε δείγμα περιεχομένου που δημιουργήθηκε από AI σε πελάτες τραπεζών του Ηνωμένου Βασιλείου και διαπίστωσε ότι το ένα τρίτο ήταν «εξαιρετικά πιθανό» να μετακινήσει τα χρήματά του αφού το δει, με ένα επιπλέον 27% «κάπως πιθανό».
«Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη κάνει τις καμπάνιες παραπληροφόρησης ευκολότερες, φθηνότερες, πιο γρήγορες και πιο αποτελεσματικές από ποτέ, ο αναδυόμενος κίνδυνος για τον χρηματοπιστωτικό τομέα αυξάνεται ταχέως αλλά συχνά παραβλέπεται», ανέφερε η έκθεση, σημειώνοντας ότι η ηλεκτρονική και η κινητή τραπεζική σημαίνει ότι οι άνθρωποι μπορούν να μετακινήσουν χρήματα σε δευτερόλεπτα.
Η μελέτη υπολόγισε ότι για κάθε 10 λίρες (12,48 $) που δαπανώνται σε διαφημίσεις κοινωνικών μέσων για την ενίσχυση του πλαστού περιεχομένου, θα μπορούσαν να μετακινηθούν έως και 1 εκατομμύριο λίρες καταθέσεων πελατών.
Η εκτίμηση υπολογίστηκε χρησιμοποιώντας τις μέσες καταθέσεις που κατέχουν πελάτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, το κόστος των διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις εκτιμήσεις για το πόσα άτομα θα τις δουν.
Οι τράπεζες πρέπει να παρακολουθούν τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και αυτή η παρακολούθηση πρέπει να ενσωματωθεί με συστήματα παρακολούθησης αναλήψεων για να εντοπίσουν πότε κακόβουλες πληροφορίες επηρεάζουν τη συμπεριφορά των πελατών, είπαν οι ερευνητές.
Ερωτηθείς για τη μελέτη, ο επικεφαλής του οικονομικού εγκλήματος της Revolut, Γούντι Μαλούφ, είπε ότι η fintech με έδρα το Λονδίνο διεξάγει παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο για αναδυόμενες απειλές μεταξύ των πελατών της και «σε όλο το ευρύτερο οικοσύστημα».
«Αν και πιστεύουμε ότι ένα τέτοιο γεγονός του κλάδου είναι απίθανο, είναι ακόμα δυνατό, επομένως είναι απαραίτητο τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να είναι προετοιμασμένα», είπε, προσθέτοντας ότι οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στην αναχαίτιση των απειλών.
Άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με τα οποία επικοινώνησε το Reuters, συμπεριλαμβανομένων των NatWest και Barclays (LON:BARC), αρνήθηκαν να σχολιάσουν ή δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.
Ενώ οι ρυθμιστικές αρχές έχουν εκφράσει ανησυχία για τον συνολικό αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στη χρηματοπιστωτική σταθερότητα, οι τράπεζες είναι σε γενικές γραμμές αισιόδοξες για τον αντίκτυπο της τεχνολογίας.
«Οι τράπεζες εργάζονται σκληρά για να διαχειριστούν και να μετριάσουν τους κινδύνους γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη και οι ρυθμιστικές αρχές εξετάζουν τις πιθανές προκλήσεις χρηματοπιστωτικής σταθερότητας που θέτει η τεχνολογία», δήλωσε ο βιομηχανικός οργανισμός UK Finance.
Η δημοσίευση της έκθεσης δεν είχε σχέση με μια Σύνοδο Κορυφής AI στη Γαλλία αυτή την εβδομάδα, στην οποία πολιτικοί και στελέχη του κλάδου επικεντρώθηκαν στην προώθηση της εξάπλωσης της τεχνητής νοημοσύνης, μια αξιοσημείωτη αλλαγή από την εστίαση της προηγούμενης συνόδου κορυφής στη διαχείριση των κινδύνων της.
πηγή: investing.com

