Γιατί οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν έδαφος από τις κινεζικές

αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι μη Κινέζοι ομόλογοί τους δίνουν μια υπαρξιακή μάχη, καθώς οι τοπικοί αντίπαλοι στην Κίνα τους ξεπερνούν.

Οι κινεζικές εταιρείες ξεχειλίζουν από κρατικές επενδύσεις και επιδοτήσεις έχουν ξεπεράσει τον ανταγωνισμό στην τεχνολογία και το λογισμικό ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πωλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ έχουν μειωθεί δραματικά από την κορύφωσή τους πριν από μερικά χρόνια.

«Δεν θέλω να ακουστώ υπερβολικά δραματικός», δήλωσε ο Michael Dunne της Dunne Insights, ο οποίος μελετά τις αγορές στην Κίνα και σε άλλες ασιατικές χώρες για σχεδόν 30 χρόνια. «Θέλω απλώς να είμαι ρεαλιστής όταν λέω ότι μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, η Ford, GM, Hyundai, Kia, Nissan πιθανότατα θα είναι εκτός Κίνας. Απλώς δεν είναι πλέον ανταγωνιστικοί με τους Κινέζους».

Οι πωλήσεις της GM στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των κοινοπραξιών που διατηρεί στη χώρα, μειώθηκαν από το υψηλό των 4 εκατομμυρίων οχημάτων το 2017 σε 2,1 εκατομμύρια το 2023. Αυτό ήταν χαμηλότερο από τις πωλήσεις των 2,59 εκατομμυρίων στις ΗΠΑ για πρώτη φορά από το 2009.

Τα έσοδα από μετοχές από τη χώρα – η μέτρηση της GM για το πόσα κερδίζει στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της – μειώθηκαν κατά 34% για το έτος στα 446 εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένης της πτώσης 54% από έτος σε έτος μόνο κατά το τέταρτο τρίμηνο.

Διάφοροι παράγοντες συνέβαλαν στην παρακμή των αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ στην Κίνα.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έμαθαν πολλά από τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που απαιτούνταν από έναν μακροχρόνιο νόμο να συνεργαστούν μαζί τους για να δραστηριοποιηθούν στην περιοχή. Αργότερα, αυτές οι επιτυχημένες κινεζικές εταιρείες αγόρασαν ξένες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των βρετανικών εμπορικών σημάτων MG και Lotus και Volvo της Σουηδίας. Ονόματα με έδρα την Κίνα – συμπεριλαμβανομένης της BYD, στην οποία η Berkshire Hathaway
κατέχει μερίδιο – είδε επίσης μια άνοδο στις εξωτερικές επενδύσεις.

Η κινεζική αγορά έχει αλλάξει δραματικά την τελευταία δεκαετία. Η έννοια του αυτοκινήτου ως κυλιόμενου υπολογιστή ή smartphone είναι πραγματικότητα στη χώρα. Στην πραγματικότητα, οι πρόσφατοι νεοεισερχόμενοι περιλαμβάνουν τους κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων Xiaomi και Huawei.

Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος για τον οποίο οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πρέπει να εγκαταλείψουν την Κίνα παρά τις αποτυχίες πωλήσεων των αμερικανικών εταιρειών, σύμφωνα με τον Bill Russo, πρώην στέλεχος της Chrysler που διευθύνει την Automobility, μια συμβουλευτική εταιρεία στη Σαγκάη. Αυτές οι αλλαγές τα τελευταία χρόνια είναι εδώ για να μείνουν, είπε.

«Αν δεν ανταγωνίζεσαι στην Κίνα, τότε τι θα κάνεις όταν η Κίνα εμφανιστεί στην αυλή σου;» Russo είπε. «Πώς ξέρεις πώς να τους ανταγωνιστείς; Δεν έχεις καν προσπαθήσει».

πηγή:www.cnbc.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο