Γιατί η Volkswagen πουλάει το εργοστάσιο της στην Xinjiang της Κίνας

Volkswagen

Η Volkswagen (ETR:VOWG_p) θα αποχωρήσει από το αμφιλεγόμενο εργοστάσιό της στην περιοχή Xinjiang της Κίνας, μετά από χρόνια πίεσης από επενδυτές να εγκαταλείψει την παρουσία της στην περιοχή, όπου οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχουν τεκμηριώσει παραβιάσεις, συμπεριλαμβανομένης της μαζικής καταναγκαστικής εργασίας σε στρατόπεδα κράτησης.

Η Volkswagen και ο Κινέζος συνεργάτης της συμφώνησαν να πουλήσουν το περιουσιακό στοιχείο σε αγοραστή που ανήκει στην κυβέρνηση της Σαγκάης, δήλωσε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία την Τετάρτη, επιβεβαιώνοντας προηγούμενη αναφορά του Reuters.

Η κίνηση θα βάλει τέλος στην αυξανόμενη πίεση των επενδυτών για να εγκαταλείψει την παρουσία της VW στην περιοχή, όπου οι οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχουν τεκμηριώσει καταχρήσεις, συμπεριλαμβανομένης της μαζικής καταναγκαστικής εργασίας σε στρατόπεδα κράτησης. Το Πεκίνο αρνείται τέτοιες καταχρήσεις.

Η αξία συναλλαγής της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκε.

Η σημασία του εργοστασίου, το οποίο προηγουμένως συναρμολογούσε το όχημα Santana της Volkswagen, έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια μετά την περικοπή θέσεων εργασίας από την αυτοκινητοβιομηχανία, αφήνοντας περίπου 200 υπαλλήλους να διεξάγουν απλώς τελικούς ποιοτικούς ελέγχους και να παραδίδουν οχήματα στους αντιπροσώπους της περιοχής.

Η Volkswagen διέψευσε τις αναφορές ότι κράτησε το εργοστάσιο ανοιχτό ως προϋπόθεση από το Πεκίνο για να συνεχίσει να παράγει σε ολόκληρη την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της όπου οι πωλήσεις σημειώθηκαν. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και η SAIC θα πουλήσουν το εργοστάσιο στη Shanghai Motor Vehicle Inspection Certification (SMVIC), θυγατρική της κρατικής εταιρείας Shanghai Lingang Development Group, η οποία θα αναλάβει όλους τους υπαλλήλους του εργοστασίου.

Η απόφαση να απεγκλωβιστεί από το εργοστάσιο έρχεται καθώς η Volkswagen παλεύει να ενισχύσει τις πωλήσεις στην Κίνα εν μέσω έντονου ανταγωνισμού και υποτονικής ζήτησης.

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο ενός πιθανού εμπορικού πολέμου μεταξύ του Πεκίνου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού η ΕΕ επέβαλε δασμούς κατά των επιδοτήσεων στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων Κίνας.

Η μάρκα VW, η οποία έχασε τον τίτλο της ως η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα από την BYD (SZ:002594), συνεργάζεται με Κινέζους συνεργάτες όπως η Xpeng (NYSE:XPEV) για την ανάπτυξη νέων μοντέλων που ταιριάζουν καλύτερα στους Κινέζους καταναλωτές, με στόχο πάνω από 30 νέα ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα έως το 2030.

Σύμφωνα με τη συμφωνία, η SMVIC θα αναλάβει επίσης τις πίστες δοκιμών της SAIC/VW στο Turpan Xinjiang και το Anting στη Σαγκάη, πρόσθεσαν. Μετά τις συμφωνίες, η Volkswagen δεν θα έχει πλέον παρουσία στο Xinjiang. Ταυτόχρονα, η Volkswagen θα επεκτείνει τη συνεργασία της με τη SAIC κατά μια δεκαετία έως το 2040 και η κοινοπραξία στοχεύει να κυκλοφορήσει 18 νέα μοντέλα έως το 2030, συμπεριλαμβανομένων δύο μοντέλων εκτεταμένης γκάμας για Κινέζους καταναλωτές το 2026.

Η VW δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι συνομιλεί με τη SAIC για τη μελλοντική κατεύθυνση των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων στο Xinjiang και εξετάζει διάφορα σενάρια.

πηγή: www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο