Η Tesla παρέδωσε έναν αριθμό ρεκόρ ηλεκτρικών οχημάτων το τέταρτο τρίμηνο, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις της αγοράς και επιτυγχάνοντας τον στόχο της για το 2023, αλλά έχασε τη θέση της ως ο κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων με βάση τις πωλήσεις από την κινεζική BYD (SZ:002594).
Η Tesla παρέδωσε 484.507 EV την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, υπολειπόμενη των 526.409 οχημάτων που παρέδωσε η BYD, η οποία υποστηρίζεται από τον Warren Buffett, κυρίως στην Κίνα, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι αγοραστές αυτοκινήτων αναζητούσαν φθηνότερα μοντέλα σε μια οικονομία υψηλού επιτοκίου.
Παρόλο που η ώθηση των πωλήσεων της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο τέλος του έτους απέδωσε κυρίως, βοηθώντας την να παραδώσει 1,8 εκατομμύρια οχήματα φέτος, δεν έφτασε τον φιλόδοξο ετήσιο εσωτερικό στόχο του CEO Elon Musk για 2 εκατομμύρια οχήματα.
Ωστόσο, εξακολουθεί να προηγείται της BYD για ολόκληρο το έτος. Η κινεζική εταιρεία παρέδωσε συνολικά 3,02 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων περίπου 1,4 εκατομμυρίων plug-in υβριδικών EV.
Η μετοχή της Tesla, η οποία διπλασιάστηκε πέρυσι, παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη την Τρίτη σε μια γενικά ασθενέστερη αγορά.
Οι παραδόσεις της BYD δείχνουν ότι οι μειώσεις των τιμών λειτουργούν για την κινεζική εταιρεία, δήλωσε η Susannah Streeter, επικεφαλής του τμήματος χρημάτων και αγορών της Hargreaves Lansdown.
“Ο αγώνας θα βλάψει τα περιθώρια κέρδους και για τις δύο εταιρείες, αλλά η BYD πιστεύει σαφώς ότι είναι ένα τίμημα που αξίζει να πληρώσει για να αυξήσει το μερίδιο αγοράς και την αναγνώριση”, πρόσθεσε.
Η Tesla αύξησε τις εκπτώσεις και προσέφερε κίνητρα, όπως έξι μήνες δωρεάν γρήγορης φόρτισης, εάν οι πελάτες έπαιρναν παραδόσεις μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τις πωλήσεις πριν ορισμένες παραλλαγές του συμπαγούς σεντάν Model 3 χάσουν τις ομοσπονδιακές φορολογικές πιστώσεις των ΗΠΑ το 2024.
Αυτό τη βοήθησε να σημειώσει αύξηση 11% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο και υψηλότερη από τις εκτιμήσεις για 473. 253, σύμφωνα με 14 αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της LSEG.
Κατασκεύασε ένα ρεκόρ 494.989 οχημάτων στο τρίμηνο μετά από μια διακοπή παραγωγής στο τρίτο τρίμηνο για την αναβάθμιση των γραμμών συναρμολόγησης, ανεβάζοντας τη συνολική παραγωγή το 2023 σε 1,85 εκατομμύρια μονάδες.
Την Τετάρτη, τα στοιχεία της China Passenger Car Association (CPCA) έδειξαν ότι η Tesla πούλησε 94.139 ηλεκτρικά οχήματα (EV) κινεζικής κατασκευής τον Δεκέμβριο, αυξημένα κατά 68,7% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι αριθμοί παράδοσης της Tesla είναι “πολύ, πολύ, πολύ καλύτεροι από τις εγχώριες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες”, δήλωσε ο Gary Bradshaw, διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Hodges Capital, μετόχου της Tesla.
Ο μικρότερος αντίπαλος Rivian ανέφερε επίσης τις παραδόσεις την Τρίτη, με την εταιρεία να χάνει τις εκτιμήσεις της αγοράς εν μέσω μιας ευρύτερης υποχώρησης της ζήτησης EV.
Η αδυναμία αυτή οδήγησε τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Ford και General Motors, να γίνουν πιο προσεκτικές όσον αφορά τα σχέδιά τους για την παραγωγική ικανότητα των EV.
Η Tesla αντιμετωπίζει επίσης έλεγχο από τις ρυθμιστικές αρχές σχετικά με την τεχνολογία αυτοοδήγησης, με την εταιρεία να ανακαλεί περισσότερα από 2 εκατομμύρια οχήματα τον περασμένο μήνα για να εγκαταστήσει νέες διασφαλίσεις στο προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού Autopilot, αφού μια ομοσπονδιακή ρυθμιστική αρχή αναφέρθηκε σε ανησυχίες για την ασφάλεια.
Το Consumer Reports – μια μη κερδοσκοπική ομάδα με επιρροή στις ΗΠΑ που διεξάγει εκτενείς αξιολογήσεις αυτοκινήτων, συσκευών κουζίνας και άλλων αγαθών – δήλωσε ότι η προκαταρκτική του αξιολόγηση υποδηλώνει ότι η ενημέρωση του λογισμικού για τη διόρθωση των προβλημάτων δεν ήταν επαρκής και δεν προχώρησε αρκετά μακριά για την πρόληψη της κακής χρήσης και της απροσεξίας του οδηγού.
Φορολογικές εκπτώσεις
Ορισμένοι αναλυτές δήλωσαν ότι η Tesla μπορεί να χρειαστεί να συνεχίσει τις μειώσεις τιμών που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του περασμένου έτους για να διατηρήσει τη ζήτηση, αφού το τέλος των φορολογικών κινήτρων στο πλαίσιο του νόμου περί μείωσης του πληθωρισμού (IRA) έφερε τις πωλήσεις στο τέταρτο τρίμηνο.
“Η Tesla μπορεί να χρειαστεί να μειώσει περαιτέρω τις τιμές, ειδικά για ένα όχημα όπως οι εκδόσεις του Model 3 που έχασαν την έκπτωση φόρου”, δήλωσε ο Seth Goldstein, στρατηγικός αναλυτής μετοχών της Morningstar.
Οι πισωκίνητες και μακράς εμβέλειας παραλλαγές του Model 3 της Tesla δεν έχουν πλέον ομοσπονδιακές φορολογικές πιστώσεις ύψους 7. 500 δολαρίων φέτος, καθώς τίθενται σε εφαρμογή οι επικαιροποιημένες απαιτήσεις σχετικά με την προμήθεια υλικών μπαταρίας, σύμφωνα με το IRA.
Ο Goldstein, ωστόσο, δήλωσε ότι οι περισσότερες από τις μειώσεις των τιμών ήταν απάντηση στα υψηλότερα επιτόκια της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ, οπότε η Tesla μπορεί να διατηρήσει τις τιμές αν το κόστος δανεισμού αρχίσει να μειώνεται.
Τα αυτοκίνητα Model 3 και τα σπορ οχήματα γενικής χρήσης Model Y αντιπροσώπευαν 461.538 παραδόσεις στο τρίμηνο, ενώ η Tesla παρέδωσε περίπου 23.000 μονάδες των άλλων μοντέλων της.
Η Tesla δεν αποκάλυψε αν οι παραδόσεις περιλάμβαναν το πρόσφατα λανσαρισμένο Cybertruck.
Πηγή: www.investing.com