Η Tesla (NASDAQ:TSLA) χάνει μερίδιο αγοράς σε όλες τις περιοχές και τμήματα τόσο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) όσο και των κατηγοριών xEV, σύμφωνα με τους αναλυτές της Bernstein.
Οι αναλυτές σημειώνουν ότι το μερίδιο της Tesla στην παγκόσμια αγορά xEV βρίσκεται σε σταθερή πτώση από το 2019, από 17,5% εκείνο το έτος σε 12% το πρώτο εξάμηνο του 2024. Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) σημείωσε επίσης απότομη πτώση, πέφτοντας από 28% το 2019 σε μόλις 20% το 2024.
Η πτώση είναι ιδιαίτερα έντονη στη Βόρεια Αμερική, όπου η Tesla κάποτε κατείχε το συντριπτικό 77% της αγοράς BEV το 2019. Από το πρώτο εξάμηνο του 2024, το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 48%.
“Δεν πιστεύουμε ότι η Tesla θα είναι σε θέση να ανακτήσει μερίδιο ή να αναπτυχθεί σημαντικά μέχρι να ξεκινήσει όλες τις νέες, χαμηλότερες τιμές προσφορές – πιθανότατα μόνο το 2026 και το 2027 – και πιστεύουμε ότι η αποτίμηση της εταιρείας αποσυνδέεται όλο και περισσότερο από τα κυρίαρχα θεμελιώδη μεγέθη”, ανέφεραν οι αναλυτές της Bernstein.
Η Tesla ήταν σταθερά δύσκολο να προβλεφθεί βραχυπρόθεσμα, υποστηρίζουν οι αναλυτές, και αυτή η πρόκληση αυξάνεται από την αβεβαιότητα που περιβάλλει την επερχόμενη ανακοίνωση της εταιρείας Robotaxi τον Οκτώβριο.
Παρ ‘όλα αυτά, επισημαίνουν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Tesla δεν φαίνεται να έχει φτάσει στο χαμηλότερο σημείο της όσον αφορά τα περιθώρια.
Ο Bernstein αναμένει ελάχιστη ανάπτυξη για την αυτοκινητοβιομηχανία το 2024 και το 2025, τονίζοντας ότι οι μετοχές ανάπτυξης συνήθως αποδίδουν καλά μόνο όταν αναπτύσσονται ενεργά.
Οι αναλυτές εκφράζουν επίσης αμφιβολίες για την επιτυχία της Tesla στον χώρο της αυτονομίας, σημειώνοντας ότι η εταιρεία του Elon Musk «έχει ιστορικό αποκάλυψης ιδεών που απέχουν χρόνια από το να είναι έτοιμες για κυκλοφορία».
“Κατά συνέπεια, υποψιαζόμαστε ότι η ανακοίνωση του Οκτωβρίου Robotaxi θα είναι μακρά σε όραμα και σύντομη σε παραδοτέο προϊόν και θα μπορούσε να καταλήξει να είναι μια εκδήλωση “πώλησης ειδήσεων”, πρόσθεσαν.
“Ενώ αναγνωρίζουμε ότι η Tesla θα μπορούσε να είναι μια δύσκολη σύντομη πορεία στο γεγονός, η μετοχή διαπραγματεύεται στο >80x των εκτιμήσεών μας για τα κέρδη ανά μετοχή για το FY 25 και βλέπουμε τη μακροπρόθεσμη ανταμοιβή κινδύνου ως δυσμενή”, έγραψαν οι αναλυτές, επαναλαμβάνοντας την αξιολόγηση Underperform και τον στόχο τιμής των 120 δολαρίων για τη μετοχή.
Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων είναι ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην απώλεια της μετοχής της Tesla. Επιπλέον, οι μέσες τιμές πώλησης (ASPs) της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν κατά σχεδόν 10% έως 20% από έτος σε έτος.
Η έκθεση της Bernstein επισημαίνει επίσης ότι η ευρύτερη ανάπτυξη της αγοράς EV έχει επιβραδυνθεί, με την αύξηση των πωλήσεων BEV να είναι ιδιαίτερα χλιαρή.
Ενώ η παγκόσμια αγορά xEV αυξήθηκε κατά 21% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν μόνο κατά 9%, μια σημαντική επιβράδυνση από τα προηγούμενα χρόνια. Εν τω μεταξύ, η ανάπτυξη των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) παρέμεινε ισχυρή, σημειώνοντας άνοδο 49% κατά την ίδια περίοδο.
πηγή:www.investing.com