Γιατί η τεχνητή νοημοσύνη θα δημιουργήσει νέους κινδύνους για τις τράπεζες

τεχνητής νοημοσύνης τραπεζών

Η έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης θα αυξήσει την εξάρτηση των τραπεζών από μεγάλες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, δημιουργώντας νέους κινδύνους για τον κλάδο, δήλωσαν ευρωπαϊκά τραπεζικά στελέχη.

Ο ενθουσιασμός γύρω από τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI) στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες – που χρησιμοποιείται ευρέως ήδη για τον εντοπισμό απάτης και νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες – έχει αυξηθεί από την κυκλοφορία του viral chatbot ChatGPT της OpenAI στα τέλη του 2022, καθώς οι τράπεζες εξετάζουν τρόπους ανάπτυξης γενετικής τεχνητής νοημοσύνης.

Ωστόσο, σε μια συνάντηση στελεχών fintech στο Άμστερνταμ αυτή την εβδομάδα, ορισμένοι εξέφρασαν ανησυχίες ότι το ποσό της υπολογιστικής ισχύος που απαιτείται για την ανάπτυξη δυνατοτήτων AI θα κάνει τις τράπεζες να βασίζονται ακόμη περισσότερο σε μικρό αριθμό παρόχων τεχνολογίας.

Ο επικεφαλής ανάλυσης της ING, Bahadir Yilmaz, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το έργο AI της ολλανδικής τράπεζας, δήλωσε στο Reuters ότι αναμένει να βασιστεί στις εταιρείες Big Tech «όλο και περισσότερο στο μέλλον», για υποδομές και μηχανήματα.

«Θα τα χρειάζεστε πάντα γιατί μερικές φορές η ισχύς του μηχανήματος που απαιτείται για αυτές τις τεχνολογίες είναι τεράστια. Επίσης, δεν είναι πραγματικά εφικτό για μια τράπεζα να δημιουργήσει αυτή την τεχνολογία», είπε.

Η εξάρτηση των τραπεζών από έναν μικρό αριθμό εταιρειών τεχνολογίας ήταν «ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους», δήλωσε ο Γιλμάζ της ING, τονίζοντας ότι οι ευρωπαϊκές τράπεζες ειδικότερα πρέπει να διασφαλίσουν ότι θα μπορούσαν να μετακινηθούν μεταξύ διαφορετικών παρόχων τεχνολογίας και να αποφύγουν αυτό που αποκάλεσε «κλείδωμα σε προμηθευτές».

Η Βρετανία πρότεινε πέρυσι κανόνες για τη ρύθμιση της μεγάλης εξάρτησης των χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων από εξωτερικές εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Microsoft (NASDAQ:MSFT), η Google (NASDAQ:GOOGL), Η IBM (NYSE:IBM) και η Amazon (NASDAQ:AMZN). Οι ρυθμιστικές αρχές ανησυχούν ότι τα προβλήματα σε μία μόνο εταιρεία cloud computing θα μπορούσαν ενδεχομένως να μειώσουν τις υπηρεσίες σε πολλά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

«Η τεχνητή νοημοσύνη απαιτεί τεράστιες ποσότητες υπολογιστών και πραγματικά ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε αυτήν την υπολογιστική ισχύ λογικά είναι από την Big Tech», δήλωσε η Joanne Hannaford, η οποία ηγείται της τεχνολογικής στρατηγικής στην εταιρική τράπεζα της Deutsche Bank, σε ακροατήριο στο συνέδριο Money20/20 νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

Η τεχνητή νοημοσύνη ήταν στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης της διάσκεψης του Άμστερνταμ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής startup τεχνητής νοημοσύνης Mistral AI, που θεωρείται η απάντηση της Γαλλίας στην OpenAI, δήλωσε στους συμμετέχοντες ότι υπάρχουν «συνέργειες» μεταξύ των προϊόντων GenAI και των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.

«Βλέπουμε πολλές ευκαιρίες στη δημιουργία πληροφοριών ανάλυσης και παρακολούθησης. . . το οποίο είναι πραγματικά κάτι που αρέσει στους τραπεζίτες να κάνουν», δήλωσε ο Arthur Mensch.

Η ING δοκιμάζει ένα chatbot AI που χρησιμοποιείται επί του παρόντος για το 2,5% των εισερχόμενων συνομιλιών εξυπηρέτησης πελατών. Ερωτηθείς πόσο καιρό θα χρειαστεί μέχρι το chatbot να μπορέσει να χειριστεί τις μισές ή περισσότερες συνομιλίες εξυπηρέτησης πελατών, ο Γιλμάζ είπε μέσα σε ένα χρόνο.

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο